Raamsdonk wint bij koploper DEVO

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

24 april 2016 14:30

Keizer, J.A.F. de

Raamsdonk pakte in Bosschenhoofd drie belangrijke punten bij koploper DEVO. Bij rust stond Raamsdonk terecht met 1-0 voor, maar na rust gaf DEVO flink gas en kwam verdiend langszij. Een puntendeling leek het maximaal haalbare te worden, maar met een gelukje sloeg Raamsdonk in de slotfase alsnog toe en won met 2-1.

DEVO - Raamsdonk

Voor Raamsdonk telde tegen de koploper maar één ding. Om in de slotfase van de competitie nog een rol van betekenis te kunnen spelen, moest er namelijk worden gewonnen. Raamsdonk is inmiddels al wel verzekerd van nacompetitie, maar ook het kampioenschap lonkt nog en daar waren de mannen van coach Ricardo Aguado wel van doordrongen. Men schoot tegen DEVO fel uit de startblokken en al na twee minuten was Jurre van Laarhoven bijna succesvol, maar helaas spatte zijn inzet op de paal uiteen. De druk hield aan en in de 5e minuut was het wel raak. Marvin Blom mocht randje buitenspel doorgaan en met een ferm schot zorgde hij voor de belangrijke 0-1. DEVO moest dus al vroeg in de wedstrijd in de achtervolging, maar kon de status van koploper vooralsnog niet waarmaken. Nu waren de omstandigheden op het sportpark, waar de ronkende motoren van het naastgelegen Breda International Airport overheersten, niet al te best. Er waaide een stevige wind dwars over het veld en zon en regen wisselden elkaar af. Raamsdonk ging beter met deze omstandigheden om en drukte door. Na 27 minuten spelen diende de volgende grote kans zich aan. Een voorzet van Jurre van Laarhoven vanaf rechts belandde voor de voeten van de vrijstaande Luuk Nieuwesteeg. De 0-2 leek in de maak, maar met een katachtige reflex wist de doeman van DEVO een tweede tegentreffer te voorkomen. Pas in de 40e minuut kreeg DEVO een eerste goede mogelijkheid, echter keeper Ralph Blankers kon de inzet van dichtbij met zijn voeten keren. Op slag van rust was Justin van Strien nog dichtbij een doelpunt. Zijn inzet werd van richting veranderd en ging maar rakelings naast.

Na rust tapte DEVO uit een ander vaatje en de druk werd flink opgevoerd. Toch kreeg Raamsdonk in de 58e minuut weer een mooie kans, maar helaas ging de vrije trap van Justin van Strien via de lat over. Hierna kwam Raamsdonk er niet meer uit en met man en macht werd de minimale voorsprong verdedigd. En dat deden de verdedigers van Raamsdonk met verve met daarachter keeper Ralph Blankers als slot op de deur. Toch leidde het opportunistische spel van DEVO tot enkele hachelijke momenten voor het doel van Raamsdonk en in de 67e minuut leek de 1-1 dan toch daar te zijn. Uit een corner mocht een DEVO-speler van dichtbij het beslissende tikje geven, maar op het allerlaatste moment wist Jordi v.d. Kruijssen de bal nog weg te werken. De grote vraag was daarbij of de bal nu wel of niet de doellijn was gepasseerd. Scheidsrechter De Keizer stond op één lijn en oordeelde resoluut van niet en liet dus doorspelen. Hier kwam Raamsdonk goed weg en natuurlijk leidde dit tot de nodige discussie. Raamsdonk bleef echter in de verdrukking zitten en aanvallend kon men geen vuist meer maken, maar nog steeds stond de 0-1 op het scorebord. Met nog een kwartier te spelen werden de lange verdedigers van DEVO naar het front gestuurd en dat leverde in de 82e minuut uiteindelijk de verdiende gelijkmaker op. Uit een vrije trap mocht Richard Dockx ongehinderd raak koppen, 1-1. De vreugde bij DEVO was groot, echter maar van korte duur. Twee minuten later lag namelijk de 1-2 in het net. De man van de gelijkmaker kopte terug op zijn doelman die net op dat moment uitgleed. De bal rolde richting het lege doel en Jurre van Laarhoven was er als de kippen bij om het beslissende zetje te geven. Uiteraard deed DEVO nog een alles-of-niets-poging en de gelijkmaker had ook zomaar kunnen vallen, maar gelukkig kwam deze er niet meer. Invaller Frank Schellekens kreeg in de slotminuten zelfs nog een fraaie kans, maar zijn inzet werd knap gekeerd. Het bleef bij 1-2 en uiteraard was de opluchting na het laatste fluitsignaal groot. Door dit resultaat is Raamsdonk DEVO op doelsaldo gepasseerd, maar staat nog wel een puntje achter op de nieuwe koploper DVVC. Met nog drie wedstrijden voor de boeg belooft het nog een spannende slotfase van de competitie te gaan worden.

Opstelling DEVO: Gert-Jan van Eekelen, Richard Dockx, Marco Reuvers (Ruud Koevoets), Mike van Dorst, Patrick Koevoets, Kevin Daniels, Raymond Oostdijk, Nicky van Geesbergen, Youri de Veth (Martijn Nagtzaam), Jordi Braspenning, Ferry van Peer

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont (Jordi v.d. Korput), Justin van Strien (Eranio Paulus), Luuk Nieuwesteeg (Frank Schellekens), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom