Raamsdonk maakt zich op voor de nacompetitie

SAB 1 (zon)

Marvin Blom (schot)
Thijn de Bont (kopbal)
Christian Kefilev (volley)
Davy van Gorkum (schot)
Marco van Helden
Cas Hendriks (schot)
Davy van Gorkum (schot)
Joris Verpaalen

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

16 mei 2016 14:30

Baars, L.

In de laatste wedstrijd van de reguliere competitie deed Raamsdonk wat het moest doen. Men won zelf met 6-3 van SAB maar dat was toch niet voldoende, omdat DEVO tegen TPO geen misstap maakte en de titel in de 5e klasse B voor zich opeiste.

Raamsdonk - SAB

Afgelopen donderdag wist Raamsdonk tegen Barca in de resterende tien minuten helaas niet tot score te komen en daarmee leken de titelkansen wel verkeken. Immers met nog één duel te gaan, had DEVO twee punten voorsprong en gezien het programma was de kans bijzonder klein dat het voor de ploeg uit Bosschenhoofd nog fout zou gaan. Voor Raamsdonk zat er niets anders op dan voor een goed resultaat tegen SAB te gaan, maar natuurlijk lag er een lijntje naar DEVO, stel voor dat….
SAB had niets meer om voor te spelen en kon dus vrijuit voetballen, voor Raamsdonk was het zaak om met het oog op de nacompetitie de wedstrijd zo zuinig mogelijk uit te spelen, dus zonder schorsingen en blessures. Al in de 9e minuut kwam Raamsdonk op voorsprong. Een vrije trap van Justin van Strien werd door Lars van Strien met het hoofd afgerond, 1-0. Hierna hielden beide teams elkaar aardig in evenwicht, maar toch kwam Raamsdonk nog voor rust op een 2-0 voorsprong. Luuk Nieuwesteeg zette Marvin Blom in de 41e minuut vrij voor doel en via de binnenkant van de paal schoot hij raak. Bij DEVO-TPO stond bij rust inmiddels dezelfde score op het bord, dus Raamsdonk hoefde er niet op te rekenen dat er nog een sensatie in de lucht hing.

Na rust werd het prijsschieten aan beide kanten. In de 48e minuut kopte Thijn de Bont een voorzet van Jurre van Laarhoven binnen en een minuut later zorgde Christian Kefilev met een knappe volley namens SAB voor 3-1. Beide teams gaven hierna zoveel ruimte weg met als gevolg dat doelpunten als rijpe appeltjes van de boom vielen. In de 56e minuut kwam Raamsdonk op 4-1 door Jordi v.d. Korput, maar ook SAB liet zich niet onbetuigd en bracht de marge in de 69e minuut weer terug tot twee door Davy van Gorkum. In de 75e minuut was Raamsdonk weer aan zet. Het schot van Thijn de Bont belandde op de paal, maar invaller Cas Hendriks stond op de juiste plek om de rebound binnen te schieten, 5-2. Wederom kon SAB in de 77e minuut terug in de wedstrijd komen, het was weer Davy van Gorkum die de 5-3 liet aantekenen. Het slotakkoord was echter toch voor Raamsdonk. Met een uitgekiend stiftje bepaalde Luuk Nieuwesteeg in de 88e minuut de eindstand op 6-3. Het restant van de tijd werd benut om op passende wijze afscheid te nemen van speler Ivo Kuijpers. Ivo was jarenlang een vaste kracht in de selectie van Raamsdonk, maar kwam door een vervelende blessure dit seizoen niet aan spelen toe en heeft inmiddels aangegeven komend seizoen voor het tweede uit te willen komen. Inmiddels werd bekend dat DEVO met 4-0 had gewonnen en uiteraard feliciteren wij DEVO met het kampioenschap. Toch zorgde dit bij Raamsdonk wel voor een dubbel gevoel. Raamsdonk pakte twee van de drie periodetitels, behaalde 65 punten, scoorde de meeste doelpunten (102 voor) en incasseerde de minste tegendoelpunten. (26 tegen) Een prima rapport derhalve en normaal gesproken moet zo’n fraaie cijferlijst voldoende zijn voor promotie, maar helaas is dat, zo weten we nu, niet altijd zo. Raamsdonk gaat de nacompetitie in en staat nu voor de tweeluik met Irene’58 dat als 12e eindigde in de 4e klasse C. Aanstaande zondag wordt de eerste wedstrijd in Den Hout gespeeld, aanvang 14.30 uur en de return is op donderdag 26 mei om 19.00 uur. (aanvang onder voorbehoud)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien (Thijn de Bont), Justin van Strien (Frank Schellekens), Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Marvin Blom (Cas Hendriks)

Opstelling SAB: Joris Verpaalen, Marco van Helden, Christian Kefilev, Damian Kefilev, Tom Askamp, Rick Mertens, Tomas Baljeu, Davy van Gorkum, Robert v.d. Heuvel, Sem van Mook, Justin van Rooij