Raamsdonk laat kans op aansluiting schieten

DEVO 1 (zon)

Corné Schenk
Richard Dockx
Corné Schenk (kopbal)
Raymond Oostdijk
Martijn Nagtzaam (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

13 december 2015 14:30

Baars, C.J.

In vijf minuten tijd ging Raamsdonk tegen DEVO van winst naar verlies. Bij een 1-1 stand kreeg Raamsdonk in de 82e minuut dé kans om op voorsprong te komen, maar helaas werd de toegekende penalty gemist. Vijf minuten later scoorde DEVO aan de andere kant wel en liet Raamsdonk met een enorme kater achter, 1-2.

Raamsdonk - DEVO

Het duel tegen de gasten uit Bosschenhoofd was een wedstrijd van aanhaken of afhaken, immers de achterstand op nummer twee DEVO bedroeg slechts drie punten. Het fysiek sterke DEVO begon goed aan de wedstrijd en kreeg al na vier minuten een grote mogelijkheid, gelukkig kon keeper Ralph Blankers de kopbal van dichtbij met zijn voeten keren. Ook vijf minuten later was hij attent bij een vrije kopkans van DEVO na een goed genomen vrije trap. Raamsdonk kon daar niet veel tegenover stellen, maar kreeg in de 13e minuut toch een aardige kans via Jordi v.d. Korput, zijn inzet hobbelde echter naast. Even later kwam Luuk Nieuwesteeg na een knappe actie door het centrum in kansrijke positie, maar ook zijn inzet kon nog op tijd worden weggewerkt. Dit waren meteen ook de belangrijkste wapenfeiten uit de eerste helft. Het spel was van beide kanten niet best, zowel Raamsdonk als DEVO ging slordig met het balbezit om, daarnaast werd Raamsdonk steeds gedwongen de lange bal te hanteren en dat was een kolfje naar de hand van de lange DEVO-verdedigers. Raamsdonk kreeg in de blessuretijd nog wel een mogelijkheid, maar de poeier van Justin van Strien spatte uiteen op de vuisten van de DEVO-doelman. Zo zochten beide teams met een brilstand de kleedkamer op.

Ook na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Verdedigend hadden beide teams de zaakjes aardig op orde, maar aanvallend kon er vooralsnog geen vuist worden gemaakt. Het was zo’n fase in de wedstrijd waarin men het gevoel kreeg dat degene die het eerst zou scoren ook spekkoper zou zijn. Dat leek DEVO in de 57e minuut te gaan worden. Vanaf links kon de bal vrij worden voorgezet en van dichtbij kopte Corné Schenk raak, 0-1. Raamsdonk schakelde meteen een tandje bij en twee minuten later was Jurre van Laarhoven dichtbij de gelijkmaker. Zijn schot leek doel te gaan treffen, maar op het laatste moment wist de keeper van DEVO er nog zijn vuist tegenaan te zetten. De druk werd opgevoerd en DEVO kreeg het moeilijk. In de 66e minuut viel dan toch de verdiende gelijkmaker. Jurre van Laarhoven zette goed door en gaf vanaf de achterlijn een prima voorzet op de vrijstaande Jordi v.d. Korput, die vervolgens van dichtbij raak schoot, 1-1. Raamsdonk wilde meer en leek in de 82e minuut loon naar werken te krijgen. Justin van Strien trok het zestienmetergebied binnen, maar werd daar door de laatste man onreglementair gestuit. Scheidsrechter Baars wees naar de penaltystip, maar vergat daarbij volgens de spelregels een rode kaart te trekken. Jordi v.d. Korput zette zich achter de bal en koos een hoek. Helaas had keeper Gert-Jan van Eekelen, die een ijzersterke wedstrijd keepte, dezelfde hoek in gedachte en ranselde de bal uit het doel. Een unieke kans op winst ging verloren. Het werd helaas nog erger voor Raamsdonk, immers vijf minuten later kwam DEVO op 1-2. Het was invaller Martijn Nagtzaam die van dichtbij mocht afronden. Wanhopig ging Raamsdonk op zoek naar de gelijkmaker. Door de vele blessurebehandelingen kwamen er nog tien minuten extra bij en Raamsdonk deed er alles aan om de 2-2 te forceren. Jurre van Laarhoven was er dichtbij, maar ook zijn geplaatst schot werd gekeerd en in de allerlaatste minuut claimde Raamsdonk nog een penalty na een vermeende handsbal, maar ondanks de hevige protesten van Raamsdonk-zijde wilde de scheidsrechter hier niet aan. Helaas reageerde Ralph Blankers iets te heftig en kreeg hiervoor zijn tweede gele prent. Het mocht allemaal niet baten, DEVO pakte de winst en liep uit naar een voorsprong van zes punten. Komende zondag speelt Raamsdonk de laatste wedstrijd voor de winterstop. Dan wordt in Breda het eerder afgelaste duel tegen SAB ingehaald, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm (Aäron v.d. Korput), Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg (Marcel v.d. Kieboom, Sven Kerst), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom

Opstelling DEVO: Gert-Jan van Eekelen, Corné Schenk (Martijn Nagtzaam), Richard Dockx, Marco Reuvers (Raymond Oostdijk), Mike van Dorst, Patrick Koevoets (Etienne Voogt), Jasper Reuvers, Nicky van Geestbergen, Ruud Koevoets, Jordi Braspenning, Lars Kortsmit