Raamsdonk kan geen vuist maken tegen koploper

TSV Gudok 1 (zon)

Tim Dominicus (schot)
Dave Hoezen (penalty)
Dave Hoezen (schot)
Marvin Blom (schot)
Norris Hennekam (solo)
Lars de Kort (schot)
Robin v.d. ven (schot)

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

4 december 2016 14:30

Rutten, J.

Even kreeg Raamsdonk de indruk dat er wellicht iets te halen zou zijn bij koploper TSV Gudok, maar de thuisclub kwam in een mum van tijd toch op een comfortabele 3-0 voorsprong. Raamsdonk kwam voor rust nog wel terug tot 3-1, maar na rust liep Gudok weg en won met duidelijke cijfers, het werd 6-2.

TSV Gudok - Raamsdonk

Bij aankomst op het sportpark in de Reeshof schalden stevige beats uit de boxen op een verder haast uitgestorven terrein. Slechts een handjevol toeschouwers had de moeite genomen om naar deze wedstrijd te komen kijken, wellicht speelden de kou én een thuiswedstrijd van Willem 2 parten. Gudok is een vereniging met liefst 1.000 leden en is het aan hun stand verplicht om hogerop te spelen. Die ambitie heeft deze club zeker en men legt zichzelf ook de druk om te promoveren op. Ook in Tilburg werd gehoor gegeven aan de oproep van de KNVB om een minuut stilte in acht te nemen ter nagedachtenis van de verongelukte spelers van het Braziliaanse Chapecoense. Raamsdonk kwam fel uit de startblokken en al na vier minuten kreeg Jelle Buijks op aangeven van Lars van Strien een grote kans, maar de doelman stond goed opgesteld en wist een tegendoelpunt te voorkomen. Hierna nam Gudok de regie over en na zes minuten leek men al op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. In de 21e minuut kwam Gudok verdiend op voorsprong, het was Tim Dominicus die de bal van dichtbij hoog in de touwen schoot, 1-0. Vier minuten later stond het al 2-0. De sliding van Pieter van Dorst leek correct te zijn, maar scheidsrechter Rutten, die een prima wedstrijd floot, zag er toch een overtreding in en gaf een penalty, die vervolgens feilloos werd benut door Dave Hoezen. In de 30e minuut leek de wedstrijd al gespeeld te zijn, toen wederom Dave Hoezen een verdedigingsfoutje afstrafte en de 3-0 op het scorebord zette. Raamsdonk liet het er echter niet bij zitten en werd zelf af en toe ook dreigend. Zo had Lars van Strien de pech dat zijn kopbal in de 34e minuut van de lijn werd gehaald. Vlak voor rust kwam Raamsdonk dan toch op 3-1. Marvin Blom schermde de bal goed af en uit de draai verraste hij de keeper. Deze stand bood nog perspectief, zeker omdat de defensie van Gudok kwetsbaar bleek te zijn.

Na rust probeerde Raamsdonk de aansluitingstreffer te forceren, maar kreeg in de 55e minuut het deksel op de neus. Norris Hennekam ontweek handig de buitenspelval en schoof de bal achter doelman Ralph Blankers, 4-1. Bij deze stand was de wedstrijd natuurlijk wel gespeeld. Raamsdonk kon geen vuist meer maken, maar speelde wel erg naïef. Omdat men aanvallend geen potten meer kon breken, was het wellicht slimmer geweest om te proberen de schade beperkt te houden. Raamsdonk deed echter precies datgene wat Gudok in de kaart speelde. Er werd zonder overleg gespeeld en de ruimtes werden steeds groter. Gudok profiteerde hier handig van en sneed met enige regelmaat door de defensie van Raamsdonk. In de slotfase van de wedstrijd werd het zelfs 6-1 door doelpunten van Lars de Kort en invaller Robin v.d. Ven. In de laatste minuut mocht Luuk Nieuwesteeg de stand een iets dragelijker aanzien geven, zijn schuiver was de keeper te machtig, waardoor het uiteindelijk 6-2 werd. Raamsdonk had op de eerste twintig minuten na niet veel in te brengen tegen een sterker Gudok en kan zich komende zondag revancheren als HHC’09 op bezoek komt, aanvang 14.15 uur. (i.v.m. de eerder invallende duisternis)

Opstelling TSV Gudok: Joep Vermeulen, Stijn van Hal, Tim Dominicus, Tharo Broekhoven, Brian Verheem, Sjors van Egeraat (Tim Spijkers), Dave Hoezen (Robin v.d. Ven), Lars de Kort, Norris Hennekam (Rick v.d. Meer), Kevin Kluijtmans, Mike de Fretes

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Pieter van Dorst (Mark Roodenburg), Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van STrien, Thijn de Bont (Jordi v.d. Korput), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Jelle Buijks, Marvin Blom (Robert van Dorst)