Raamsdonk heeft aan één helft genoeg

De Schutters 1 (zon)

Ronald Mol
Marvin Blom (intikker)
Lars van Strien (intikker)
Marvin Blom (kopbal)
Bryan Dingenouts
Patrick Naalden (afstandschot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

6 december 2015 14:30

Couvreur, M.A.

Raamsdonk had tegen De Schutters aan één helft genoeg om de zege veilig te stellen. Bij rust was de wedstrijd al gespeeld en stond het 5-0. Na rust nam Raamsdonk gas terug en geloofde het verder wel. De Schutters kon in de slotfase nog wel de eretreffer maken, zodat het uiteindelijk 5-1 werd.

Raamsdonk - De Schutters

Op een winderig Den Uilendonck trad Raamsdonk aan tegen De Schutters uit Stampersgat. Dit team had in de competitie nog weinig potten kunnen breken, maar dit zijn wel de ploegen waar je voor moet oppassen en zeker niet moet onderschatten. Daar liet Raamsdonk overigens in deze wedstrijd niets van blijken. Het was weliswaar de dag na Sinterklaas, maar toch had De Schutters nog enkele cadeautjes voor Raamsdonk bewaard. Het scorebord had nog géén minuut aangegeven of het stond al 1-0. Een foutieve terugspeelbal werd door Jurre van Laarhoven resoluut afgestraft, een droomstart voor Raamsdonk derhalve. Raamsdonk probeerde hierna een snelle beslissing te forceren en met prima combinatievoetbal werd De Schutters teruggedrongen. Doelpunten konden gewoonweg niet uitblijven en in de 13e minuut was het weer raak. Marvin Blom was het eindstation van een mooie combinatie tussen Jurre van Laarhoven en Justin van Strien. De Schutters appelleerde nog wel voor buitenspel, maar de pas 18-jarige scheidsrechter Couvreur stond er boven op en had goed gezien dat daar geen sprake van kon zijn. Vijf minuten later werd het al 3-0. Luuk Nieuwesteeg omspeelde zijn directe tegenstander en zijn schot op doel leek houdbaar te zijn voor de keeper. Toch liet hij de bal uit zijn handen glippen en dankbaar pakte Lars van Strien dit presentje aan. Zo bleef het eenrichtingsverkeer op het doel van De Schutters en voor rust kon de marge zelfs worden uitgebreid naar 5 doelpunten. In de 22e minuut werd een corner van Lars van Strien door Marvin Blom binnen gekopt en in de 34e minuut mocht Justin van Strien van dichtbij afronden. Tussendoor had Marvin Blom nog de paal geraakt. Bij een 5-0 tussenstand zochten beide teams de warme thee op.

Na rust werden de omstandigheden er niet beter op. Er stond nog steeds een stevige wind, maar het voelde wel kouder aan en de duisternis deed al vroeg zijn intrede. Het inspireerde Raamsdonk blijkbaar niet om het frivole spel van de eerste helft te continueren. Het tempo ging er uit en te vaak werd naar een moeilijke oplossing gezocht. De Schutters was overigens ook niet bij machte enig gevaar te stichten, al kreeg men in de 67e minuut wel de eerste echte kans. De spits van De Schutters stond oog-in-oog met keeper Ralph Blankers, maar toch wist laatstgenoemde de inzet te keren. De wedstrijd kabbelde vervolgens voort en leek als een spreekwoordelijke nachtkaars uit te gaan. Toch wist De Schutters in de laatste minuut van de wedstrijd de eretreffer nog te scoren. Het was Patrick Naalden die met een poeier in de kruising de eindstand op 5-1 bepaalde. Raamsdonk boekte een eenvoudige overwinning en kijkt al weer vooruit naar de komende wedstrijd. Dan komt namelijk nummer twee DEVO op bezoek. Op 13 december a.s. wordt deze wedstrijd gespeeld, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm (Sven Kerst), Jordi v.d. Kruijssen (Aäron v.d. Korput), Lars van Strien, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput (Marc v.d. Meeren), Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom, Jurre van Laarhoven

Opstelling De Schutters: Perry Broos, Mark v.d. Heerik, Patrick Naalden, Dennis Beerendonk, Ronald Mol, Leonard Vriends (Jorre Broeren), Robert Vergouwen, Tom Testers (Mark Malfait), Alain Puinman, Maikel Houtepen (Bryan Dingenouts), Rick Konings