Raamsdonk wint nipt na riante ruststand

Dussense Boys 1 (zon)

Jurre van Laarhoven (afstandschot)
Bob Leemans (penalty)
Jesse Vos (kopbal)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

20 maart 2016 14:30

Groeninge, P. van

Bij rust leek er voor Raamsdonk geen vuiltje aan de lucht te zijn, men stond immers met 3-0 voor tegen Dussense Boys. Na rust sloop er echter angst in de ploeg en maakte het Raamsdonk zichzelf onnodig moeilijk. Met hangen en wurgen werd uiteindelijk een nipte 3-2 overwinning over de streep getrokken.

Dussense Boys - Raamsdonk

Voorafgaande aan deze wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen vanwege het overlijden van ere-lid Piet van der Westen en bij opkomst droegen de spelers van Raamsdonk een rouwband als eerbetoon. Raamsdonk had geleerd van de eerder gespeelde thuiswedstrijd tegen Dussense Boys. Toen werd Raamsdonk volledig afgetroefd en verloor terecht met 3-1. Nu waren de rollen omgedraaid. Vanaf het beginsignaal zette Raamsdonk vroeg druk en daar wist de verdediging van Dussense Boys zich geen raad mee. Het gevolg was dat er al snel enkele goede kansen kwamen. Luuk Nieuwesteeg en Thijn de Bont waren in de eerste minuten al dichtbij een doelpunt, maar het was Justin van Strien die in de 7e minuut de score opende. De Dussense keeper verkeek zich op een voorzet van Robert van Dorst en via de lat kwam de bal terug in het veld waarna het voor Justin een koud kunstje was om in een leeg doel raak te koppen, 0-1. Drie minuten later werd de marge zelfs vergroot, nu was het Jurre van Laarhoven die vanaf rechts in de verre hoek onhoudbaar raak schoot, 0-2. Een perfecte start derhalve! Raamsdonk speelde geconcentreerd en door collectief druk te zetten, werd Dussense Boys in de opbouw belet. Binnen het halfuur stond het zelfs 0-3. In de 28e minuut viel de bal tussen de voorstopper en laatste man van Dussense Boys en daar stond nu juist spits Marvin Blom. Met een bekeken lob liet hij de keeper kansloos. Dussense Boys had in de eerste helft niets in te brengen en had nog geluk dat Lars van Strien in de 40e minuut in kansrijke positie naast kopte, anders was de wedstrijd bij rust al gespeeld. Al dachten de meeste supporters en wellicht ook de spelers dat het ook bij deze stand wel gedaan zou zijn.

Toch liet de tweede helft een totaal ander beeld zien. Dussense Boys zocht meteen met de moed der wanhoop de aanval in de hoop tot een snelle aansluitingstreffer te komen. Het leek wel of Raamsdonk de teugels liet vieren en van het sterke spel in de eerste helft was niet veel meer over. Daar kwam nog bij dat Dussense Boys na tien minuten spelen in het zadel werd geholpen. Een overtreding van Thomas v.d. Pluijm in het zestienmetergebied werd bestraft met een penalty en deze werd door Bob Leemans benut, 1-3. Het sein voor Dussense Boys er nog een schepje bovenop te doen. Met lange halen werd de verdediging van Raamsdonk onder druk gezet en daar had men veel moeite mee. Er sloop angst in de ploeg en dat is natuurlijk altijd een slechte raadgever. In plaats van gebruik te maken van de geboden ruimte, trok Raamsdonk zich steeds verder terug richting eigen doel en het was wachten op een doelpunt van Dussense Boys. Na 35 minuten spelen was het ook zo ver. Invaller Jesse Vos mocht een voorzet vanaf rechts ongehinderd raak koppen, 2-3. Vertwijfeld keken de spelers elkaar aan, hoe kon dit nu toch gebeuren? Langs de kant gingen de gedachten terug naar 27 oktober 2013. Toen keek Raamsdonk op hetzelfde veld bij rust tegen een 3-0 achterstand aan, maar kwam men na rust nog terug tot 3-3. Zou dit scenario zich nu herhalen? Gelukkig herpakte Raamsdonk zich op tijd door verder van de goal af te gaan spelen, waardoor het gevaar van Dussense Boys werd afgewend. In de slotfase kreeg Jordi v.d. Korput nog een mooie kans, maar zijn gerichte kopbal werd door de keeper over de lat getikt. De opluchting bij Raamsdonk was groot na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Groeninge, maar wat had Raamsdonk het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt. De drie punten maakten echter veel goed!

Opstelling Dussense Boys: Corné van Giessen, Alexander Sevenhuijsen, Werner Segeren, Gidion van Dijk, André Segeren, Bob Leemans, Jody Jansen (Jesse Vos), Stefan Verhoeven, Wouter Wolthuis (Lars Stevens), Mart van Mook (Jordy v.d. Ouderijn), Jerremy Moonen

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont (Frank Schellekens), Jurre van Laarhoven, Luuk Nieuwesteeg (Eranio Paulus), Marvin Blom (Jordi v.d. Korput)