Dubieuze penalty nekt Raamsdonk

Joey Steenbakker (penalty)

Mannen, 1, 4e klasse C

3 december 2017 14:30

Raamsdonk haalde tegen het sterke Emma alles uit de kast om tot een goed resultaat te komen. Dat leek na rust ook te gaan lukken toen Luuk Nieuwesteeg Raamsdonk op voorsprong schoot. Tien minuten voor tijd kwam Emma echter op gelijke hoogte via een erg makkelijk gegeven penalty, 1-1.

Raamsdonk - SC Emma

Raamsdonk kende qua resultaten een slechte maand november. Drie wedstrijden gingen verloren, slechts het inhaalduel tegen OMC leverde drie punten op. Om zicht op de middenmoot te houden, zijn in de resterende drie wedstrijden voor de winterstop de punten meer dan welkom, te beginnen in de thuiswedstrijd tegen Emma. Nu trof Raamsdonk het niet met deze tegenstander, immers in de afgelopen twee wedstrijden wist men liefst 13 keer tot score te komen en dat geeft wel aan dat de Dordtenaren over een makkelijk scorende ploeg beschikken. Op een guur en koud sportpark Den Uilendonck was het inmiddels ook gaan regenen en dat maakte het ook voor de trouwe supporters niet echt aangenaam. Emma liet meteen zien dat men alleen voor een overwinning was gekomen en zette vol druk op de verdediging van Raamsdonk. De eerste kansen kwam al snel, echter in de afronding lieten de spitsen enkele steekjes vallen. Toch leek Emma in de 13e minuut op voorsprong te komen via de ijzersterke spits Shendro Cristina. Met een bekeken schuiver trof hij doel, echter assistent-scheidsrechter Bart Blankers had vóór de eerste balaanname al resoluut voor buitenspel gevlagd en na consultatie met de scheidsrechter werd deze treffer terecht geannuleerd. Raamsdonk probeerde met snelle uitvallen gevaar te stichten en was in de 24e minuut dicht bij de openingstreffer. Na een combinatie tussen Luke de Bont en Jordi v.d. Korput schoot laatstgenoemde de bal maar rakelings over het doel. Vijf minuten later kreeg Raamsdonk weer een beste kans, het was alleen jammer dat Cas Hendriks de afvallende bal niet voldoende onder controle kreeg. Even later moest keeper Ralph Blankers zich tot het uiterste strekken om een tegentreffer te voorkomen. Ook Luuk Nieuwesteeg kreeg in de 40e minuut nog een mooie kans, maar helaas ging zijn inzet voorlangs. Emma was in de eerste helft voortdurend in de aanval geweest, maar qua kansenverhouding gaven beide teams elkaar niet veel toe. Met een 0-0 stand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust had Raamsdonk meer grip op de wedstrijd. Men zat korter op de man, waardoor Emma niet de ruimte kreeg om te voetballen. Het was alleen jammer dat dit ten koste ging van enkele onnodige gele kaarten. Voor de beide doelen gebeurde er weinig, maar plots kreeg Raamsdonk in de 64e minuut een levensgrote kans via Luuk Nieuwesteeg. Zijn schot leek doel te treffen, maar op het laatste moment wist de Emma-doelman er nog zijn voet tegen aan te zetten. Drie minuten later kwam Raamsdonk goed weg, bij een corner reageerde Robert van Dorst echter attent en haalde de bal van de lijn. Uiteindelijk werd het harde werken van Raamsdonk wel beloond, men kwam namelijk in de 70e minuut op voorsprong. Jordi v.d. Korput zette goed door en tikte de bal net voor de graaiende doelman weg voor de voeten van Luuk Nieuwesteeg, die de bal vervolgens simpel in het lege doel kon schuiven, 1-0. Emma zette nog maar eens aan, maar wist geen uitgespeelde kansen te creëren. Toch kwam de gelijkmaker er wel in de 83e minuut, al had men daar wel de hulp van de scheidsrechter voor nodig. Een stevige tackle op de bal werd ten onrechte bestraft met een pingel. Joey Steenbakker greep dit buitenkansje met beide handen aan en tekende voor de 1-1. Hierna was het voor Raamsdonk alle hens aan dek, zeker nadat men met tien man kwam te staan na de 2e gele kaart voor Cas Hendriks. Toch bleef Raamsdonk overeind en in de slotminuut had ook zomaar de 2-1 bij een scrimmage kunnen vallen. De stand bleef 1-1 en gezien het spelbeeld was dit ook een terechte uitslag, al dachten de spelers van beide teams daar toch anders over….