Raamsdonk 4 wint de beker

Mannen, 4, Groep 13 1

28 mei 2016 11:00

Rijswijk, H. van

Zaterdag 28 mei stond al een tijd rood omcirkeld op de kalender van de spelers en leiders van Raamsdonk 4. Na 7 gewonnen wedstrijden in het bekertoernooi was het tijd voor de finale. Aan de voorbereiding lag het niet. De spelers werden ontvangen bij Rob & Susanne, waar ze begonnen met een lekker ontbijt met worstenbrood van Koos d’n Bakker. De vaste supporters en alle jongens die het 4e in het afgelopen seizoen uit de brand hadden geholpen, als er een spelerstekort was, waren ook uitgenodigd en zo toog men met een kleine 60 man in de bus naar sportpark Verhoven in Gilze. Tegenstander in deze finale was Broekhoven 4 en Raamsdonk was vooraf gewaarschuwd voor een fysiek spelende ploeg en vooral hun behendige spits, die dit seizoen al richting de 100 goals ging...

Raamsdonk begon sterk aan de wedstrijd en na 20 minuten had men er al 4 mogen (moeten) maken. De aloude voetbalwet ging ook hier weer op en na een missertje in de verdediging maakte Broekhoven de 0-1. Raamsdonk herpakte zich echter snel en toen de tegenstander na wat charges tijdelijk met een mannetje minder speelde, draaide het vierde nog voor de rust de stand om in hun voordeel, 2-1. Na rust wist Raamsdonk dat Broekhoven ging komen en dat daardoor ruimte zou ontstaan. Die voorspelling kwam uit en na de 3-1 werd het volledig Open Huis. Raamsdonk ging echter heel slordig met de ruime om en de grootste kansen werden gemist. Broekhoven kwam wederom terug tot 3-2, waarna Raamsdonk even wakker werd en de 4-2 aantekende. Het spel golfde vervolgens op en neer, waarbij Raamsdonk kans op kans kreeg en Broekhoven eigenlijk nauwelijks zelf kansen kon creëren. Na de 5-2 kwam Broekhoven toch weer terug tot 5-3 en werd het nog billenknijpen toen Raamsdonk zelf even met 10 man stond en de tegenstander alle ballen hoog in de pot gooide. Een kopbal ging maar net voorlangs en zo kroop Raamsdonk door het oog van de naald. Uiteindelijk viel de bevrijdende 6-3 en was de wedstrijd beslist. Broekhoven liet het lopen en Raamsdonk speelde de wedstrijd vakkundig uit.

VCW, Irene‘58, Terheijden, Blauw-Wit’81, Beek Vooruit, RWB, SVG en Broekhoven werden in dit bekeravontuur aan de Raamsdonkse zegekar gebonden. Een puike prestatie en een primeur voor v.v. Raamsdonk! De ontlading was dan ook groot toen Cappie de beker in de lucht mocht houden. Daarna barstte het feest los; eerst op het sportpark in Gilze en daarna bij Het Vermaak, waar enkele spelers van Broekhoven nog langs kwamen om gezellig samen met de spelers van Raamsdonk een drankje te doen. Zo kan het dus ook!

Iedereen die het vierde heeft geholpen; spelers, sponsors, bestuur en natuurlijk alle supporters bedankt voor jullie aanwezigheid en hulp!

Speciale dank naar de spelers die het vierde gaan verlaten: Jan “van Faant tot Koning” Verschure  gaat genieten van zijn Voetbal-AOW en Huib “Drink Rode Wijn” Kloppenburg die volgend jaar nog een jaartje in de A-jeugd mag spelen!

Klik hier voor de foto's

Peter Zijlmans maakte een nummer ter gelegenheid van de bekerwinst, klik hier om het te beluisteren

Verslag: Michel Bouwens
Foto's: Monique v.d. Korput