Raamsdonk geeft zekere zege uit handen

OVV'67 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 50

3 september 2017 14:30

Brink, M. van de

In de eerste bekerronde kende Raamsdonk aanvankelijk weinig problemen met OVV’67. Bij rust stond het 1-3 en na rust leek er voor Raamsdonk bij een 1-5 tussenstand geen vuiltje aan de lucht. In de laatste twintig minuten liet Raamsdonk het echter volledig afweten, waardoor OVV’67 toch nog langszij kon komen, het werd uiteindelijk 5-5.

OVV’67 - Raamsdonk

Het kostte trainer Ricardo Aguado de nodige hoofdbrekens om met een representatief team aan de start van de bekercompetitie te verschijnen, immers de ziekenboeg was aardig gevuld. Aan de andere kant gaf hem dit wel de mogelijkheid om enkele jongens in te passen die dit seizoen de overstap vanuit de jeugd hebben gemaakt én om spelers op een andere positie te proberen. Het begin was veelbelovend. Raamsdonk zette vroeg druk en in het eerste kwartier kreeg OVV’67 niet de ruimte om te voetballen. Het meeste gevaar kwam vanaf de rechterflank, waar Robert van Dorst en Luke de Bont de ene na de andere goede voorzet konden geven. Al na acht minuten kreeg Sven Kerst uit zo’n voorzet een enorme kans, maar wist hij het net nog niet te vinden. In de 15e minuut was het wel raak. Na een individuele actie gaf Marvin Blom de doelman van OVV’67 het nakijken. Vijf minuten later werd het zelfs 0-2 door een doelpunt van Jordi v.d. Korput. OVV’67 kon er niets tegenover stellen en het duurde tot de 30e minuut alvorens men een eerste mogelijkheid kreeg, maar doelman Ralph Blankers stond op zijn post. Een minuut later werd hij echter wel geklopt en lag de 1-2 tegen de touwen. Hierna kantelde de wedstrijd, Raamsdonk speelde veel te nonchalant, waardoor OVV’67 weer terug in de wedstrijd kon komen. Toch wist Raamsdonk de score op slag van rust naar 1-3 te tillen. Stijn Harms reageerde attent op een vrije trap van Aäron v.d. Korput en prikte de derde treffer binnen.

De tweede helft was nauwelijks begonnen of er volgende al een vervelend akkefietje. Een speler van OVV’67 vond het nodig om de noppen van zijn schoen in het been van Marvin Blom te zetten. Dit zorgde helaas voor enig tumult, waarna de scheidsrechter besloot om twee rode kaarten uit te delen, eentje aan doelman Ralph Blankers en een aan een speler van OVV’67. De straf voor Ralph, die een speler iets te opzichtig wegduwde, stond natuurlijk niet in verhouding tot de schandalige actie van de OVV’er, nota bene de aanvoerder van het team. Raamsdonk behield hierna aanvankelijk het betere van het spel en liep in de 65e minuut uit naar 1-4. Met een geweldige lob liet Jordi v.d Korput de doelman kansloos. Vijf minuten later leek de wedstrijd definitief gelopen te zijn. Luke de Bont ontweek handig de buitenspelval en schoof de bal onder de keeper door in het doel, 1-5. Drie punten in de pocket, dat was ook de overtuiging bij de supporters langs de lijn. Toch ging de wedstrijd in de laatste twintig minuten nog volledig op zijn kop. Door enkele blessuregevallen moest de achterste linie compleet worden omgezet en dat zorgde toch voor de nodige problemen. De organisatie was weg en daar profiteerde OVV’67 dankbaar van. In een mum van tijd kwam OVV’67 terug tot 4-5 en in de slotminuten wist men er zelfs een gelijkspel uit te slepen, waardoor deze wedstrijd voor Raamsdonk uiteindelijk toch nog in een deceptie eindigde. Komende zondag speelt Raamsdonk in de tweede bekerwedstrijd thuis tegen het Bredase SAB. Deze wedstrijd begint om 14.30 uur.