Raamsdonk pakt in slotfase de volle winst

SAB 1 (zon)

Sem van Mook (intikker)
Marvin Blom (schot)
Jurian Michielsen
Rick Mertens (schot)
Marvin Blom (vrije trap)
Jurre van Laarhoven (afstandschot)
Jurre van Laarhoven (afstandschot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

20 december 2015 14:30

Donders, P.H.A.N.

Raamsdonk moest tegen SAB zowel voor als na rust een achterstand goedmaken. De wedstrijd leek op een 2-2 gelijkspel te gaan eindigen, maar Raamsdonk sloeg in de slotfase alsnog toe en nam drie belangrijke punten mee uit Breda.

SAB - Raamsdonk

Daar waar de meeste teams al aan de verplichte winterstop waren begonnen, moest Raamsdonk nog een keer aantreden tegen SAB. Deze wedstrijd werd namelijk eerder op 29 november jl. wegens slechte weersomstandigheden afgelast. SAB begon sterk aan de wedstrijd en was een paar keer dreigend met venijnige afstandschoten. In de 13e minuut kreeg men een levensgrote kans, maar de bal werd in vrije positie over het doel gekopt. Raamsdonk was hierna tot twee keer toe dichtbij een voorsprong. Eerst was het Jurre van Laarhoven die op de achterlijn twee verdedigers passeerde, maar zijn inzet voorlangs zag gaan en even later had Lars van Strien pech toen zijn kopbal uit een corner op de lat belandde. De ban werd door SAB in de 19e minuut gebroken. Bij een strak genomen corner kon Sem van Mook de bal over de doellijn glijden, 1-0. Lang plezier van deze voorsprong had de thuisploeg echter niet, want twee minuten later lag de gelijkmaker al tegen de touwen. Marvin Blom werd goed in de dekking aangespeeld en uit de draai verraste hij de keeper, 1-1. Raamsdonk werd dreigender en SAB moest regelmatig het spel ten koste van een overtreding ontregelen waarbij spits Marvin Blom het behoorlijk moest ontgelden. In de slotfase van de eerste helft kreeg Justin van Strien nog een goede mogelijkheid, maar hij zag zijn geplaatst schot gestuit door de keeper en even later kon hij nog net met de vingertoppen redding brengen op een inzet van Marvin Blom. Met een 1-1 gelijke stand zochten beide teams de kleedkamer op.

Na rust waren de rollen omgedraaid en voerde SAB de boventoon. Toch kreeg Raamsdonk de eerste aardige mogelijkheid, maar Luuk Nieuwesteeg kon deze helaas niet verzilveren. SAB werd sterker en kreeg in de 58e minuut een dot van een kans. Vrij voor doel maakte de spits echter de verkeerde keuze waardoor keeper Ralph Blankers redding kon brengen. In de 60e minuut was hij echter kansloos. Door een foutieve pass op het middenveld kreeg Rick Mertens vrije doorgang tot het doel en zette SAB weer op voorsprong, 2-1. Even later volgde weer een hachelijk moment voor het doel van Raamsdonk. Ralph Blankers was al gepasseerd, maar wist de bal toch nog voor de voeten van de tegenstander weg te graaien. Ook hierna hield hij Raamsdonk met een paar knappe reddingen op de been. Uit het niets kwam Raamsdonk op gelijke hoogte. Een handsbal op de rand van de zestien werd bestraft met een directe vrije trap. De inzet van Marvin Blom leek door de keeper te worden gepakt, ware het niet dat de bal onderweg nog van richting werd veranderd, waardoor hij toch werd geklopt, 2-2. Hierna was het duel lange tijd in evenwicht en het leek er op dat beide teams zich met een remise tevreden moesten stellen. Toch trok Raamsdonk in de slotfase aan het langste eind. In de 89e minuut kwam Jurre van Laarhoven los van zijn tegenstander en na een kaats met Marvin Blom liet hij met een strakke schuiver de SAB-keeper kansloos, 2-3. SAB zette nog even aan, maar drie minuten in blessuretijd maakte wederom Jurre van Laarhoven aan alle onzekerheid een eind. Met een fraaie krul schoot hij de bal in de rechter bovenhoek, waardoor Raamsdonk met een 2-4 zege van het veld stapte. Door dit resultaat neemt Raamsdonk de vierde plaats, op basis van een beter doelsaldo, over van Barca. Inmiddels zitten we op de helft van de competitie en kunnen we constateren dat de verschillen tussen de bovenste vijf teams niet zo groot zijn. Zaak is om de verplichte pauze te gebruiken om even goed tot rust te komen en blessures te laten genezen, zodat iedereen weer fit is bij de hervatting van de competitie op 24 januari a.s. Raamsdonk begint dan met een uitwedstrijd tegen OVV’67, maar men speelt tussendoor nog oefenwedstrijden tegen SC Elshout (12 januari) en Rijen. (17 januari)

Opstelling SAB: Marco van Helden, Damian Kefilev (Digiamo Ettienne), Tom Askamp, Jurian Michielsen (Dylan v.d. Muysenberg), Rick Mertens, Davy van Gorkum, (Christian Kefilev) Rory v.d. Werff, Robert v.d. Heuvel, Sem van Mook, Justin de Rooij, Max Wigman

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Aäron v.d. Korput, Sven Kerst, Lars van Strien, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput (Thijn de Bont), Luuk Nieuwesteeg (Marc v.d. Meeren), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom