Raamsdonk door Waspik uitgeschakeld

Wayne Hubeek
Lesley Verschuren (kopbal)
Falk van Sluisveld
Guido van den Hoven (schot)

Mannen, 1, Groep 2 66

28 augustus 2016 14:30

Rutten, J.

In de laatste poulewedstrijd van het bekertoernooi nam Raamsdonk het op tegen derdeklasser Waspik. Al snel werd duidelijk dat Waspik een maatje te groot was en bij rust stond het al 4-0. Na rust viel er niet veel meer te beleven, Raamsdonk kreeg de kans op een eretreffer, maar het was Waspik dat in de slotfase de eindstand op 5-0 bepaalde, waardoor het bekeravontuur voor Raamsdonk al voorbij is.

Waspik - Raamsdonk

Raamsdonk had de eerste twee poulewedstrijden gewonnen en omdat Waspik tegen SV Capelle punten had laten liggen, zou een remise voor Raamsdonk voldoende zijn voor het bereiken van de volgende ronde, al wist iedereen binnen Raamsdonk natuurlijk wel dat dit gezien het klassenverschil een hele lastige opgave zou worden. Er stond op voorhand al wel een leuk weerzien met Ruud v.d. Heuvel te wachten, de huidige coach van Waspik die Raamsdonk liefst vijf jaar onder zijn hoede had. In de beginfase van de wedstrijd was er nog hoop voor Raamsdonk, men kwam een paar keer dreigend door, maar na zo’n tien minuten schakelde Waspik een tandje bij en kwamen de eerste kansen. Bij de eerste kans kon keeper Ralph Blankers nog zijn vuisten achter de bal krijgen, bij de tweede wist Aäron v.d. Korput nog net op tijd de bal over de achterlijn te werken, maar bij de derde mogelijkheid was het toch raak. De 1-0 werd gescoord door Steven Molenschot. Raamsdonk had moeite met de handelingssnelheid van Waspik, maar kreeg in de 19e minuut toch ook een kansje, de inzet van Marcel v.d. Kieboom zeilde helaas over het doel. Hierna was het toch weer Waspik dat het spel dicteerde en op het half uur werd de marge vergroot. Het was wederom Steven Molenschot die raak schoot, 2-0. Lang leek het erop dat dit ook de ruststand zou gaan worden, maar in de slotfase sloeg Waspik nog tweemaal toe. In de 41e minuut scoorde Lesley Verschuren van dichtbij de 3-0 en na een snelle omschakeling zorgde Steven Molenschot met zijn derde treffer voor een 4-0 ruststand. Met deze stand én gezien het spelbeeld was de wedstrijd natuurlijk al wel gespeeld.

Na rust probeerde Raamsdonk de schade niet verder op te laten lopen en ook Waspik geloofde het verder wel. Het werd uiteindelijk een gezapig potje en lange tijd gebeurde er niets. Pas op zo’n tien minuten voor het einde kreeg Raamsdonk een hele mooie kans op de eretreffer via Thijn de Bont, maar helaas ging zijn kopbal naast het doel. Het slotakkoord was voor Waspik. Drie minuten voor tijd was Guido v.d. Hoven wel doeltreffend en bepaalde de eindstand op 5-0. Natuurlijk viel er niets af te dingen op dit resultaat, Waspik was simpelweg een maatje te groot voor Raamsdonk. Dat is ook niet vreemd, immers Waspik is al jaren een stabiele derdeklasser en Raamsdonk is sinds dit seizoen, na twee jaar vijfde klasse, weer terug in de vierde klasse. Raamsdonk kan zich nu volledig gaan concentreren op de competitie, welke a.s. zondag start met een thuiswedstrijd tegen Be Ready, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Waspik: Reinoud Zijlmans, Wil Vervoort, Wayne Hubeek, Bart Holman, Falk van Sluisveld, Rob IJpelaar (Jordi de Hond), Tom van Ool (Hidde Berendse), Guido v.d. Hoven, Steven Molenschot (Rik Wouters), Lesley Verschuren, Jes Zijlmans

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Jordi v.d. Korput (Pieter van Dorst), Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Marcel v.d. Kieboom (Erik Gruijters), Marvin Blom (Cas Hendriks)