Terechte puntendeling bij Blauw Wit'81-Raamsdonk

Blauw Wit'81 1 (zon)

Bart van Laarhoven (scrimmage)
Bart van Laarhoven

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

12 februari 2017 14:30

Munani, F.

In de eerder gespeelde ontmoeting hielden Raamsdonk en Blauw Wit’81 elkaar aardig in evenwicht en dat was in De Moer ook nu weer het geval. Tien minuten voor tijd wist Raamsdonk de opgelopen achterstand ongedaan te maken en zodoende eindigde dit duel in 1-1.

Blauw Wit’81-Raamsdonk

Gezien de weersvoorspellingen én het feit dat de KNVB al in een vroeg stadium een algehele afgelasting afkondigde voor de categorie B was de verwachting dat ook deze wedstrijd (in Categorie A) zou worden afgelast. Zeker toen het zaterdagavond ook nog eens behoorlijk begon te sneeuwen. Echter, ook nu bleek weer eens dat er niets zo veranderlijk is als het weer. Op zondagochtend was er van de sneeuwbui niets meer te zien en kon de wedstrijd gewoon doorgaan. Bij aankomst in De Moer bleek ook dat de grasmat er prima bij lag en goed bespeelbaar was. Raamsdonk, spelend in het wit/blauwe reservetenue, ging aardig van start en kreeg in de 10e minuut een eerste mogelijkheid. Het schot van Marvin Blom werd met moeite door de doelman gekeerd. Uit de tegenaanval was Blauw Wit’81 gevaarlijk, maar ook nu werd het net nog niet gevonden. Zo ging het spel aardig op en neer met gevaar voor beide doelen. Luuk Nieuwesteeg nam in de 18e minuut de bal vol op de pantoffel, maar ook zijn inzet werd gepakt. Twee minuten later moest Daan v.d. Pluijm op de doellijn assistentie verlenen om een tegendoelpunt te voorkomen. De beste kans kreeg de thuisploeg in de 29e minuut . De 1-0 werd eigenlijk al geteld, echter de niet te missen kans werd toch nog naast het doel getikt. Daar kwam Raamsdonk goed weg! Op slag van rust waren Marvin Blom en Justin van Strien nog dichtbij een doelpunt, maar beide inzetten kwamen op de voeten van de keeper. Bij rust toonde het scorebord derhalve nog een blanco stand, 0-0.

Na rust zagen de toeschouwers een zelfde spelbeeld. Beide teams streden met veel inzet voor een positief resultaat. In de 50e minuut moest keeper Ralph Blankers zich strekken om een tegendoelpunt te voorkomen, maar even later werd hij toch geklopt. Het was Bart van Laarhoven die in de 66e minuut uit een scrimmage de bal in het doel wist te werken, 1-0. Twee minuten later leek Raamsdonk al langszij te komen, Justin van Strien had echter de pech dat zijn inzet van de paal terugkwam. Raamsdonk bleef dreigend en drukte Blauw Wit’81 terug, maar echt gevaarlijk werd men niet. Tot de 81e minuut. Luuk Nieuwesteeg schermde de bal goed af, maar kreeg van zijn tegenstander een duw in de rug. En omdat dit binnen de zestien was, wees scheidsrechter Munani, die een dikke voldoende scoorde, gedecideerd naar de stip. Jordi v.d. Korput ging achter de bal staan en schoot onberispelijk raak, 1-1. In de resterende tijd probeerden beide teams nog wel de winnende treffer te maken, maar het was al snel duidelijk dat er niet meer in zat. Zowel Blauw Wit’81 als Raamsdonk moest zich tevreden stellen met dat ene puntje en gezien het wedstrijdbeeld was dit ook een juiste afspiegeling. Komende zondag heeft Raamsdonk geen competitieverplichtingen, maar speelt men op Den Uilendonck een oefenduel tegen Were Di, aanvang 12.00 uur.

Opstelling Blauw Wit'81
: Ruud v.d. Oord, Kevin Kennekens (Rob van Kuik), Thomas de Bie, Tom Jansen, Bart van Laarhoven, Bas Jansen (Leo Laurijsen), Bart van Beek, Frank van Beek, Thimo Netten, Rob Claassen, Mark Boerema

Opstelling Raamsdonk
: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput (Mark Roodenburg), Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Pieter van Dorst, Lars van Strien, Justin van Strien (Jelle Buijks), Luuk Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput , Marvin Blom (Sam van Groezen)