Raamsdonk verliest in bar slecht duel

Be Ready 1 (zon)

Stephan Huysman (schot)

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

5 maart 2017 14:30

Hummel, H.M.

Onder bar slechte omstandigheden wist zowel Be Ready als Raamsdonk niet te overtuigen. De in de eerste helft verkregen voorsprong werd door de gastheren niet meer uit handen gegeven, het bleef bij 1-0.

Be Ready-Raamsdonk

Met nog tien wedstrijden voor de boeg waren beide teams gebaat bij een positieve uitslag om uit de onderste regionen van de ranglijst weg te kunnen komen. Het gat tussen Be Ready en Raamsdonk was voorafgaande aan dit duel slechts twee punten in het voordeel van Be Ready, met de kanttekening dat Raamsdonk twee wedstrijden minder heeft gespeeld. Een uur voor aanvang van de wedstrijd begon het flink te regenen en dan weet je dat het in Hank een zware middag wordt. Binnen no time veranderde de zompige kleigrond in een onbespeelbaar veld en op zulke momenten zou je toch een kunstgrasveld wensen. De start van Raamsdonk was prima, al na één minuut spelen was het gevaarlijk voor het doel van Be Ready. Uit de corner van Justin van Strien werd de bal door Marvin Blom keurig ingekopt, maar zijn inzet werd helaas door een speler op de doellijn gekeerd. Niet veel later kwam de thuisploeg op voorsprong. Raamsdonk was in de 8e minuut even niet bij de les en de snel genomen vrije trap werd door Stephan Huysman in tweede instantie binnen geschoten, 1-0. In deze fase ging Be Ready beter om met de moeilijke omstandigheden en kon Raamsdonk vooralsnog geen vuist maken. Dat had in de 30e minuut overigens zomaar kunnen veranderen, ware het niet dat scheidsrechter Hummel een overduidelijke handsbal van een Hankse speler binnen de zestien over het hoofd zag. Zichtbaar voor de supporters van beide kampen, die zich vanwege de hevige regenval verschanst hadden onder de overkapping voor de kantine, sloeg een speler met twee handen naar de bal. Daar kwam Be Ready goed weg! Even later kreeg Raamsdonk weer een mogelijkheid, maar nu kwam Lars van Strien een centimetertje te kort om raak te koppen.

Na rust werd het voor de spelers nog moeilijker om zich staande te houden op het inmiddels spekglad geworden veld. Raamsdonk moest komen, maar dit kostte de nodige kracht en dat werd ook duidelijk zichtbaar. Het lukte Raamsdonk niet om een bres in de defensie van Be Ready te slaan. Daarnaast bleef Raamsdonk volharden in het zoeken naar de combinatie, daar waar schoten vanuit de tweede lijn op dit gladde veld wellicht voor meer gevaar zouden zorgen. Slechts éénmaal werd zo’n poging ondernomen door Justin van Strien. Be Ready kon zich beperken tot verdedigen en probeerde er af en toe dreigend uit te komen. Dat deed men overigens erg slordig. Bij Raamsdonk vloeiden de krachten langzaamaan weg, waardoor men helaas niet meer tot een slotoffensief kon komen. Door de machteloosheid ontstond er ook een lichte irritatie, hetgeen ook nog eens werd gevoed door de assistent-scheidsrechter van Be Ready die regelmatig met de vlag omhoog stond, uiteraard in het voordeel van de thuisclub. Nu kun je het deze clubman niet helmaal kwalijk nemen, hij kreeg namelijk ook de ruimte van de scheidsrechter die het toestond om voor meer dan alleen een uitbal en buitenspel te vlaggen. Het gaat echter te ver om daar het verlies aan op te hangen, uiteindelijk speelde Raamsdonk gewoonweg niet goed genoeg om het Be Ready na de 1-0 nog lastig te maken. Overigens speelden beide teams een belabberde wedstrijd en had een gelijkspel de verhoudingen wel beter weergegeven. Door deze zege heeft Be Ready weer wat “lucht” gekregen en moet Raamsdonk volgende week vol aan de bak tegen hekkensluiter SVG.

Opstelling Be Ready: Nicky de Jong, Rens van Boxtel, Willem Schelle, Patrick Stevens, Jelle Verwijmeren, Juriaan Heijmans, Safi Esmati (Bas v.d. Noort), Mitchell de Rooij, Stephan Huysman, Bjorn Stevens, Ben Hoeke (Jimmy Smits)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Mark Roodenburg), Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Sam van Groezen (Frank Schellekens), Justin van Strien, Pieter van Dorst, Marvin Blom (Luke de Bont), Jordi v.d. Korput