Belangrijke punten voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

12 maart 2017 14:30

Henkens, D.

Raamsdonk pakte in Tilburg drie belangrijke punten in de strijd tegen degradatie. Tegen hekkensluiter SVG kwam Raamsdonk in de eerste helft verdiend op voorsprong, maar liet zich in de tweede helft te ver terugdringen met als gevolg dat SVG op gelijke hoogte kwam. Na deze gelijkmaker pakte Raamsdonk de draad weer op en dat betaalde zich in de slotfase uit in de bevrijdende 2-1.

SVG-Raamsdonk

Hekkensluiter SVG heeft zich min of meer al bij degradatie neergelegd, gezien de uitspraak van trainer Pieter Elias in de media na de met 3-1 verloren wedstrijd tegen directe concurrent Berkdijk. Het gat met Berkdijk en Raamsdonk was weliswaar slechts vijf punten, echter SVG had wel twee wedstrijden meer gespeeld. De eerste zonnestralen van het jaar schenen aangenaam over sportpark Noord, al zorgde het hobbelige veld er wel voor dat het lastig voetballen was. Thuis had Raamsdonk nog met 1-0 verloren, men was dus gewaarschuwd. In de eerste twintig minuten was het duel aardig in evenwicht met twee hardwerkende teams die elkaar weinig ruimte gaven. Dat veranderde in de 27e minuut. Lars van Strien zette goed door waardoor Jordi v.d. Korput volledig vrij voor doel kwam en met een fraaie krul plaatste hij de bal in de linkerhoek, 0-1. Deze treffer leek bevrijdend te werken, Raamsdonk nam de touwtjes stevig in handen, maar verzuimde dit uit te drukken in een ruimere voorsprong. Al kreeg men daar zeker wel de mogelijkheden voor. Op slag van rust ontstond voor het doel van SVG een scrimmage, maar het lukte niet om de bal over de doellijn te werken. Drie minuten later was er een identieke situatie, maar ook nu wilde de bal er niet in. Raamsdonk was in de eerste helft weliswaar de bovenliggende partij, maar ging toch maar met een benauwde 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust zette SVG aan en ging op jacht naar de gelijkmaker. Raamsdonk kreeg meer ruimte maar verzuimde hiervan gebruik te maken. Men ging teveel mee in het spel van SVG en liet zich steeds verder terugdringen. Dat is natuurlijk vragen om problemen en in de 70e minuut volgde al een eerste waarschuwing. Een scherp genomen corner werd ingekopt, maar gelukkig voor Raamsdonk kwam de bal op de kruising. Drie minuten later viel dan toch de verdiende gelijkmaker. SVG mocht op het randje van buitenspel doorspelen en het was Luc Wagener die van dichtbij voor de 1-1 tekende. Blijkbaar had Raamsdonk deze tegentreffer nodig om zich te realiseren dat er vandaag toch zeker moest worden gewonnen. Na een paar omzettingen pakte Raamsdonk de draad gelukkig snel op en vanaf dat moment nam de druk op het doel van SVG weer toe. In de 80e minuut  nam Lars van Strien met een strak schot de doelman onder vuur en kwamen er nog enkele kleine kansen. Toch was het wachten op een doelpunt tot de 86e minuut. Een diepe bal viel achter de verdediging van SVG en spits Marvin Blom kreeg net genoeg ruimte om los te komen van zijn directe tegenstander. Met een geplaatst schot liet hij de doelman vervolgens kansloos, 1-2. Even later kreeg hij een ideale mogelijkheid om de drie punten veilig te stellen, maar de keeper was net iets eerder bij de bal. Ook invaller Dennis Raats kreeg nog een grote kans, maar hij zag zijn boogballetje net over het doel gaan. Zo bleef het tot de laatste minuut spannend en met een alles-of-niets-poging zorgde SVG nog voor twee hachelijke momenten, maar gelukkig voor Raamsdonk gingen de inzetten ruim over het doel. Raamsdonk pakte drie belangrijke punten en heeft door deze overwinning weer aansluiting met de concurrentie. Komende zondag speelt Raamsdonk de eerste thuiswedstrijd na de winterstop, men ontvangt dan SV Reeshof om 14.30 uur.

Opstelling SVG: Joey Wouters, Bram van Gool, Sander Huijben, Maury Kros, Thimont van Gool, Bram v.d. Aa (Luc Wagener), Pierre v.d. Berg, Bart Schreurs, Mitch Jansen, Younes El Eljouharti, Luuk Verheijden

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Mark Roodenburg (Robert van Dorst), Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Pieter van Dorst (Thomas v.d. Pluijm), Justin van Strien, Sam van Groezen, Jordi v.d. Korput (Dennis Raats), Marvin Blom