Persoonlijke fouten nekken Raamsdonk

Jason Joosen (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

1 oktober 2017 14:30

Door persoonlijke fouten bracht Raamsdonk zichzelf tegen Terheijden in de problemen. Voor rust werd dit tot twee keer toe afgestraft, maar kon de schade door een doelpunt van Jordi v.d. Korput nog enigszins worden beperkt. Na rust bleef Raamsdonk volharden in het maken van verkeerde keuzes en daar profiteerde Terheijden nog een keertje van, eindstand 1-3.

Raamsdonk – Terheijden

In de openingswedstrijd van het seizoen was het gelijke spel tegen WDS’19 een mooie opsteker voor Raamsdonk, terwijl opponent Terheijden thuis met 3-0 tegen Irene’58 onderuit was gegaan. Ondanks dat Raamsdonk verre van compleet stond, keek men toch met vertrouwen naar deze wedstrijd uit. Terheijden kwam sterk uit de startblokken en gunde Raamsdonk niet de tijd om tot een goede opbouw te komen, waardoor de bal nogal eens terug moest naar de keeper. In de 19e minuut werd een slordige inspeelpass vanuit de achterhoede Raamsdonk bijna fataal. Een eerste waarschuwing volgde, maar gelukkig ging de inzet van de Terheijden-speler voorlangs. Raamsdonk kon er, behoudens enkele afstandschoten, niet veel tegenover stellen. In de 26e minuut volgde een tweede kans voor Terheijden. Een verre trap van de keeper viel over de verdediging van Raamsdonk heen en de spits van de gasten kon ongehinderd richting het doel opstomen. Doelman Ralph Blankers heerste echter in de één-tegen-één situatie en behoedde Raamsdonk voor een achterstand. Net op het moment dat Raamsdonk de zaakjes beter onder controle leek te hebben, kwam Terheijden op voorsprong. Een indraaiende corner kon nog uit de doelmond worden weggewerkt, maar op twee meter van het doel stond Dennis Meeuwesen zo vrij als een vogeltje om de 0-1 binnen te tikken. Een paar minuten later kreeg Raamsdonk een eerste echte kans. Een vrije trap van Jordi v.d. Korput kwam voor de voeten van zijn broer Aäron, maar helaas was de hoek te moeilijk om de keeper te verrassen. In de 43e minuut kon Terheijden de score naar 0-2 tillen. Spits Jason Joosen kreeg door geklungel in de achterhoede de bal op een presenteerblaadje en dit cadeautje werd door hem in dank afgenomen. Op slag van rust kwam Raamsdonk echter weer terug in de wedstrijd. Marvin Blom schermde de bal goed af en gaf deze precies op tijd mee aan Jordi v.d. Korput, die van dichtbij doeltreffend kon afdrukken, 1-2. Met deze stand was er nog van alles mogelijk, maar dan moest Raamsdonk na rust wel uit een ander vaatje gaan tappen.

In de tweede helft werd het spel van Raamsdonk echter nog rommeliger. De wil was er wel, maar er werd zoveel onnodig balverlies geleden, waardoor Terheijden eenvoudig op de been bleef. Toch kreeg Raamsdonk in de 58e minuut een uitstekende kans op de gelijkmaker. Door opportunistisch spel kwam de bal plots voor de voeten van Marvin Blom die vervolgens niet aarzelde en meteen op doel schoot. In tweede instantie wist de doelman van de gasten zijn inzet echter te keren. Raamsdonk nam meer risico en gaf daarmee Terheijden de mogelijkheid om te counteren, wat men tot aan de 64e minuut echter niet wist uit te buiten. Op dat moment stak Raamsdonk wéér de helpende hand toe. Een bal door het hart van de verdediging werd onderschept en vervolgens was het voor Jason Joosen een koud kunstje om de bal van dichtbij binnen te tikken, 1-3. Het verzet was hiermee wel gebroken en dankzij goed keeperswerk van Ralph Blankers werd de schade niet nog groter. De zege van Terheijden was uiteindelijk wel verdiend, maar het scoreverloop van de gasten werd zeker ook gunstig beïnvloed door persoonlijke fouten van Raamsdonk en dat mogen de spelers zichzelf wel aanrekenen. Komende zondag reist Raamsdonk af naar Dordrecht om het daar op te nemen tegen OMC. Let op: Deze wedstrijd begint al om 14.00 uur.