Raamsdonk mild voor Molenschot

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

21 februari 2016 14:30

Heeswijk, B.J.E.M. van

Net als in de heenwedstrijd had Raamsdonk ook ditmaal geen kind aan Molenschot. Bij rust was het al 4-0 en na rust had de score gezien de kansen verder opgevoerd moeten worden, maar helaas werd er slechts éénmaal gescoord, eindstand 5-0.

Raamsdonk - Molenschot

Ook bij deze wedstrijd waren de weersomstandigheden niet al te best. Er waaide een stevige wind over D’n Uilendonck, maar dat zorgde er gelukkig wel voor dat het droog bleef. In de eerste ontmoeting op 4 oktober jl. had Raamsdonk weinig moeite met tegenstander Molenschot, maar dat kwam toen niet helemaal in de score tot uitdrukking. Het werd toen “slechts” 0-4. Ook nu werd al snel duidelijk dat Raamsdonk een maatje te groot was en al vroeg in de wedstrijd werd de ban gebroken. Al na vijf minuten stond namelijk de 1-0 op het scorebord. Een voorzet van Jurre van Laarhoven vanaf rechts werd door Luuk Nieuwesteeg van dichtbij achter de doelman geschoten. Raamsdonk zette steeds vroeg druk en daar had Molenschot duidelijk veel moeite mee. Men kwam er nauwelijks uit en riep daarmee de problemen over zich af. In de 18e minuut werd Jurre van Laarhoven binnen de zestien gevloerd en de toegekende pingel werd door Marvin Blom verzilverd, er zouden deze middag nog meer goals van zijn voet volgen. Zeven minuten later werd deze actie herhaald, ook nu werd Jurre van Laarhoven in het strafschopgebied aangetikt en schoot Marvin Blom de terecht toegekende penalty feilloos achter de doelman van Molenschot, 3-0. Molenschot kon daar slechts één kans tegenover stellen. De spits kopte echter in kansrijke positie op het dak van het doel. Voor rust liep Raamsdonk nog uit naar 4-0. Na een perfecte pass van Lars van Strien in de 38e minuut volgde een dito afronding van wederom Marvin Blom.

Na rust leek Raamsdonk op dezelfde voet verder te gaan en al snel werd de score opgevoerd naar 5-0. Het was Marvin Blom die in de 53e minuut zijn vierde treffer van de middag mocht bijschrijven na een afgemeten pass van Lars van Strien. Hierna viel de concentratie én het tempo een beetje weg en dat was natuurlijk bij zo’n stand wel begrijpelijk. Toch kreeg Raamsdonk nog voldoende mogelijkheden om de score verder op te voeren. Uit enkele fraaie aanvallen over de flanken kwamen diverse Raamsdonk-spelers een paar keer in kansrijke positie, maar of het beslissende tikje ontbrak of de doelman van Molenschot stond op de juiste plaats. Feit was wel dat er niet meer werd gescoord en het dus bij 5-0 bleef. Toch een mooie uitslag! Na afloop werd bekend dat Dussense Boys en Barca hadden verloren waardoor Raamsdonk opklimt naar de derde plaats. Daarnaast deed men goede zaken in de strijd om de tweede periodetitel. Aanstaande zondag speelt Raamsdonk in Oosteind het inhaalduel tegen OVV’67, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Marc v.d. Meeren), Aäron v.d. Korput, Jordi v.d. Korput, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont (Thomas v.d. Pluijm), Luuk Nieuwesteeg (Eranio Paulus), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom

Opstelling Molenschot: T. Pawulski, S. Jacobs, L. Boemaars (J. Louwers), M. Tielemans, M. Boemaars, D. Wirken, W. van Erk, A. Hanegraaf, T. Oomen (J. Broeders), R. van Oosterwijck, B. van Oosterhout