Strijdend Raamsdonk met 3-1 ten onder

Nieuwkuijk 1 (zon)

Jordi van de Korput (vrije trap)
Ryan van Buul (intikker)
Roy de Vaan (schot)
Jeroen van Herp
Max Raymakers (penalty)

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

26 maart 2017 14:30

Verhagen, J.J.M.

Raamsdonk streed tegen Nieuwkuijk voor wat het waard was en kwam voor rust zelfs op een 1-0 voorsprong. Direct na rust viel de gelukkige gelijkmaker en dat was het sein voor Nieuwkuijk om door te drukken. Het werd uiteindelijk 3-1.

Nieuwkuijk - Raamsdonk

Een door blessures en een schorsing geteisterd Raamsdonk stond voor een zware opgave tegen nummer twee Nieuwkuijk, dat nog volop meedoet in de strijd om de tweede periode en een sterk seizoen natuurlijk wil bekronen met een promotie in het jaar dat de club haar 90-jarig jubileum viert. Het was puzzelen voor trainer Ricardo Aguado, maar er verscheen een strijdbaar Raamsdonk aan de aftrap. Raamsdonk speelde vanuit een gesloten organisatie, liet het balbezit aan Nieuwkuijk en loerde daar waar mogelijk op de counter. De gastheren hadden duidelijk moeite met deze strijdwijze en men wist zich nauwelijks raad met het vele balbezit. Op het half uur kwam Raamsdonk zelfs op voorsprong. Marvin Blom werd op zo’n twintig meter van het doel in zijn rug gesprongen en Jordi v.d. Korput ging bij de toegekende vrije trap achter de bal staan. De doelman van Nieuwkuijk verkeek zich enigszins op zijn strakke trap en zag de bal tegen het net ploffen, 0-1. Een mooie opsteker voor Raamsdonk dat hierna met nog meer inzet voor elke bal ging. Nieuwkuijk kon hier vooralsnog niets tegenover stellen en oogde machteloos. Niet één keer was men dreigend voor het doel van Raamsdonk en bij rust stond dan ook nog steeds een mooie 0-1 tussenstand op het scorebord.

Ongetwijfeld zal er in de rust zijn verteld om op deze wijze verder te gaan, maar koud in het veld kon Raamsdonk de voorsprong slechts drie minuten vasthouden. Een harde schuiver kon door doelman Ralph Blankers onvoldoende worden verwerkt en met een beetje fortuin wist invaller Ryan van Buul de verlossende gelijkmaker voor Nieuwkuijk te scoren, 1-1. Direct na de aftrap kreeg Raamsdonk overigens een uitgelezen mogelijkheid om opnieuw op voorsprong te komen, maar helaas was Sam van Groezen een fractie te laat om de voorzet van Luke de Bont binnen te koppen. Aan de strijdwijze van Raamsdonk veranderde niets, immers ook een puntje tegen deze sterke tegenstander werd gekoesterd. De druk van de thuisploeg nam evenwel behoorlijk toe en het lukte Raamsdonk niet meer om er goed uit te komen. Raamsdonk overleefde nog wel enkele hachelijke momenten, maar werd in de 64e minuut toch op achterstand gezet. Een voorzet vanaf links werd door Roy de Vaan simpel afgerond, 2-1. Dit was een gevoelige tik voor Raamsdonk. Men had immers alles gegeven om eerst de voorsprong en later de gelijkmaker te verdedigen, maar bij deze achterstand was het erg moeilijk om de boel nog om te zetten. Natuurlijk probeerde men het wel, maar het venijn zat er niet meer in. In de laatste minuut werd het zelfs nog 3-1, al was dit meer voor de statistieken. Een wel erg makkelijk gegeven penalty werd door Max Raymakers benut. Met passie en inzet heeft men Nieuwkuijk het bijzonder lastig gemaakt en dit moet zeker vertrouwen geven voor het vervolg, te beginnen a.s. zondag wanneer Raamsdonk het thuis opneemt tegen Irene’58, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Nieuwkuijk: Dave Tausch, Jeroen van Herp, Luuk Stupers, Roel van Leeuwen, Rob van Beek, Rick van Buul, Niels Kok, Max Raymakers, Mitchel Fitters, Maikel Kivits (Ryan van Buul), Roy de Vaan

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Dennis Raats), Aäron v.d. Korput, Jordi v.d. Kruijssen, Pieter van Dorst, Lars van Strien, Luke de Bont, Justin van Strien, Sam van Groezen (Cas Hendriks), Marvin Blom, Jordi v.d. Korput