Raamsdonk wint ook haar 2e wedstrijd

ONI 1

Erik Rosenbrand (schot)
Marvin Blom (schot)
Lars van de Kletersteeg (schot)
Justin van Strien (vrije trap)

Mannen, 1, Groep 2 66

23 augustus 2016 20:00

Bakker, C.

Ook aan de 2e wedstrijd in de poulefase van het bekertoernooi hield Raamsdonk drie punten over, al kwam de zege wel moeizaam tot stand. Een feller ONI kwam voor rust verdiend op een 2-1 voorsprong, maar na rust stelde Raamsdonk orde op zaken en trok een 3-2 overwinning over de streep.

Raamsdonk – ONI

Tegenstander ONI, spelend in de 4e klasse van het zaterdagvoetbal, was in de eerste bekerwedstrijd tegen Waspik tegen een fikse oorwassing opgelopen (0-6 verlies) en was natuurlijk uit op revanche voor deze uitglijder. Het was een zwoele dinsdagavond en wellicht hadden de Raamsdonk-spelers daar meer last van dan de spelers van ONI en is dat een verklaring voor het slappe begin van Raamsdonk. ONI zette vroeg druk, men liep op elke bal waardoor de opbouw van achteruit al snel verstoord werd. Natuurlijk kon ONI dit geen negentig minuten volhouden, maar men kwam door deze manier van spelen wel snel op voorsprong. In de 13e minuut werd Erik Rosenbrand de diepte ingestuurd en met een bekeken trap liet hij keeper Ralph Blankers kansloos, 0-1. Lang plezier had men van deze voorsprong echter niet, want drie minuten later lag de gelijkmaker al tegen de touwen. Justin van Strien speelde Marvin Blom in de dekking aan en met een simpele kapbeweging zette hij zijn tegenstander op het verkeerde been en schoot de bal vervolgens onder de keeper door in het doel, 1-1. Volgens kenners langs de kant was dit een echte “spitsengoal”. Toch werkte deze treffer niet bevrijdend, Raamsdonk bleef slordig in de passing en te vaak werden de verkeerde keuzes gemaakt. ONI was feller, loerde op de counter en was daarmee op slag van rust succesvol. Een snelle uitbraak die nota bene op de achterlijn van ONI begon werd doeltreffend afgerond door Lars van de Kletersteeg, 1-2.

Na rust kwam Raamsdonk meteen al goed weg toen de bal tussen de verdediging en keeper viel, maar gelukkig liep men niet nog meer averij op. Het tempo ging ondertussen wel omhoog, Raamsdonk nam meer risico en de laatste linie schoof steeds vaker mee door. Natuurlijk hield dit een gevaar in, zeker gezien het counterspel van ONI, maar de gasten slaagden er niet in dit uit te buiten. Uit het niets kwam Raamsdonk in de 72e minuut op gelijke hoogte. Een vrije trap van Jordi v.d. Korput werd door Daan v.d. Pluijm naar het doel gekopt, maar onderweg nog van richting veranderd waardoor de keeper kansloos werd, 2-2. Twee minuten later profiteerde Erik Gruijters bijna van een mistrap van een ONI-speler, de bal hobbelde maar net naast. In de 79e minuut kwam Raamsdonk wél op voorsprong, ook al had men daar de hulp van de doelman voor nodig. Een vrije trap van Justin van Strien werd verkeerd beoordeeld en via de binnenkant van de paal trof hij doel, 3-2. ONI was een beetje moegestreden, maar zette toch nog aan voor een slotoffensief. Er waren nog een paar gevaarlijke situaties voor het doel van Raamsdonk, maar tot echte kansen kwam ONI niet meer, zodat Raamsdonk ondanks een niet al te beste wedstrijd, toch met een 3-2 overwinning van het veld stapte. Aanstaande zondag volgt de laatste poulewedstrijd. Raamsdonk gaat dan op bezoek bij Waspik, dat verrassend twee punten liet liggen tegen SV Capelle.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Daan v.d. Pluijm, Thomas v.d. Pluijm (Marcel v.d. Kieboom), Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont (Erik Gruijters), Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom (Jelle Buijks)

Opstelling ONI: Patrick Pruijssers, Lars de Jong, Nils Verkooijen, Jordy van Rijen, Dennis Siemons (Sam de Weijer), Hugo van Hilst, Jelle Horsten, Raymon Timmermans (Jeffrey Siemons), Lars v.d. Kletersteeg, Sander Blom, Erik Rosenbrand