Spitsen van DIA maken het verschil

DIA 1 (zon)

Kjell Hellemons (schot)
Luuk Nieuwesteeg (scrimmage)
Djenal Soeterboek (schot)
Niek Akkermans (schot)
Remco Sluijk (kopbal)
Stijn Harms (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

26 november 2017 14:30

In de wedstrijd tegen DIA maakten de drie aanvallers van het thuisteam uiteindelijk het verschil. Na de 1-0 kwam Raamsdonk via Luuk Nieuwesteeg nog wel terug tot 1-1, maar direct hierop volgende een hernieuwde voorsprong voor DIA. Na rust liep men uit naar 4-1 en pas in de slotfase kon Raamsdonk via Stijn Harms nog iets terug doen.

DIA - Raamsdonk

DIA uit Teteringen speelt inmiddels al weer enkele jaren in de 4e klasse en gezien de omvang van de vereniging met 1.000 leden acteert men eigenlijk op een te laag niveau. Toch doet men elk jaar in deze klasse mee om de prijzen en dat zal dit seizoen niet anders zijn. In de eerste tien minuten zagen de toeschouwers een brutaal Raamsdonk dat daar waar mogelijk de aanval zocht, maar hierna nam DIA het heft stevig in handen en in een tijdsbestek van drie minuten kreeg men al een paar riante mogelijkheden, waarvan er slechts eentje werd benut. Het was Kjell Hellemons die zijn team in de 14e minuut op voorsprong schoot. Gelukkig drukte DIA niet door, waardoor Raamsdonk de ruimte kreeg zich weer te herstellen. In de fase die volgde, gebeurde er nagenoeg niets en dat gaf de gelegenheid om even op het naastgelegen veld te kijken, waar een wedstrijd van de meisjes academie <14 werd gespeeld. In dit geval betrof het een leuk duel tussen AA Gent en Borussia Mönchengladbach. In de 24e minuut kwam Raamsdonk op gelijke hoogte. Een voorzet van Robert van Dorst werd door Jordi v.d. Korput verlengd en via het bovenbeen van Luuk Nieuwesteeg verdween de bal over de keeper in het doel, 1-1. De vreugde was echter van korte duur, want vrijwel meteen vanaf de aftrap kwam DIA via Djenal Soeterboek weer op voorsprong, 2-1. Hierna kwam Raamsdonk een paar keer goed weg, anders was de wedstrijd al bij rust gespeeld. Tussendoor had Raamsdonk nog wel de pech dat een vrije trap van Jordi v.d. Korput vol op de paal kwam.

Na rust leek de wedstrijd al na vijf minuten te zijn beslist. Het was Niek Akkermans die in de 50e minuut de derde treffer van DIA voor zijn rekening nam. Dat de kracht van DIA voornamelijk in de aanval zit, bleek ook wel in deze wedstrijd, immers alle drie de spitsen waren trefzeker. Noodgedwongen moest Raamsdonk ook nog eens enkele wissels doorvoeren, terwijl de bezetting door de vele blessuregevallen toch al erg dun is. Er zat dus niet veel anders op dan te proberen om de schade beperkt te houden. Toch kon niet worden voorkomen dat Remco Sluijk in de 69e minuut  volledig vrij de 4-1 kon inkoppen. Het slotakkoord was uiteindelijk wel voor Raamsdonk. In de 85e minuut viel een verre trap over de verdediging van DIA, Stijn Harms pikte de bal op en troefde zijn tegenstander op snelheid af. Alleen voor de doelman zette hij met een geplaatst schot de 4-2 eindstand op het scorebord. Raamsdonk was helaas niet opgewassen tegen een sterker DIA en het is duidelijk dat men momenteel in een moeilijke fase zit. Hopelijk keren enkele (langdurig) geblesseerde spelers sneller terug dan verwacht, waardoor er weer meer keuzes gemaakt kunnen worden. Komende zondag ontvangt men het makkelijk scorende SC Emma, aanvang 14.30 uur.