Raamsdonk in slotfase onderuit

FC Right-Oh 1 (zon)

Luke de Bont (intikker)
Marco Schroevers
Stefan van Huizen (schot)
Jari Langermans (schot)
Tom Schweig
Jari Langermans
Siem Velthoven (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

29 oktober 2017 14:30

In de derby tegen Right’Oh kwam Raamsdonk al snel op een 1-0 voorsprong. Right’Oh had in de eerste helft  echter het betere van het spel en kwam verdiend op gelijke hoogte. Na rust was er meer balans, maar sloegen de gasten uit Den Berg in de slotfase tot tweemaal toe en wonnen met 3-1.

Raamsdonk - Right’Oh

In de tweede derby van het seizoen kwam Right’Oh op bezoek. Right’Oh had een jaartje mogen proeven aan de derde klasse en kende na de degradatie een moeizame start, maar lijkt nu toch haar draai in de 4e klasse te hebben gevonden. De twee voorgaande wedstrijden tegen resp. VCW en OMC leverden de volle winst op, dus het was logisch dat de gasten met vertrouwen naar Den Uilendonck kwamen. Daar kwam nog bij dat, gezien de uitslagen uit het verleden, Right’Oh voor Raamsdonk altijd een taaie tegenstander blijkt te zijn. Raamsdonk kende evenwel een prima openingsfase en kwam al na vijf minuten aan de leiding. Stijn Harms troefde zijn directe tegenstander af en zijn voorzet vanaf links kwam voor de voeten van Luke de Bont, die van dichtbij de 1-0 binnen frommelde. Hierna nam Right’Oh het heft in handen. Raamsdonk raakte de grip op het middenveld kwijt, waardoor men flink in de verdediging werd gedrukt. Er ontstonden een paar hachelijke momenten voor het doel van Raamsdonk, maar het vizier van de gasten stond nog niet op scherp. Raamsdonk probeerde met lange ballen onder de druk uit te komen, maar voorin kon de bal niet lang genoeg worden vastgehouden om bij te sluiten. In de 42e minuut kreeg Right’Oh weer een grote kans, maar gelukkig ging de inzet voorlangs. De vraag was of de bal door een speler van Raamsdonk was getoucheerd. Volgens de scheidsrechter wel en uit de toegekende corner viel de gelijkmaker. Stefan van Huizen trof via de binnenkant van de paal doel. Natuurlijk was de 1-1 meer dan verdiend, Right’Oh speelde namelijk het betere spel, maar het was wel jammer dat Raamsdonk de voorsprong op slag van rust moest inleveren.

Na rust was het duel meer in evenwicht. Right’Oh nam ook een afwachtende houding aan en lange tijd werd de strijd voornamelijk op het middenveld gestreden en de beide doelmannen hoefden nauwelijks in actie te komen. Raamsdonk kreeg in de 56e minuut nog een alleraardigste mogelijkheid, maar de volley van Stijn Harms kon nog op een paar meter van het doel worden geblokt. Raamsdonk wilde meer dan een gelijk spel en stuurde laatste man Marvin Blom naar het front. Dat zorgde natuurlijk wel voor een risico, er kwam voor Right’Oh namelijk meer ruimte. Toch was er een foutje van de Raamsdonk-defensie voor nodig om Right’Oh aan een voorsprong te helpen. Dat gebeurde in de 74e minuut en Jari Langermans was er als de kippen bij om dit foutje af te straffen, 1-2. Raamsdonk ging meteen alles of niets spelen en pompte alle ballen de zestien in. Dit zorgde wel voor enkele gevaarlijke momenten en tot tweemaal toe kreeg Raamsdonk een vrije trap mee op de rand van de zestien. Helaas kon hieruit niet de gelijkmaker worden gescoord. Right’Oh hield stand en wist in de laatste minuut via de 15-jarige Siem Velthoven zelfs uit te lopen naar 1-3. Komende zondag kan Raamsdonk zich revancheren als men op bezoek gaat bij Irene’58, aanvang 14.30 uur.