Raamsdonk houdt 3 punten in eigen huis

Irene'58 1 (zon)

Jacco van Laarhoven
Wesley Eestermans
Jordi van de Korput (vrije trap)
Jurgen van Dijk

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

2 april 2017 14:30

Hoog, L.L.A. op 't

Raamsdonk speelde tegen een stug Irene’58 een prima eerste helft en kwam dan ook verdiend op een 2-0 voorsprong. Na rust kon deze stand eenvoudig worden geconsolideerd en bleven drie belangrijke punten op Den Uilendonck.

Raamsdonk - Irene’58

Wellicht onbedoeld zorgden de uitspraken van Irene’58 afgelopen zaterdag in BN/De Stem voor extra motivatie bij de spelers van Raamsdonk. Teksten van de tegenpartij als “dat worden er zes op rij, wij winnen zondag namelijk ook” en “zondag weer drie punten, geen twijfel over mogelijk” worden op psychologisch vlak in dank aangenomen én gebruikt om net dat beetje extra bij de spelers naar boven te halen. Er verscheen dan ook een “geladen” Raamsdonk aan de aftrap. In de beginfase kregen beide teams al een beste mogelijkheid. Eerst was Irene’58 dichtbij een doelpunt, maar kon het schot door keeper Ralph Blankers worden gekeerd. Twee minuten later slalomde Luuk Nieuwesteeg door de Houtse verdediging, zijn schot ging echter naast het doel. In het eerste deel van de wedstrijd moest scheidsrechter Op ’t Hoog al een paar keer waarschuwend optreden, met name de bezoekers deelden links en rechts een paar tikken uit. Daarmee deed Irene’58 zichzelf uiteindelijk de das om, in de 21e minuut kon Wesley Eestermans namelijk met een rode kaart inrukken na een gemene tackle op de benen van Justin van Strien. Met een man meer kreeg Raamsdonk meer ruimte en in de 27e minuut werd daarvan geprofiteerd. Marvin Blom kon opstomen en werd op de rand van de zestien middels een overtreding gestuit. Evenals een week eerder tegen Nieuwkuijk schoot Jordi v.d. Korput ook nu de toegekende vrije trap feilloos in de rechterhoek, 1-0. Vijf minuten later kon de marge zelfs worden verdubbeld. Irene’58-doelman Erik Eggermond had zich bij een eerdere actie geblesseerd en leek daar in de 33e minuut nog last van te hebben. Een ogenschijnlijk kansloze bal van Pieter van Dorst stuitte hoog op in de zestien. Een vangbal voor de keeper, zou je zeggen. Toch kwam hij onvoldoende van de grond en Jordi v.d. Korput maakte dankbaar gebruik van dit buitenkansje, hij tikte de bal van dichtbij hoog in de touwen, 2-0. De doelman moest zich hierna laten vervangen door de 15-jarige Jelle van Mook.

Na rust hinkte Raamsdonk op twee gedachten. Of gaan voor de bevrijdende derde treffer of de 2-0 voorsprong consolideren. Men koos voor het laatste. Irene’58 had het meeste balbezit en mocht tot aan de zestien lekker combineren, maar verder liet Raamsdonk het niet toe. De bezoekers kregen nog wel enkele halve kansen en met name bij corners was men af en toe dreigend, toch kwam Raamsdonk nimmer in de problemen. Dat had overigens na 70 minuten spelen wél kunnen gebeuren. Robert van Dorst was in de eerste helft al tegen een gele kaart opgelopen en kreeg nu zijn tweede prent voorgeschoteld, maar ook met tien tegen tien bleef Raamsdonk makkelijk overeind. In de 85e minuut volgde nog een vervelend incident. Bij een duel om de bal blesseerde Irene’58-speler Erwin Timmermans zich dusdanig dat hij per brancard van het veld moest. Gelukkig leek de blessure na afloop van de wedstrijd op het eerste gezicht mee te vallen. Raamsdonk pakte drie belangrijke punten en deze zege zorgde in de kantine voor blije gezichten bij de gezellige Volendamse-middag, georganiseerd door Raamsdonk 3 en 4. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij SC Elshout. Let op: Deze wedstrijd begint al om 14.00 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Daan v.d. Pluijm, Mark Roodenburg (Frank Schellekens), Pieter van Dorst, Lars van Strien, Justin van Strien, Marvin Blom, Luuk Nieuwesteeg (Dennis Raats), Luke de Bont, Jordi v.d. Korput

Opstelling Irene'58: Erik Eggermond (Jelle van Mook), Erik v.d. Boogaard, Jurgen van Dijk, Pieter de Kroon, Wesley Eestermans, Robin de Jong, Pascal Dingenouts, Erwin Timmermans (Luuk Kops), Jacco van Laarhoven (Gijs Kieboom), Erwin v.d. Vuurst, Marcel van Rodijnen