Raamsdonk brengt spanning aan kop terug

DVVC 1 (zon)

Luuk Nieuwesteeg (intikker)
Ron Heijmans
Jeffrey Weterings

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

8 november 2015 14:30

Rissema, R.

Raamsdonk bracht de spanning aan kop terug na de 2-0 overwinning op koploper DVVC. De basis werd in de eerste helft gelegd door doelpunten van Jurre van Laarhoven en Luuk Nieuwesteeg. Na rust zette DVVC nog wel aan, maar Raamsdonk kwam nauwelijks in de problemen en behaalde een dik verdiende overwinning.

DVVC - Raamsdonk
Na acht speelronden pakte DVVC vorige week zondag de eerste periodetitel, de 3-1 winst op SAB was voldoende om concurrent DEVO op doelsaldo voor te blijven. Raamsdonk kende weliswaar een goede seizoenstart, maar na twee nederlagen op rij was men afgezakt naar de 4e plaats en had dan ook nog eens de uitwedstrijd tegen koploper DVVC in het vooruitzicht. Toch liet Raamsdonk meteen zien dat met een juiste wedstrijdinstelling veel kan worden bereikt. Raamsdonk ging furieus van start en DVVC werd in de beginfase compleet overrompeld. Met compact spel werd er snel druk gezet en daar had DVVC geen antwoord op. De eerste kans kwam in de 10e minuut. Lars van Strien werd op links vrijgespeeld en zijn schot ging richting de kruising. Toch kon de doelman van DVVC er nog zijn vingertoppen tegen aan zetten, waardoor de inzet via de lat over ging. Het was echter uitstel van executie, want in de 25e minuut kwam Raamsdonk verdiend op voorsprong. Marvin Blom zette een goed blok en zijn hakje op Jurre van Laarhoven was precies op maat. Met een knappe beweging krulde Jurre vervolgens de bal in de rechter bovenhoek, 0-1. Raamsdonk bleef druk houden en gaf DVVC, dat geen moment de status van koploper kon waarmaken, geen ruimte. Toch kregen de gasten in de 35e minuut nog een uitgelezen mogelijkheid, maar op een paar meter van het doel werd deze kans om zeep geholpen. Dat was overigens ook het enige spannende moment voor het doel van Raamsdonk, dat zelf in de 42e minuut de marge kon uitbreiden. De vrijstaande Jordi v.d. Korput kreeg alle gelegenheid om aan te leggen en met een geplaatst schot leek hij doel te treffen. De doelman van DVVC kon deze inzet nog met een reflex keren, maar Luuk Nieuwesteeg was er als de kippen bij om de bal op de lijn het laatste zetje te geven, 0-2. Met deze stand gingen beide teams de rust in.

Na rust zagen de toeschouwers een feller DVVC en in de beginfase moest de pas 18-jarige scheidsrechter Rissema twee gele kaarten voor de thuisploeg trekken om de orde te kunnen handhaven. Na de korte opleving van DVVC nam Raamsdonk weer het heft in handen en kreeg na 65 minuten spelen nog een mooie kans via Luuk Nieuwesteeg, maar ook zijn inzet ging via de lat over het doel. Raamsdonk verzuimde hierna om de zege al in een vroeg stadium veilig te stellen, al kreeg men daartoe wel alle ruimte van DVVC. Zo bleef het tot het eind toe wel spannend, want al was DVVC niet bij machte een bres in de hechte defensie van Raamsdonk te slaan, de aansluitingstreffer uit het niets zou DVVC plotseling in het zadel kunnen helpen. Dat gebeurde gelukkig niet en Raamsdonk bleef eenvoudig overeind. Door vele blessurebehandelingen bij beide partijen kwam er behoorlijk wat extra tijd bij, maar in de stand kwam geen verandering meer. Raamsdonk was in de vooraf als moeilijk bestempelde wedstrijd de bovenliggen partij en nam verdiend de drie punten mee naar Den Uilendonck. Komende zondag staat er voor Raamsdonk een thuiswedstrijd op het programma, men speelt dan tegen TPO uit Moerdijk, aanvang 14.30 uur.

Opstelling DVVC: Lesley van Delft, Jan-Willem Siemons, Ron Heijmans, Dennis Kras, Jeffrey Weterings, Stefan van Dongen (Remco Kroese), Emran Pourmanaf, Fatih Kaya, Mahmut Ozdemir, Maikel van Bragt, Yunus Ozdemir (Stefan Celi, Koen Swanen)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen (Aäron v.d. Korput), Lars van Strien (Frank Schellekens), Justin van Strien, Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg (Eranio Paulus), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom