Raamsdonk en Be Ready houden elkaar in evenwicht

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

4 september 2016 14:30

Timmers, W.A.P.M.

RAAMSDONK – In de openingswedstrijd van het seizoen kregen Raamsdonk en Be Ready zowel in de eerste als tweede helft kansen op doelpunten. Gescoord werd er echter niet en gezien het wedstrijdbeeld was de puntendeling wel terecht, 0-0.

Raamsdonk – Be Ready

Raamsdonk trof bij de ouverture van het seizoen 2016/2017 in Be Ready direct al een pittige tegenstander. De club uit Hank is sinds een paar jaar erg actief op de “transfermarkt” en mocht dit seizoen liefst zeven nieuwe spelers op sportpark De Schiethoek begroeten. Natuurlijk is dat nog geen garantie voor succes, maar de club heeft zeker wel de intentie om hogerop te komen en wil in het jubileumjaar minimaal een periodetitel winnen. Al na twee minuten spelen kreeg Raamsdonk een eerste goede mogelijkheid. Uit een vrije trap van Justin van Strien was Daan v.d. Pluijm dichtbij een doelpunt, maar zijn inzet belandde in de handen van de doelman. Ook Be Ready liet van zich horen en had in de 12e minuut uit een counter de openingstreffer op de schoen, maar gelukkig werd de afgemeten voorzet vanaf rechts gemist. Direct hierna was Raamsdonk aan de andere kant weer gevaarlijk. Na een knappe dribbel van Luuk Nieuwesteeg kwam de bal voor de voeten van de vrijstaande Jordi v.d. Korput, maar zijn schot werd geblokt. Be Ready werd hierna dreigender en het gevaar kwam vooral vanaf rechts waar de nummer 7, Safi Esmati, het Jordi v.d. Kruijssen bijzonder lastig maakte. Jordi toonde zich echter een degelijke linksback en liet zich niet zomaar aftroeven. Na een half uur spelen leek Raamsdonk te kunnen profiteren van een slippertje van de Hankse libero, maar de passing op Luuk Nieuwesteeg was niet zuiver genoeg om dit te kunnen afstraffen. Op slag van rust volgde een discutabel moment in het zestienmeter gebied van Be Ready. Marvin Blom werd in de mangel genomen en claimde een pingel. Scheidsrechter Timmers beoordeelde de situatie echter als niet ernstig genoeg en wuifde de protesten weg. Met een 0-0 stand gingen de teams derhalve de rust in.

In de tweede helft was het spelbeeld lange tijd hetzelfde als dat van voor de rust. Ook nu kregen beide teams goede mogelijkheden. In de 57e minuut kreeg Thijn de Bont een beste kans. Bij een vrije trap van Jordi v.d. Kruijssen kon hij echter zijn hoofd van dichtbij niet goed achter de bal krijgen, waardoor zijn inzet naast ging. Op zo’n twintig minuten voor het einde van de wedstrijd was het weer de beurt aan Be Ready. Eerst ging een kopbal maar net naast en een minuut later ketste een vlammend schot op de paal. Hierna kon het duel nog alle kanten op en in de slotfase hadden beide teams de winst voor het grijpen. In de 79e minuut werd Marvin Blom in de zestien goed aangespeeld door Justin van Strien, maar reageerde de doelman attent op zijn uithaal. In de 84e minuut dachten de spelers van Raamsdonk al aan een zekere treffer, de kopbal van Luuk Nieuwesteeg leek ook langzaam in het doel te hobbelen, maar via de vingertoppen van de doelman én de hulp van de paal bleef de bal toch voor de doellijn liggen. Een aantal spelers van Raamsdonk stond wel te juichen en had geen oog meer voor het spel, maar sneed zichzelf met deze actie bijna in de vingers. Be Ready schakelde razendsnel om en in dezelfde minuut kwam een speler alleen voor doelman Ralph Blankers te staan, gelukkig stond het vizier van de Hankse spits ook niet op scherp en trof zijn schot slechts de paal. Hierna was het wel gedaan met de dadendrang van beide teams en eindigde het duel zoals het was begonnen in 0-0, wat gezien het wedstrijdbeeld ook een terechte puntendeling was. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij FC Engelen, waar het oud-prof Anthony Lurling treft.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluijm (Erik Gruijters), Jordi v.d. Kruijssen, Thijn de Bont (Frank Schellekens), Justin van Strien, Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput (Marcel v.d. Kieboom), Marvin Blom

Opstelling Be Ready: Alex Smekens, Bas v.d. Noort, Willem Schelle, Patrick Stevens, Ben Hoeke, Juriaan Heijmans, Safi Esmati, Gijs Mulkens, Mitchell de Rooij, Stephan Huysman, Remco Zonneveld (Giliano Lenz)