Raamsdonk-Barca haalt het einde niet

Barca 1 (zon)

Kasthuran Chelliah (kopbal)
B. Boughardaine
Thijn de Bont (intikker)
Noureddine Bittich (kopbal)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

1 mei 2016 14:30

Rutten, J.

Helaas haalde de wedstrijd Raamsdonk-Barca het einde niet. Vanwege wanordelijkheden werd er in de 60e minuut een afkoelingsperiode ingelast. Na de hervatting besloot de scheidsrechter echter na nog een vervelend incident de wedstrijd bij een stand van 2-2 definitief te staken. Op dat moment waren er nog tien minuten te spelen.

Raamsdonk - Barca

Beide teams hadden belang bij een goede uitslag. Raamsdonk omdat het in de race is voor het kampioenschap en Barca vanwege het feit dat men nog uitzicht heeft op het behalen van de 3e periodetitel. Binnen de minuut stond de wedstrijd op zijn kop, bij de eerste de beste aanval was het namelijk al raak voor Barca. Kasthuran Chelliah mocht een voorzet vanaf links ongehinderd raak koppen, 0-1. Voor Raamsdonk was dat natuurlijk  een lelijke streep door de rekening en men oogde een kwartiertje lang volkomen machteloos. Te gehaast ging men te werk en het technisch begaafde Barca hield eenvoudig stand. Toch kantelde de wedstrijd na zo’n 25 minuten. Raamsdonk werd sterker en de eerste waarschuwing kwam van de voet van Jurre van Laarhoven, maar helaas werd hij op het laatste moment gestuit. Twee minuten later kon Raamsdonk echter wel juichen. Een volley van Justin van Strien vanaf zo’n metertje of 20 verdween onhoudbaar in het doel, 1-1. Raamsdonk drukte door en een paar minuten later was Justin weer dichtbij een treffer, maar zijn vrije trap ging rakelings over. In de 38e minuut werd het goede aanvalsspel van Raamsdonk dan toch beloond. Een vrije trap bij de cornervlag werd door Justin van Strien genomen. Zijn inzet kwam scherp voor de goal, waar Marvin Blom een slim overstapje maakte en Thijn de Bont van dichtbij de bal over de lijn kon drukken, 1-2. Raamsdonk was weer helemaal terug in de wedstrijd en ging met deze stand de rust in.

Na rust ging Barca natuurlijk op zoek naar de gelijkmaker, maar Raamsdonk kreeg na zo’n vijf minuten een hele beste kans. Marvin Blom draaide zich knap vrij, echter zijn inzet werd door de keeper gepakt. Vijf minuten later liep Raamsdonk schlemielig tegen de gelijkmaker aan. Een voorzet vanaf links werd van richting veranderd en nu mocht Noureddine Bittich ongehinderd raak koppen, 2-2. Toch leek deze stand niet lang op het scorebord te staan, want een minuut later kreeg Raamsdonk een penalty. Een inzet van Marvin Blom werd binnen de zestien met de hand beroerd en de scheidsrechter wees naar de stip. Natuurlijk protesteerden de Barca-spelers collectief en het duurde toch zeker vijf minuten alvorens de pingel door Jurre van Laarhoven kon worden genomen. Wellicht speelde dit een rol, feit was wel dat de keeper van Barca dezelfde hoek koos en de bal uit het doel ranselde. Wat hierna gebeurde, sloeg alles. Een speler van Barca meende te moeten provoceren en dat werkte als een rode lap op enkele toeschouwers van Raamsdonk. De scheidsrechter had al een rode kaart voor de Barca-speler in zijn hand, maar kon het tafereel niet meer overzien en besloot eerst een afkoelingsperiode in te gelasten. Na zo’n twintig minuten werd de wedstrijd hervat. De verwachting was dat Barca met tien man verder moest, maar tot ieders verbazing mocht de betreffende speler toch blijven staan. De druk op de scheidsrechter was blijkbaar te groot en dat is zeker geen verwijt naar de leidsman toe, ga er namelijk maar eens aan staan als 18 jarige! Na de break was Barca sterker en Raamsdonk werd flink teruggedrongen, maar echte kansen waren er nauwelijks. Tien minuten voor tijd was er een volgend incident. Een Barca-speler wilde voor eigen rechter spelen en beet de scheidrechter verbaal het nodige toe. Dit werd door hem als bedreigend ervaren, waardoor hij zich gedwongen voelde de wedstrijd definitief te staken. Gelukkig waren de gemoederen snel bedaard en snapte iedereen wel dat we op deze manier niet verder konden. Wat er nu gaat gebeuren is nog onduidelijk. Uiteraard zullen de resterende tien minuten moeten worden ingehaald, maar wanneer is nog niet bekend. Wordt vervolgd!

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Thomas v.d. Pluijm, Aäron v.d. Korput, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg (Frank Schellekens), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom

Opstelling Barca: Stephan Jansen, Sidney Raphaela, Ayoub Naqqadi, Hassan Lammou, Kainy Joseph, B. Boughardaine, Abdelnaim Elazizi, Kasthuran Chelliah, Amir Boudazra, Noureddine Bittich, Yunus Arpat