OMC-Raamsdonk gestaakt

Marvin Blom (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

8 oktober 2017 14:00

Raamsdonk ging afgelopen zondag naar Dordrecht waar men het op moest nemen tegen OMC. OMC behaalde een week eerder haar eerste driepunter door met 2-0 te winnen van WDS’19 en tegen dit team had Raamsdonk in de eerste speelronde gelijk gespeeld. Raamsdonk wist dus dat het scherp en gretig moest zijn om hier de eerste drie punten van het seizoen te behalen.

Dat was in de eerste minuut nog niet te merken toen OMC meteen een goede kans kreeg op de 1-0 na een miscommunicatie in de achterhoede van Raamsdonk. Echter nam Raamsdonk hierna het initiatief over en zette OMC onder druk. Dit leidde in de 8ste minuut tot een vrije trap voor Raamsdonk. Waar er geen gevaar uit de vrije trap kwam, kwam dit er wel uit de corner die hierop volgde. De scheidsrechter constateerde een handsbal in het zestienmetergebied en Marvin Blom mocht aanleggen voor de 0-1. Met een harde knal tegen de binnenkant van de linkerpaal schoot hij Raamsdonk op voorsprong. Dit was ook een bijzonder moment voor Marvin, het was namelijk zijn 100e treffer in het shirt van Raamsdonk. OMC kwam niet onder de druk van Raamsdonk uit en in de 13de minuut leidde dit tot de 0-2. Een vrije trap van Jordi van de Korput werd door Stijn Harms verlengd, waarna Marvin Blom snel reageerde en de bal tegen de touwen werkte. Jordi van de Korput kreeg nog enkele kansen, maar kon de 0-3 niet op het scorebord zetten. OMC kwam  sporadisch onder de druk van Raamsdonk uit en dit leidde in de 28ste minuut tot een kans, echter schoot de linksbuiten van OMC de bal naast het doel. Deze speler vervloekte zichzelf voor het missen van deze kans. De scheidsrechter had voorafgaand aan de wedstrijd aangegeven dat er bij het vloeken met ziektes maatregelen getroffen zouden worden en zodoende toonde de leidsman de linksbuiten van OMC de rode kaart. Hierdoor sloegen de stoppen helemaal door bij de speler van OMC. Hij schopte de scheidsrechter onderuit en ging vervolgens verder met het schoppen en slaan van de leidsman. De scheidsrechter staakte hierna, begrijpelijk én terecht, per direct de wedstrijd.

Deze trieste gebeurtenis hoort natuurlijk niet thuis op een voetbalveld. Het is voor Raamsdonk dus nog afwachten wat de uitspraak van de KNVB is met betrekking tot het uitspelen van deze wedstrijd.