Raamsdonk ten onder tegen sterker SC Elshout

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

9 april 2017 14:00

Brink, M. van de

Lange tijd had Raamsdonk uitzicht op een puntje, maar halverwege de tweede helft kwam SC Elshout op een 1-0 voorsprong. Raamsdonk speelde in de slotfase alles of niets. Het werd helaas niets omdat SC Elshout uiteindelijk de beslissende 2-0 stand op het scorebord zette.

SC Elshout - Raamsdonk

Het was een eerste échte zonnige voorjaarsdag, de thermometer gaf in Elshout liefst 20 graden aan en dat zorgde er voor dat het aangenaam toeven was langs de lijn op sportpark Den Donk. SC Elshout speelde om des keizers baard, men kon lekker vrijuit voetballen omdat er voor hen in deze competitie niets meer te halen is. Voor Raamsdonk daarentegen zijn de belangen groot. Wil men de play-offs van de nacompetitie tegen degradatie ontlopen, dan moeten er nog wel de nodige punten worden gesprokkeld. Met die instelling gingen de spelers van Raamsdonk de strijd aan. SC Elshout was vanaf het beginsignaal de bovenliggende partij, men zette vroeg druk op de verdediging en Raamsdonk had er moeite mee om onder deze druk uit te voetballen. Toch kreeg Raamsdonk al na vijf minuten spelen een mooie kans. Bij een vrije trap gaf Jordi v.d. Korput de bal in de voeten van Marvin Blom en uit de draai zag hij zijn inzet maar rakelings voorlangs gaan. SC Elshout domineerde weliswaar, maar tot echte kansen leidde dit vooralsnog niet. In de 27e minuut kwam Raamsdonk echter wel goed weg toen bij een corner de bal op de lat werd gekopt. Hierna deelden beide teams nog wel enkele kleine speldenprikken uit, maar bij rust stond nog steeds een blanco stand op het scorebord.

Na rust was SC Elshout meteen al dreigend en na twee minuten spelen kreeg de thuisclub een opgelegde kans. Het doelpunt werd eigenlijk al geteld, maar toch werd de bal nog naast geschoten. Hier kwam Raamsdonk goed weg! Het spelbeeld ten opzichte van de eerste helft veranderde niet echt. SC Elshout had het meeste balbezit en Raamsdonk loerde op een kansje vanuit de omschakeling. Bijna wist Luuk Nieuwesteeg de doelman in de 53e minuut te verrassen met een schuiver in de korte hoek. Net op het moment dat Raamsdonk iets meer dreiging naar voren had, sloeg SC Elshout toe. In de 63e minuut was Raamsdonk in verdedigend opzicht even niet bij de les en daar profiteerde Thijs Lommers optimaal van. Van dichtbij liet hij doelman Rick van Dongen kansloos, 1-0. Raamsdonk moest nu de verdedigende stellingen gaan verlaten en het accent verleggen naar de aanval. Daarmee werd wel de nodige ruimte weggegeven en in de 72e minuut was het bijna 2-0. Gelukkig wist Pieter van Dorst bij een corner de bal van de lijn te werken. Raamsdonk ging één op één spelen en probeerde met een paar afstandschoten voor gevaar te zorgen, maar helaas viel de gelijkmaker niet. SC Elshout kon in de 86e minuut zelfs uitlopen naar 2-0. Met een beetje geluk kwam de bal voor de voeten van Thom van Delft en alleen voor de doelman wist hij wel raad met dit buitenkansje. Gezien het spelbeeld was de overwinning verdiend. Raamsdonk was voor een puntje gekomen en had er lange tijd zicht op dat dit ook ging lukken, maar na de openingstreffer van SC Elshout was het moeilijk om de boel nog om te zetten. Komend Paasweekend heeft Raamsdonk geen competitieverplichtingen, de week er op staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen Berkdijk op het programma, aanvang 14.30 uur.

Opstelling SC Elshout: Stef de Wit, Stan Muskens, Luc van Noort, Bas v.d. Besselaar, Nik van Mook, Remco v.d. Hooven, Thom van Delft, Luc v.d. Aker, Thijs Lommers, Sven Brok (Mike Adriaanse), Roel Pelders (Brian Zeeuwen)

Opstelling Raamsdonk: Rick van Dongen, Jordi v.d. Kruijssen (Mark Roodenburg), Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Pieter van Dorst, Frank Schellekens (Dennis Raats), Justin van Strien, Marvin Blom, Luke de Bont (Sam van Groezen), Luuk Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput