Incompleet Raamsdonk met 4-1 ten onder

SAB 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 50

10 september 2017 14:30

Ook in de tweede bekerwedstrijd was Raamsdonk verre van compleet en leed, na een 1-2 ruststand, een enigszins geflatteerde 1-4 nederlaag.

Raamsdonk – SAB

Raamsdonk wordt momenteel behoorlijk geteisterd door blessureleed. Was de ziekenboeg al aardig gevuld, afgelopen week kwamen daar nog twee blessuregevallen bij, zodat Raamsdonk ook in de bekerwedstrijd tegen het Bredase SAB met een gehavend team aan de aftrap verscheen. SAB had de eerste bekerwedstrijd tegen The Gunners verloren, bij een gunstig resultaat had Raamsdonk dus nog een kans om de volgende ronde te bereiken. Vanaf het beginsignaal was het echter SAB dat de toon zette en het was dan ook verdiend dat men al in de negende minuut de leiding nam, 0-1. Raamsdonk kwam moeilijk onder de druk van de tegenstander uit en werd steeds gedwongen de lange bal te spelen. Dit leidde echter nauwelijks tot gevaar, waardoor Raamsdonk steeds achter de feiten aanliep. In de 17e minuut kreeg SAB een grote kans op 0-2, maar gelukkig schoot de spits vrij voor doelman Rick van Dongen naast. Uit het niets kwam Raamsdonk in de 28e minuut op gelijke hoogte. Pieter van Dorst gaf vanaf rechts een afdraaiende voorzet, die door Marvin Blom goed werd gecontroleerd en vanuit de draai schoot hij raak, 1-1. Dit leek even bevrijdend te werken, maar nauwelijks zeven minuten later was het wederom SAB dat de leiding nam. Een corner vanaf links werd doeltreffend afgerond, 1-2. Raamsdonk kreeg even later weer een goede mogelijkheid. Stijn Harms kwam vanaf rechts één op één te staan met de doelman, echter de hoek was te moeilijk om van daaruit de gelijkmaker te kunnen scoren. Op slag van rust kwam Raamsdonk nog goed weg bij een afstandsschot dat via de lat over ging.

Na rust wist Raamsdonk in aanvang gelijke tred te houden met SAB. Beide teams hielden elkaar aardig in evenwicht, de kansen waren echter schaars. In de 68e minuut kreeg Raamsdonk zicht op de gelijkmaker. Bij de vrije trap van Jordi v.d. Korput op zo’n twintig meter van het doel werd de Bredase doelman verrast in de verre hoek, maar helaas ging de bal toch naast het doel. Raamsdonk nam meer risico om de gelijkmaker te forceren en daar maakte SAB uiteindelijk dankbaar gebruik van. In de 70e minuut counterde men naar 1-3 en in de 80e minuut werd wederom uit een counter de 1-4 op het scorebord gezet. Tussendoor kreeg Jordi v.d. Korput op aangeven van Luke de Bont nog een mooie kans, echter zijn schot werd door de doelman gepakt. De zege voor SAB was goedbeschouwd zeker verdiend, al was de score ietwat geflatteerd. Door dit resultaat is Raamsdonk uitgeschakeld en kan de derde bekerwedstrijd tegen The Gunners, welke a.s. zaterdag om 15.00 uur in Breda wordt gespeeld, worden gezien als een nuttige oefenpartij.