Raamsdonk walst over TPO heen

Marvin Blom (schot)
Lars Febus
Lars Febus
Justin van Strien (vrije trap)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

15 november 2015 14:30

Roks, L.P.

De wedstrijd van Raamsdonk tegen TPO werd een walk-over. Al bij rust stond Raamsdonk, zonder zich bovenmatig te hoeven inspannen, op een comfortabele 9-0 voorsprong en na rust werd deze score uitgebouwd naar dubbele cijfers. (11-0) Voor Raamsdonk waren Marvin Blom (6x) Jurre van Laarhoven (3x), Luuk Nieuwesteeg en Justin van Strien trefzeker.

Raamsdonk - TPO

Er raasde een stevige wind dwars over het veld, bovendien begon het net voor aanvang van de wedstrijd flink te regenen. Dit alles zorgde er voor dat de omstandigheden behoorlijk zwaar waren. TPO leek daar in eerste instantie het beste mee om te kunnen gaan en ging sterk van start. Al na twee minuten kregen de bezoekers een goede kans, maar gelukkig kwam de inzet op de paal en kon de rebound op tijd worden geblokt. Achteraf gezien bleek dit overigens het enige gevaar van TPO te zijn. Raamsdonk pakte de draad op en kreeg na vier minuten al een grote kans, maar de combinatie tussen Marvin Blom en Jurre van Laarhoven werd te ver doorgevoerd. Toch werd al snel duidelijk dat Raamsdonk vandaag een maatje te groot was en na acht minuten werd de ban gebroken. Justin van Strien kapte zijn tegenstander uit en legde de bal panklaar voor de voeten van Jurre van Laarhoven die vervolgens hoog in het doel raak schoot, 1-0. Twee minuten later mocht Raamsdonk weer juichen nadat de voorzet van Robert van Dorst door Marvin Blom werd binnen gekopt, 2-0. Raamsdonk drukte door en in de 13e minuut gaf het scorebord al een stand van 3-0 aan. Marvin Blom snelde zijn tegenstander voorbij en zijn voorzet werd door Jurre van Laarhoven afgerond. Met prima combinatiespel denderde Raamsdonk vervolgens door en binnen het half uur was er al vijf keer gescoord! In de 23e minuut werd Marvin Blom goed aangespeeld en uit de draai zorgde hij voor 4-0. Vijf minuten later strafte hij een foutieve terugspeelbal af en zo stond het al vroeg 5-0. TPO was door het scoreverloop al snel een geslagen ploeg, maar maakte vandaag ook een onthutsend zwakke indruk en toonde geen moment aan waarom ze voorafgaande aan deze wedstrijd op slechts vijf punten achterstand stonden. Raamsdonk had daar uiteraard geen boodschap aan en ging lekker door met doelpunten maken. In de 35e minuut scoorde Marvin Blom uit de kluts 6-0, twee minuten later volgde van zijn voet de 7-0 en in de 42e minuut maakte hij zijn zesde treffer in één helft! Ook Luuk Nieuwesteeg deed van zich spreken en kopte in blessuretijd de onwaarschijnlijke tussenstand van 9-0 tegen de touwen.

Na rust kwam Raamsdonk met drie opdrachten uit de kleedkamer. 1) Geen blessures oplopen, 2) Geen tegendoelpunten incasseren en 3) Geen gele kaarten oplopen en aan het eind van de wedstrijd bleek aan deze taken ook te zijn voldaan. Raamsdonk nam duidelijk gas terug en wilde zich uiteraard ook sparen met het oog op de komende wedstrijd tegen de Ex-Internationals, maar ging natuurlijk nog wel op zoek naar de dubbele cijfers. Tot aan de 65e minuut gebeurde er echter bitter weinig, totdat TPO’er Lars Febus in twee minuten tijd tegen twee gele kaarten opliep en TPO dus met tien man verder moest. In de 69e minuut kwam dan toch de tiende treffer. De vrije trap van Justin van Strien, op zo’n twintig meter van het doel, viel over de keeper in de linker bovenhoek.  Het slotakkoord was voor Jurre van Laarhoven die binnen de zestien werd gevloerd en zelf de penalty onberispelijk binnen schoot. Raamsdonk stapte met een 11-0 monsterscore van het veld en deed hiermee goede zaken in de strijd om de tweede periodetitel. Komend weekend heeft Raamsdonk geen competitieverplichtingen, maar uiteraard staat deze week alles in het teken van de wedstrijd tegen de Ex-Internationals. Deze wedstrijd wordt op vrijdag 20 november om 20.00 uur op Den Uilendonck gespeeld.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Frank Schellekens, Jordi v.d. Kruijssen (Cas Hendriks), Lars van Strien, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput (Eranio Paulus), Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom (Marcel v.d. Kieboom), Jurre van Laarhoven

Opstelling TPO: Coen Koevoet, Jeroen van Gils, Lars Bijleveld, Lars Febus, René van Santbergen, Martijn van Hoven, Brian van Run (Stan v.d. Broek), Alan Akwero, Kees Santbergen (Tim Schoones), Sander Kortsmit, Tijn Schoones (Jermain van Run)