Raamsdonk wint eerste bekerwedstrijd

Mannen, 1, Groep 2 66

20 augustus 2016 17:00

Peijnenburg, W.J.G.M.

Afgelopen zaterdag werd er afgetrapt voor de eerste poulewedstrijd van het KNVB bekertoernooi. Raamsdonk zit in een groep met SV Capelle, ONI en Waspik en begon thuis op Den Uilendonck tegen SV Capelle. Voor rust had SV Capelle een overwicht, maar wist dit niet in de score tot uitdrukking te brengen. Na rust nam Raamsdonk het initiatief en in de slotfase was het Luuk Nieuwesteeg die de winnende treffer voor zijn rekening nam, 1-0.

Raamsdonk – SV Capelle

Vanwege de late vakantieperiode begon Raamsdonk met slechts één oefenwedstrijd in de benen aan het bekeravontuur. Natuurlijk zien de meeste teams de poulefase van het bekertoernooi als een mooie oefenperiode, maar het gaat uiteraard wel ergens om. Tegenstander SV Capelle, uitkomend in de derde klasse van het zaterdagvoetbal, had al een paar oefenpotjes meer gespeeld door de deelname aan de Waalwijk Cup, maar was met een flink aantal nieuwe spelers ook nog zoekende. Al na twee minuten spelen claimde Raamsdonk een penalty nadat een schot van Frank Schellekens met de hand binnen de zestien zou zijn beroerd, maar scheidsrechter Peijnenburg wees het protest resoluut van de hand. In de tegenstoot was SV Capelle dichtbij een doelpunt. Bijna werd een te korte terugspeelbal afgestraft, maar keeper Ralph Blankers wist deze verdedigingsfout op tijd te herstellen. SV Capelle nam het heft in handen en drukte Raamsdonk in de verdediging. Het lukte maar niet om er voetballend goed uit te komen, waardoor de druk bleef. Overigens wist SV Capelle ook geen echte kansen te creëren, behoudens dan die ene goede mogelijkheid in de 31e minuut. Bij een vrije trap vanaf de rand van de zestien, dook een SV Capelle-speler plots voor het doel op, maar zijn kopbal ging gelukkig voorlangs. In de slotfase van de eerste helft kreeg Raamsdonk zelf nog twee goede mogelijkheden. De bal kwam na een goede aanval via Marvin Blom en Luuk Nieuwesteeg voor de voeten van Frank Schellekens, maar op een paar meter van het doel kon hij het beslissende tikje net niet geven. Twee minuten later had de doelman van SV Capelle een passend antwoord op een goed ingeschoten vrije trap van Jordi v.d. Korput. Gescoord werd er niet en met een 0-0 ruststand zochten beide teams de kleedkamer op.

Na rust kroop Raamsdonk uit haar schulp en voetbalde meer naar voren, zonder dat het tot echte kansen kwam. In de 60e minuut leek Luuk Nieuwesteeg vrije doorgang tot het doel te krijgen, ware het niet dat hij op het laatste moment aan zijn shirtje werd teruggetrokken. Een doorgebroken speler met consequenties, zou je zeggen. Niet dus, de speler van SV Capelle mocht toch blijven staan. Raamsdonk bleef de bovenliggende partij en in de 73e minuut kreeg Jordi v.d. Korput een mooie kans na een doorkopbal van Marcel v.d. Kieboom, zijn inzet kwam echter op de voeten van de keeper van SV Capelle. Toch kwam Raamsdonk verdiend op voorsprong. In de 81e minuut zette Cas Hendriks Luuk Nieuwesteeg met een strakke pass vrij voor het doel en met een tegendraads schot wist hij de keeper te passeren, 1-0. SV Capelle ging hierna nog wel op jacht naar de gelijkmaker, maar kon geen potten meer breken. Raamsdonk hield eenvoudig stand en in de slotminuut kon de score zelfs worden uitgebreid, maar helaas was de assistent-scheidsrechter van SV Capelle spelbreker. Cas Hendriks zette goed door en gaf keurig breed aan de mee opgekomen Jordi v.d. Korput, die toch écht achter de bal bleef en van dichtbij binnentikte. Toch ging de vlag voor buitenspel omhoog en werd deze loepzuivere treffer geannuleerd. Voor het resultaat was het verder niet meer van belang, het bleef bij 1-0. Komende dinsdag speelt Raamsdonk wederom thuis. Men ontvangt dan om 20.00 uur ONI, dat in de eerste bekerwedstrijd met 6-0 onderuit ging tegen Waspik.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Marcel v.d. Kieboom), Jordi v.d. Kruijssen, Thomas v.d. Pluijm, Mark Roodenburg, Lars van Strien, Jordi v.d. Korput, Erik Gruijters (Cas Hendriks), Luuk Nieuwesteeg, Frank Schellekens, Marvin Blom (Justin van Strien)

Opstelling SV Capelle: Dennis van Turnhout, Willian Colijn, Sijmen Branderhorst, Arnold van Pelt (Linley Davis), Jurgen Bakkers, Raman Morad, Ate Zijlmans, Robin Aerts, Davey van Balkom, Jory Broeders, Corry Ndongala (Alfonso Ndongala)