Winst in eerste wedstrijd na winterstop

PCP 1 (zon)

Marvin Blom (schot)
Eric Adriaanse

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

14 februari 2016 14:30

Bakker, C.

Op een nat én koud Bredaas sportpark speelde Raamsdonk een belabberde wedstrijd tegen PCP. Voor rust kregen beide teams enkele goede kansen, maar zelfs een toegekende penalty kon niet door Raamsdonk worden verzilverd. Direct na rust was Raamsdonk wél doeltreffend en dat was uiteindelijk genoeg voor een driepunter.

PCP – Raamsdonk

Op 20 december jl. speelde Raamsdonk tegen SAB haar laatste wedstrijd voor de winterstop en onder normale omstandigheden zou de competitie op 24 januari jl. worden hervat. Echter, Koning Winter gooide roet in het eten en de eerste twee wedstrijden tegen OVV’67 en Neerlandia’31 moesten vanwege het slechte weer worden afgelast. Vorige week lag de competitie stil vanwege het carnaval, zodoende duurde de winterstop uiteindelijk nog langer dan voorzien. Raamsdonk probeerde in deze stille periode wel in het ritme te blijven met een oefenwedstrijd en enkele (indoor) trainingen, maar het is altijd weer afwachten hoe men na deze verplichte pauze voor de dag komt. Afgelopen zondag stond de ontmoeting met PCP op het programma en ondanks de lage stand op de ranglijst hadden de Bredanaars aangetoond het Raamsdonk erg lastig te kunnen maken, de wedstrijd op D’n Uilendonck eindigde toen immers in 2-2.

Regen en natte sneeuw zorgden er voor dat de omstandigheden erg zwaar waren, al was het veld wel redelijk goed bespeelbaar. In de eerste fase van de wedstrijd leek er voor Raamsdonk geen vuiltje aan de lucht te zijn. De eerste kansen kwamen dan ook al snel via Thijn de Bont, Jurre van Laarhoven en Jordi v.d. Korput, maar helaas stond het vizier nog niet goed afgesteld. Hierna werd PCP dreigender en het was aan keeper Ralph Blankers te danken dat de thuisploeg niet op voorsprong kwam. Na een half uur kreeg Raamsdonk een uitgelezen mogelijkheid. Marvin Blom werd binnen de zestien onderuit getrokken en scheidsrechter Bakker bestrafte dit terecht met een penalty. Jordi v.d. Korput zette zich achter de bal en dacht de keeper in de rechterhoek te kunnen verschalken, maar helaas koos ook hij deze hoek en ranselde de bal uit het doel. Even later had Jurre van Laarhoven pech toen zijn schuiver via de paal naast ging. Op slag van rust kreeg PCP een dot van een kans. Waarschijnlijk besefte de Bredase spits niet hoeveel vrijheid hij had, maar gelukkig voor Raamsdonk schoot hij voor een vrij doel toch nog naast.

De rust werd door trainer Ricardo Aguado gebruikt om de puntjes op de i te zetten en dat leek te werken. Koud op het veld kwam Raamsdonk namelijk op voorsprong. Jordi v.d. Kruijssen zette Jurre van Laarhoven met een geplaatste kopbal aan het werk en zijn afgemeten voorzet werd door Marvin Blom van dichtbij afgerond, 0-1. Dit zou voor Raamsdonk bevrijdend moeten werken, echter niets was minder waar. Het spel daalde naar een bedroevend niveau en langs de lijn werd er al gerefereerd aan het motto op Den Haaykaant tijdens het afgelopen carnaval. Dat was ‘Wai zen d’n draod kwait” en zo voetbalde Raamsdonk ook. Vrije ballen werden simpel ingeleverd en steeds werd de lange bal gehanteerd, daar waar andere oplossingen meer voor de hand lagen. PCP rook haar kansen en voerde de druk alsmaar op. Een aantal keren kwam Raamsdonk goed weg, maar gelukkig wilde de verdiende gelijkmaker maar niet vallen. In de blessuretijd hadden Jurre van Laarhoven en Justin van Strien de wedstrijd definitief kunnen beslissen. De keeper van PCP was al gepasseerd, maar helaas werd er te lang getreuzeld en ging de inzet toch nog naast. Met de hakken over de sloot werden de drie punten over de streep getrokken en dat was ook het enige positieve van deze wedstrijd. Aanstaande zondag speelt Raamsdonk thuis tegen Molenschot, aanvang 14.30 uur.

Opstelling PCP: Jeffrey van Duuren, Ercan Boyraz, Perry van Schijndel, Hafid Bittich, Gino de Goede, Sabir el Azizi (Linshano Antonio), Eric Adriaanse, Mickey Vermeeren, Jordy Zwetsloot, Nazmi Yener, Tom Knitel

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Jordi v.d. Korput, Aäron v.d. Korput, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Thijn de Bont (Thomas v.d. Pluijm), Luuk Nieuwesteeg (Eranio Paulus), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom