Slap begin kost Raamsdonk punten

Wesley Eestermans (kopbal)

Mannen, 1, 4e klasse C

5 november 2017 14:30

Een veel te slap opererend Raamsdonk hielp tegenstander Irene’58 erg makkelijk aan de punten. Door fouten stond Irene’58 al na 25 minuten op een 2-0 voorsprong. Pal voor rust wist Luuk Nieuwesteeg de aansluitingstreffer te scoren, waardoor er nog hoop was op een gunstig resultaat. Na rust sloeg Irene’58 echter meteen weer toe. Raamsdonk bouwde hierna weliswaar een overwicht op, maar wist niet tot score te komen. Irene’58 deed dat wel en won met 4-1.

Irene’58 - Raamsdonk

Raamsdonk lijkt momenteel te zitten in de hoek waar de klappen vallen. Sinds het begin van de competitie kampt Raamsdonk met een niet geheel fitte selectie en dat zorgt er voor dat er elke week weer met posities moet worden geschoven. Ook tegen Irene’58 was dat het geval. Dit kon echter niet als excuus worden gebruikt voor de belabberde start van de wedstrijd. De spelers van Raamsdonk waren niet bij de les en in de 1e minuut had het al raak kunnen zijn. Dat dit slechts uitstel van executie was, bleek wel na 3 minuten toen Erwin Timmermans vrije doorgang tot het doel kreeg en ongehinderd de 1-0 mocht scoren, waardoor Raamsdonk al heel snel achter de feiten aanliep. De spelers van Irene’58 waren in het eerste kwartier ook feller in de duels, waardoor Raamsdonk niet aan voetballen toe kwam. Na de sterke opening van de gastheren nam Raamsdonk gaandeweg meer initiatief. Op het moment dat de wedstrijd onder controle leek te zijn, liep Irene’58 echter door een mazzeltje uit naar 2-0. Pieter van Dorst probeerde in al zijn ijver een bal te onderscheppen, maar zag zijn inzet achter de verbouwereerde keeper Rick van Dongen in eigen doel verdwijnen. Raamsdonk probeerde deze tegenslag te boven te komen en deelde een paar speldenprikken uit. In de 42e minuut leidde dit tot de aansluitingstreffer. Een voorzet van Robert van Dorst vanaf rechts viel tussen de keeper en verdediging van Irene’58 in en Luuk Nieuwesteeg reageerde attent door de 2-1 in het doel te koppen. Met deze stand was er weer hoop voor Raamsdonk.

In de tweede helft startte Raamsdonk voortvarend, maar de eerste de beste counter van Irene’58 leverde in de 49e minuut de 3-1 op. Wesley Eestermans was de maker van dit doelpunt. Een paar minuten later volgde een vervelend incident. Een supporter van de thuisclub meende zich met het spel te moeten bemoeien en beende het veld in om voor eigen rechter te spelen. Gelukkig werd dit akkefietje snel in de kiem gesmoord en was de boosdoener zo verstandig het sportpark meteen te verlaten. Dit voorval leek Raamsdonk te motiveren. De duimschroeven werden aangedraaid en Irene’58, dat toch ook een povere wedstrijd speelde, moest ver terug. Er ontstonden enkele hachelijke situaties voor het doel van Irene’58 waar het nog al eens fout ging in de communicatie tussen keeper en verdediging, maar helaas kon Raamsdonk hier niet van profiteren. Luuk Nieuwesteeg was met een kopbal dichtbij een doelpunt en even later kreeg Jordi v.d. Korput een nog mooiere kans op aangeven van Justin van Strien, maar de aansluitingstreffer wilde maar niet vallen. Marvin Blom was er in de 85e minuut nog het dichtst bij, echter zijn inzet kwam op de paal. In de laatste vijf minuten kreeg Irene’58 nog een paar dotten van kansen, die allemaal om zeep werden geholpen. Toch wist men net voor het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Maalman via Wesley Eestermans de 4-1 te scoren. Gezien het spelbeeld was deze uitslag niet in de juiste verhouding, maar Raamsdonk had zichzelf in de problemen gebracht door niet goed aan de wedstrijd te beginnen. Na drie opeenvolgende nederlagen wordt het toch tijd dat er weer eens punten worden behaald. Komend weekend staat voor Raamsdonk het inhaalduel tegen OMC op het programma. Deze wedstrijd werd op 8 oktober jl. bij een 2-0 voorsprong voor Raamsdonk gestaakt. Let op: Deze wedstrijd begint al om 14.00 uur!