Raamsdonk wint gezapig potje

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

10 april 2016 14:30

Konings, C.J.M.

Al heel snel lag de bal achter de doelman van TPO en dat leek de opmaat voor een mooie score te gaan worden. Zonder tot goed spel te komen, liep Raamsdonk voor rust eenvoudig uit naar 0-3. Na rust speelde Raamsdonk erg slordig en kreeg TPO een paar hele aardige kansen, maar gescoord werd er niet meer.

TPO - Raamsdonk

Thuis kwam Raamsdonk tegen TPO tot een monsterscore van 11-0 en wellicht was dat van invloed bij de voorbereiding op deze wedstrijd, al was daar bij de start nog niets van te merken. Na slechts 55 tellen kwam Raamsdonk namelijk al op voorsprong. Een mooie combinatie tussen Luuk Nieuwesteeg en Marvin Blom werd door laatstgenoemde met een fraaie knal in de kruising afgerond, 0-1. Raamsdonk probeerde door te drukken en er kwamen ook kleine kansen voor Jurre van Laarhoven en Thijn de Bont, maar toch werd al snel duidelijk dat Raamsdonk deze middag niet in goede doen was. TPO voelde dat ook aan en probeerde regelmatig de aanval te zoeken en na 15 minuten spelen kreeg men de eerste mooie kans, de bal werd echter over het doel geschoten. Uit het niets kwam Raamsdonk in de 35e minuut op 2-0. Een voorzet van Luuk Nieuwesteeg vanaf rechts werd door Marvin Blom van dichtbij binnen getikt en twee minuten later zorgde hij voor het hoogtepunt van de wedstrijd door ook de 3-0 voor zijn rekening te nemen, een onvervalste hattrick derhalve. Met deze stand ging beide teams naar de thee.

Na rust werd het niveau er niet beter op. Raamsdonk speelde in een veel te laag tempo, was slordig in de passing en acties werden te lang doorgevoerd. In de 53e minuut werd Jurre van Laarhoven in de zestien aangetikt en had dus recht op een penalty, maar scheidsrechter Konings gaf eerlijk aan dat hij door een mêlee van spelers de overtreding niet had waargenomen. De wedstrijd kabbelde voort, Raamsdonk liet zich een beetje in slaap sussen en bijna profiteerde TPO hiervan. In de 69e minuut kregen de gastheren de 1-3 op een presenteerblaadje. Deze niet te missen kans werd door TPO toch om zeep geholpen en dat verklaart ook waarom TPO, op Oranje Blauw’14 na, de minst scorende ploeg is. In het laatste deel van de wedstrijd kreeg TPO zelfs nog twee opgelegde kansen, maar keeper Ralph Blankers was wél goed bij de les en was beide keren de één-tegen-één situatie de baas. In de stand kwam geen verandering meer en drie punten rijker vertrok Raamsdonk uit Moerdijk. Komende zondag volgt de ontknoping in de strijd om de tweede periodetitel. Zowel Dussense Boys als Raamsdonk maken kans, maar moeten eerst nog wel afrekenen met  resp. Oranje Blauw’14 en Neerlandia’31. Mochten beide teams deze wedstrijd winnen, dan is het doelsaldo doorslaggevend en dat is nu nog in het voordeel van Raamsdonk.

Opstelling TPO: Wilbert van Santbergen, Mark Machielse (Lars Bijleveld), Jeroen van Gils (Coen Koevoet), Lars Febus, René van Santbergen, Martijn van Hoven, Alan Akwero, Bryan Beljaars, Sander Kortsmit, Kevin Dudok, Jürgen Gimbrere (Tim Schoones)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen (Eranio Paulus), Lars van Strien (Jordi v.d. Korput), Justin van Strien (Koen de Bont), Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Marvin Blom