Goede uitgangspositie voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 4e klasse/5e klasse 06 nacompetitie

22 mei 2016 14:30

Brink, M. van de

In de eerste wedstrijd van de nacompetitie verwierf Raamsdonk zich tegen Irene’58 een goede uitgangspositie. Na een matige eerste helft trok Raamsdonk in de 2e helft het initiatief naar zich toe en door twee rake kopballen won men met 2-0.

Irene’58 - Raamsdonk

Na afloop van de reguliere competitie was al snel bekend dat Raamsdonk in de eerste ronde van de nacompetitie, met voor Raamsdonk als inzet promotie naar de 4e klasse, gekoppeld was aan Irene’58 uit Den Hout, dat op de 12e plaats in 4C was geëindigd. Veel Raamsdonk-supporters waren aanwezig om onze jongens aan te moedigen en de opkomst van de spelers werd begeleid met flink wat vuurwerk en Bengaals vuur. Inmiddels was het behoorlijk gaan regenen en dat zorgde er voor dat de omstandigheden al snel zwaar werden. De eerste mogelijkheid voor Raamsdonk kwam na zo’n tien minuten. Marvin Blom kapte zich knap vrij, maar gaf de bal iets te veel vaart mee waardoor deze achter liep. Drie minuten later buitte Raamsdonk een drie tegen twee situatie niet goed uit en dat was jammer, daar had namelijk meer in gezeten. Raamsdonk probeerde wel te domineren, maar het spel liet te wensen over. Er was veel balverlies en het leek er op dat er teveel spanning in de benen zat. Ook Irene’58 had hier blijkbaar last van, de thuisploeg kon namelijk ook geen potten breken. In de 24e minuut kreeg Luuk Nieuwesteeg vanaf de rechterkant nog een aardige kans, maar zijn schot ging voorlangs. Met een brilstand zochten beide teams, doorweekt van de regen, de warme thee op.

Na rust kreeg Irene’58 al snel een mooie kans, maar de kopbal uit een corner werd door keeper Ralph Blankers over het doel gekeken. Hierna nam Raamsdonk het initiatief over en na 60 minuten was Jurre van Laarhoven dreigend, maar ook hij zag zijn schot over het doel gaan. Tien minuten later kwam Raamsdonk op voorsprong. Een vrije trap aan de rechterkant van het veld werd door Justin van Strien precies op het hoofd van Marvin Blom gemikt en van dichtbij wist hij de keeper te passeren, 0-1. Vier minuten later mochten de blauwwitten weer juichen. Op een corner van Jurre van Laarhoven kwam Lars van Strien op het juiste moment inlopen en met een snoeiharde kopbal zorgde hij voor 0-2. Dat werkte toch wel bevrijdend, Raamsdonk ging iets makkelijker spelen. Irene’58 probeerde er nog wel iets van te maken en zocht opportunistisch de aanval. Tot echte kansen kwam men niet, maar natuurlijk is het wel oppassen geblazen, een bal kan namelijk rare capriolen maken. Het bleef bij 0-2 en Raamsdonk boekte hiermee een prima resultaat. Aanstaande donderdag volgt de return op Den Uilendonck. Deze wedstrijd begint al om 19.00 uur en hopelijk staan de Raamsdonk-supporters ook dan talrijk achter onze jongens!

Opstelling Irene'58: Alex Smekens, Luuk Kops, Marcel van Rodijnen, Erik v.d. Boogaard, Wesley van Arendonk (Nicky Molenaar), Robin de Jong, Co Caron, Pascal Dingenouts (Gijs Kieboom), Erwin Timmermans (Billy de Jongh), Sander van Mook, Joeri v.d. Kieboom

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Frank Schellekens (Jordi v.d. Korput), Lars van Strien (Eranio Paulus), Justin van Strien, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Marvin Blom (Marcel v.d. Kieboom)