Raamsdonk boekt simpele overwinning

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

8 mei 2016 14:30

Visser, T.

Op een snikheet sportpark in Stampersgat had Raamsdonk geen kind aan De Schutters. Bij rust was de wedstrijd in feite al gespeeld, Raamsdonk stond op dat moment met 4-0 voor. Na rust voerde Raamsdonk de score met drie doelpunten op en met een ruime 7-0 zege stapte men uiteindelijk van het veld.

De Schutters - Raamsdonk

Het was een tropische dag daar bij De Schutters, bij aanvang van de wedstrijd was het liefst 26 graden. De scheidsrechter had al aangegeven op tijd een drinkpauze in te gelasten en dat had hij goed ingeschat. Raamsdonk kreeg al snel de overhand en na tien minuten spelen ging de bal op de stip. Thijn de Bont werd binnen de zestien onderuit gehaald en Marvin Blom tekende voor de 0-1. Vijf minuten later kreeg Jurre van Laarhoven een vrije doorgang tot het doel, maar ten onrechte werd hij wegens buitenspel teruggefloten. (hij kwam toch écht van eigen helft) Raamsdonk kreeg hierna nog een paar aardige mogelijkheden, maar sprong daar erg slordig mee om. Nu speelden de omstandigheden uiteraard ook een belangrijke rol, maar daar leek De Schutters het meest last van te hebben, men kon namelijk geen vuist maken. In de 35e minuut werd het 0-2. Bij een counter kwam Raamsdonk met vijf spelers tegen drie te staan en dit overtal werd perfect uitgespeeld, het was Marvin Blom die zijn tweede treffer mocht maken. In de slotfase van de eerste 45 minuten wist Raamsdonk nog twee keer het net te vinden. In de 40e minuut zorgde Luuk Nieuwesteeg met een geweldig afstandschot voor 0-3 en vijf minuten later schoot hij na voorbereidend werk van Jurre van Laarhoven ook de 0-4 binnen, waarmee de drie punten al na één helft in de knip zaten.

Na rust hoefde Raamsdonk niet meer zo nodig en nam duidelijk gas terug. Bij tijd en wijle leek het zelfs wel op een potje zomeravondvoetbal. De Schutters kon nog steeds geen potten breken en Raamsdonk geloofde het verder ook wel. Toch wist Raamsdonk vrij eenvoudig nog drie keer te scoren. In de 60e minuut kwam Jurre van Laarhoven na een mooie balaanname vrij voor het doel en liet de keeper met een droge schuiver kansloos. Tussendoor kreeg De Schutters in de 75e minuut de eerste kans, maar vakkundig wist keeper Ralph Blankers de bal te pareren. Frank Schellekens was in de 85e minuut trefzeker en scoorde de 0-6 na goed doorzetten van Justin van Strien. Het slotakkoord was voor Luuk Nieuwesteeg die de bal met zijn chocoladebeen stijf in de winkelhaak schoot en daarmee de eindstand op 0-7 bepaalde. Na afloop bleek dat ook koploper DEVO en nummer twee DVVC hun wedstrijd hadden gewonnen, waardoor het nog tot de laatste competitiewedstrijd spannend blijft. Raamsdonk staat momenteel drie punten achter op DEVO, maar moet nog wel de wedstrijd tegen Barca uitspelen. Deze wedstrijd werd vorige week bij een 2-2 stand in de 80e minuut gestaakt en het restant wordt a.s. donderdag, 12 mei, om 20.00 uur uitgespeeld. Wil Raamsdonk op gelijke hoogte komen met DEVO, dan moet er wel worden gewonnen!

Opstelling De Schutters: Perry Broos, Mark v.d. Heerik (Alain Puinman), Patrick Naalden, Dennis Beerendonk, Ronald Mol (Bryan Dingenouts), Anil Nejal, Leonard Vriends, Yordy Janssen, Robert Vergouwen, Maikel Houtepen, Mark Malfait (Jeroen Kuijpers)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen (Eranio Paulus), Lars van Strien (Jordi v.d. Korput), Justin van Strien, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Marvin Blom (Frank Schellekens)