Raamsdonk speelt een puike partij tegen DVVC

DVVC 1 (zon)

Luuk Nieuwesteeg (afstandschot)
Lars van Strien (intikker)
Marvin Blom (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

3 april 2016 14:30

Lips, J.C.B.

Raamsdonk liet tegen DVVC een prima indruk achter. Vanaf het beginsignaal dicteerde men het spel en stond bij rust verdiend met 2-0 voor. Ook na rust had Raamsdonk geen kind aan DVVC en wist de score nog uit te breiden tot 3-0.

Raamsdonk - DVVC

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tussen nummer drie Raamsdonk en nummer twee DVVC op het programma. Wilde Raamsdonk in de eindfase van deze competitie nog een rol van betekenis spelen, dan moesten de drie punten toch zeker op Den Uilendonck blijven. Het was Raamsdonk dat DVVC op 8 november jl. op de eerste nederlaag trakteerde, maar sindsdien hadden de Dongenaren niet meer verloren en men stond slechts twee puntjes achter op koploper DEVO. Raamsdonk ging furieus van start en drukte DVVC meteen in de verdediging. Dat de gasten daar problemen mee hadden, bleek al snel. De ene na de andere aanval volgde en in de 16e minuut kwam de verdiende voorsprong op het scorebord. Luuk Nieuwesteeg kapte zijn directe tegenstander op links knap uit en met een fraaie krul in de rechter bovenhoek liet hij de doelman van DVVC kansloos, 1-0. Dat was de opmaat van een mooie middag! Raamsdonk drukte door en vier minuten later werd de marge al vergroot. Een corner van Justin van Strien werd door iedereen gemist, echter Lars van Strien stond op de juiste plek en kon van dichtbij de 2-0 tegen de touwen tikken. DVVC, toch goed voor negentig doelpunten,  liet zich volledig aftroeven en kwam geen enkele keer dreigend voor het doel van Raamsdonk. Raamsdonk daarentegen kreeg in de 37e minuut nog een grote kans. De doelman van DVVC bracht zichzelf in de problemen en dat leek te worden afgestraft door Justin van Strien. Echter, op het laatste moment werd hij op de rand van de zestien middels een handsbal gestuit en de toegekende vrije trap leverde helaas niets op.

Na rust wist Raamsdonk de voorsprong eenvoudig te consolideren. DVVC probeerde het nog wel en ging achterin één op één spelen. Daarmee gaf men wel ruimte weg en al in de 48e minuut leek Jurre van Laarhoven daarvan te profiteren. Op links kreeg hij alle ruimte en nadat hij zich van zijn tegenstander had ontdaan kwam hij in kansrijke positie, zijn schot werd echter door de keeper gepareerd. Toch kon halverwege de tweede helft de definitieve knock-out worden uitgedeeld. Met een geplaatste trap zette keeper Ralph Blankers Jurre van Laarhoven aan het werk die vervolgens het overzicht goed bewaarde en de vrijstaande Luuk Nieuwesteeg op maat bediende. Met een simpele beweging zette hij Marvin Blom vrij voor doel, die vervolgens koelbloedig afrondde, 3-0. De wedstrijd was gespeeld en freewheelend maakte Raamsdonk de tijd vol. In de 81e minuut kreeg DVVC de enige echte mogelijkheid, maar bleef Raamsdonk met een mazzeltje een tegendoelpunt bespaard. (Via de binnenkant van de paal kwam de bal in de handen van keeper Ralph Blankers.) In de slotfase kreeg de pijlsnelle Eranio Paulus nog een grote kans op een vierde treffer, maar hij stuitte helaas op de keeper. Het bleef bij 3-0. Door dit resultaat is de marge van DVVC teruggebracht tot vier punten met de kanttekening dat Raamsdonk nog een wedstrijd tegoed heeft. Komende zondag gaat Raamsdonk in Moerdijk op bezoek bij TPO, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg (Eranio Paulus), Jurre van Laarhoven (Jordi v.d. Korput), Marvin Blom (Frank Schellekens)

Opstelling DVVC: Lesley van Delft, Sonny Barendse (Stefan van Dongen), Ron Heijmans, Emran Pourmanaf, Stefan Celi, Jeffrey Weterings, Remco Kroese, Luke v.d. Burg, Fatih Kaya, Neset Olmez, Koen Swanen (Maikel van Bragt)