Eenvoudige overwinning voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

13 maart 2016 14:30

Dam, M. van

Net als in de heenwedstrijd kende Raamsdonk ook nu geen problemen met hekkensluiter Oranje Blauw’14. Na een 4-0 ruststand liep Raamsdonk uiteindelijk eenvoudig uit naar 8-0.

Raamsdonk – Oranje Blauw’14

Door het “geintje” bij SC Amstelwijck werden enkele jongens van Raamsdonk de dupe en kregen ten onrechte een schorsing van één wedstrijd aan hun broek. Bij deze wedstrijd bleek namelijk dat er na afloop met het wedstrijdformulier was gerommeld en dat zorgde uiteraard voor veel onbegrip. Een melding bij de KNVB vond helaas geen gehoor en deze hele gang van zaken voelt dan ook als bijzonder onrechtvaardig! Een heerlijk gevoel daarentegen hield Raamsdonk over aan de uitwedstrijd tegen de gasten van vandaag, immers daar in Heijningen stond Raamsdonk op 18 oktober jl. voor een historisch én uniek moment in de clubgeschiedenis. Niemand minder dan Ronald de Boer was daar aanwezig om de hoofdprijs namens Staatsloterij Gelukstreffers te overhandigen. Zoals bekend werd dit een wedstrijd tegen de ex-internationals en daar wordt nog altijd met veel plezier op teruggekeken.

Dan nu het verslag van de wedstrijd. In het eerder gespeelde uitduel had Raamsdonk totaal geen moeite met Oranje Blauw’14 en won daar met dubbele cijfers. (1-10) Uiteraard is dat geen garantie dat dit nu ook weer zou lukken, maar Raamsdonk speelde vanaf het begin erg gretig. Al na acht minuten kreeg Frank Schellekens een kans op de openingstreffer, zijn schot ging echter naast, maar vier minuten later werd de ban dan toch gebroken. Marvin Blom bediende Jurre van Laarhoven op maat en via de binnenkant van de paal trof hij doel, 1-0. Het publiek ging er eens goed voor zitten, zou het dan weer gaan gebeuren? Oranje Blauw’14 wilde hier echter niet aan meewerken en bleef gegroepeerd spelen met veel mensen achter de bal. Raamsdonk had er in eerste instantie moeite mee om daar doorheen te voetballen. In de 26e minuut moest Frank Schellekens het veld met een blessure verlaten, hij werd vervangen door Jasper v.d. Heijkant. Een minuut later volgde een geweldige combinatie tussen Marvin Blom en Luuk Nieuwesteeg, maar helaas zeilde de bal net over het doel. In dezelfde minuut liet ook Thijn de Bont zich in de zestien zien, zijn inzet ging via de paal naast. Na 32 minuten spelen, was het echter wel raak. Een dieptepass van Aäron v.d. Korput kwam voor de voeten van Jurre van Laarhoven en met een simpele schuiver liet hij de doelman kansloos, 2-0. Zes minuten later zorgde Jurre met een zuivere hattrick voor 3-0 en op slag van rust wist hij ook de vierde treffer te maken, zodat Raamsdonk met een comfortabele voorsprong naar de thee kon.

Na rust werd het al snel 5-0. Eranio Paulus lanceerde Luuk Nieuwesteeg, alleen voor de keeper bewaarde hij de rust en schoot raak. Raamsdonk ging lekker door en ook topscoorder Marvin Blom pikte zijn doelpuntjes mee. In de 56e minuut werd hij door Robert van Dorst vrijgespeeld en met een bekeken lob tekende hij voor de 6-0. Niet veel later was hij ook verantwoordelijk voor de zevende treffer. Een ingestudeerde vrije trap werd door hem van dichtbij afgerond, 7-0. In de 67e minuut volgde een mooi moment. De pas 16 jarige B-jeugd speler Dennis Raats mocht zijn eerste minuten in de hoofdmacht maken, hij verving Luuk Nieuwesteeg. In de 70e minuut werd er weer gescoord. Jurre van Laarhoven werd in de zestien onderuit gehaald en, voor de derde keer op rij, wist Marvin Blom ook nu de toegekende pingel te benutten, 8-0. Raamsdonk had hierna nog twintig minuten om de score naar dubbele cijfers uit te breiden en gezien het spelbeeld was dat ook een reële mogelijkheid. In de 73e minuut was Jurre van Laarhoven dichtbij zijn vijfde treffer, maar de bal kwam helaas via de onderkant van de lat terug in het veld. Trainer Ricardo Aguado bracht nog een verse kracht in, Marcel v.d. Kieboom verving Lars van Strien, en er kwamen nog wel enkele kansen, maar tot een hogere score leidde dit niet. Het bleef bij 8-0. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij het altijd lastige Dussense Boys, deze wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Eranio Paulus, Lars van Strien (Dennis Raats), Frank Schellekens (Jasper v.d. Heijkant), Luuk Nieuwesteeg (Marcel v.d. Kieboom), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom

Opstelling Oranje Blauw'14: Patrick de Kok, Hendrik Lodders (Hobie van Steen), Dennis Jansen, Kunard Strootman, Thierry van Steen, Tomasz Sternik, Teun Dane, Rik v.d. Burgh (Arjan Nouwen) , Max Maris, Bart Maris, Corné Polak