Knotsgek scoreverloop bij Raamsdonk-HHC’09

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

11 december 2016 14:15

Kezer, T.A.M.

In de laatste wedstrijd voor de winterstop deed Raamsdonk goede zaken door drie punten te pakken van concurrent HHC’09. Voor rust was Raamsdonk de bovenliggende partij, maar liet HHC’09 terugkomen tot 1-1. Na rust overkwam Raamsdonk dit maar liefst nog drie keer. Steeds werd de opgebouwde voorsprong veel te snel én te makkelijk weggegeven waardoor HHC’09 in de wedstrijd bleef. Uiteindelijk werd met hangen en wurgen een 5-4 overwinning over de streep getrokken.

Raamsdonk – HHC’09

Met de wedstrijd tegen HHC’09 in het verschiet lagen er voor Raamsdonk zeker mogelijkheden om zichzelf wat meer lucht op de ranglijst te verschaffen. Uiteraard moest er dan wel worden gewonnen van de gasten uit Heusden. Een leuk detail aan deze wedstrijd was het weerzien met Eugène v.d. Heijden, die vanaf het seizoen 2013-2014 twee jaar lang hoofdtrainer bij Raamsdonk was en nu de selectie van HHC’09 traint. De spelers van Raamsdonk waren goed doordrongen van het belang van deze wedstrijd en gingen fanatiek van start, hetgeen al snel tot enkele kansjes leidde. Jordi v.d. Korput was er in de beginfase al wel een aantal keren dichtbij, maar de afronding liet nog op zich wachten tot aan de 18e minuut. Met een rake kopbal wist hij de voorzet van Pieter van Dorst te verzilveren, 1-0. Twee minuten voor dit doelpunt kreeg HHC’09 nog een flinke kans, maar de spits van dienst verzuimde op een paar meter van het doel zijn voet tegen de bal te zetten. Op het halfuur werd HHC’09 dreigend. Uit een vlijmscherpe counter stond men ineens voor het doel van Raamsdonk, maar gelukkig ging het schot naast. Twee minuten later stond echter toch de 1-1 op het scorebord. Keeper Ralph Blankers moest zich overstrekken bij een corner en kon de bal helaas niet klemmen. Voor Bart Musters was het vervolgens een koud kunstje om de bal over de doellijn te tikken. Een domper voor Raamsdonk, maar al snel zette men weer aan en had in de 38e minuut de pech dat de voorzet van Marvin Blom door Justin van Strien via de lat werd overgeschoten. Bij rust was de stand in evenwicht, maar gezien het spelbeeld moest Raamsdonk toch in staat zijn om na rust toe te slaan.

Direct na rust leek dit ook te gaan gebeuren. Al na vier minuten kwam Raamsdonk weer op voorsprong. Een diepe bal werd door Luuk Nieuwesteeg op de juiste waarde geschat en met een bekeken lob liet hij de keeper kansloos, 2-1. Toch kon men niet lang van deze marge genieten, in de 53e minuut kwam HHC’09 namelijk weer langszij. De verdediging van Raamsdonk liet Bart Musters uit de rug lopen en met een strakke schuiver trof hij doel, 2-2. In deze fase ging het spel op en neer, maar weer was het Raamsdonk dat de leiding nam. Marvin Blom werd binnen de zestien gevloerd en hij schoot zelf de toegekende penalty binnen, 3-2. In de 71e minuut werd het nog mooier voor Raamsdonk toen Jordi v.d. Korput, na een diepe bal van Jordi v.d. Kruijssen, alleen voor de keeper verscheen en de 4-2 scoorde. Wedstrijd gespeeld, zou je denken. Echter, nog geen minuut later volgde al een eerste waarschuwing van HHC’09. Een verwoestend schot spatte op de kruising uiteen. Het was echter uitstel van executie, want in de 76e minuut viel toch de 4-3. Door een doelpunt van Rik v.d. Wiel kwam HHC’09 weer helemaal terug in de wedstrijd. Hierna volgden de doelpunten elkaar weer in een rap tempo op. In de 78e minuut kon Jordi v.d. Korput op identieke wijze zoals bij de 4-2 de bevrijdende 5-3 maken, maar een minuut later bracht Shakeb Ahon Zada de spanning weer volledig terug door de 5-4 binnen te schieten. Met nog een kwartier te spelen kon het nog alle kanten op. Raamsdonk vergat te voetballen en trok zich steeds verder terug, terwijl HHC’09 opportunisme in de strijd gooide. Dat zorgde nog voor enkele hachelijke momenten voor het doel van Raamsdonk en met kunst- en vliegwerk bleef men op de been. In de laatste seconde kreeg HHC’09 nog een corner, maar deze kon tot opluchting van de Raamsdonk-aanhang worden weggewerkt. Raamsdonk had het zichzelf bijzonder lastig gemaakt, maar het uiteindelijke resultaat telde. Uit de laatste vier wedstrijden pakte Raamsdonk negen punten waardoor men nu naar de negende plaats is opgeklommen. De wedstrijd tegen HHC’09 was tevens de laatste voor de winterstop, tijd om de accu weer op te laden zodat Raamsdonk er weer staat bij de hervatting van de competitie op 29 januari 2017. Dan staat het uitduel tegen Be Ready op het programma.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Pieter van Dorst (Robert van Dorst), Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont, Justin van Strien (Frank Schellekens), Luuk Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput (Jelle Buijks), Marvin Blom

Opstelling HHC'09: Hakan Buyuk (Ronnie van Dijk), Dandy Lommers, Pim Kivits, Alpay Husrevoglu, Rik v.d. Wiel, Caglayan Alkan, Shakeb Ahon Zada, Bart Musters, Sinan Alkan, Semih Akturan (Colin Eykemans), Deniz Alkan