Raamsdonk doet afstand van rode lantaarn

DVVC 1 (zon)

Justin van Strien (vrije trap)
Jeffrey Weterings
Marc Gitz
Marvin Blom (kopbal)

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

27 november 2016 14:30

Vissers, F.C.M.

Een feller Raamsdonk boekte een eenvoudige zege op concurrent DVVC. Bij rust stond het slechts 1-0, maar na rust werd het verschil duidelijk in de score tot uiting gebracht. Raamsdonk won verdiend met 3-0.

Raamsdonk – DVVC

Er waren duidelijke parallellen te trekken tussen beide teams. Zowel Raamsdonk als DVVC promoveerde afgelopen seizoen via de nacompetitie van de vijfde naar de vierde klasse. Raamsdonk deed dit ten koste van Irene’58 en DVVC versloeg DIOZ na een spannende penaltyreeks. De start in de 4e klasse was voor beide teams moeizaam en dat werd afgelopen zaterdag in de voorbeschouwing op deze wedstrijd door Lars van Strien en tegenstander Koen Swanen treffend in BNDeStem verwoord. Voor Raamsdonk, dat voorafgaand aan dit duel op twee puntjes afstand van DVVC stond, was het een kwestie van aanhaken of afhaken en de spelers van Raamsdonk gingen met dezelfde instelling het veld in als twee weken geleden tegen Berkdijk, dat toen met 3-1 werd verslagen. DVVC kende in de eerste tien minuten echter weinig problemen met de strijdwijze van Raamsdonk, maar hierna werd Raamsdonk toch dreigender. Onder aanvoering van de twee aanjagers op het middenveld, Thijn de Bont en Lars van Strien, werd de druk op het doel van DVVC opgevoerd. In de 14e minuut was Raamsdonk dichtbij een doelpunt, maar het schot van Aäron v.d. Korput en de daaruit voortkomende rebound van Luuk Nieuwesteeg werden met een paar prima reflexen door de doelman van DVVC gekeerd. Het eerste gevaar van DVVC kwam na zo’n twintig minuten, maar de vanaf rechts ingedraaide bal verdween toch nog ruim naast het doel. In de 25e minuut kwam Raamsdonk op voorsprong, het was Justin van Strien die zijn knappe traptechniek toonde en de keeper kansloos liet bij de vrije trap op zo’n twintig meter van het doel, 1-0. Raamsdonk knokte voor elke meter en kreeg ook voldoende ruimte om te voetballen, maar speelde dit slordig uit. Alleen Marvin Blom was op slag van rust gevaarlijk bij een voorzet van Pieter van Dorst, maar helaas werd zijn schot geblokt. Met een minimale 1-0 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust leek DVVC beter voor de dag te komen en de stand had in de 48e minuut zomaar in evenwicht kunnen staan. Bij een ongevaarlijk uitziend schot van grote afstand maakte de bal een vreemde wending en viel plots op de bovenkant van de lat. Achteraf gezien was dit wel het enige wapenfeit van de Dongenaren. Raamsdonk controleerde de wedstrijd, maar moest dit nog wel in de score tot uitdrukking zien te brengen. In de 66e minuut viel uiteindelijk de bevrijdende tweede treffer. Daan v.d. Pluijm zette goed door waardoor de bal voor de voeten van de volledig vrijstaande Lars van Strien viel die vervolgens van dichtbij de score naar 2-0 tilde. De wedstrijd was hiermee wel gespeeld, maar Raamsdonk wilde meer en ging op jacht naar de derde treffer. Deze kwam er in de 84e minuut. Spits Marvin Blom pikte ook zijn doelpuntje mee door de voorzet van Justin van Strien achterwaarts met het hoofd af te ronden, 3-0. Raamsdonk boekte een meer dan verdiende zege. Door dit resultaat werd de rode lantaarn overgedaan aan SVG en klom Raamsdonk zelfs op naar de tiende plek boven Berkdijk en DVVC. Komende zondag gaat Raamsdonk in Tilburg op bezoek bij koploper TSV Gudok, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Pieter van Dorst, Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont (Frank v.d. Sanden), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Jordi v.d. Korput), Jelle Buijks (Robert van Dorst), Marvin Blom

Opstelling DVVC: Ersin Unal, Lars v.d. Sanden, Ron Heijmans, Marc Gitz, Dennis Kras, Jeffrey Weterings, Koen Swanen (Stefan van Dongen), Remco Kroese, Fatih Kaya (Sonny Barendse), Neset Olmez, Maikel van Bragt (Dylan de Ruijsscher)