Slap begin kost Raamsdonk de wedstrijd

Dussense Boys 1 (zon)

André Segeren (schot)
André Segeren
Werner Segeren
Justin van Strien (afstandschot)
André Segeren (schot)
Gidion van Dijk (schot)
Jerremy Moonen

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

1 november 2015 14:30

Karacelik, A.

Raamsdonk liet zich tegen Dussense Boys al in de 2e minuut verrassen en dat overkwam men ook nog eens in dezelfde minuut van de tweede helft. Voor de thee kon de opgelopen achterstand nog worden gerepareerd, maar na de snelle 1-2 na rust liep Dussense Boys uit naar een 1-3 overwinning.

Raamsdonk - Dussense Boys

Voor Raamsdonk zijn dit de weken van de waarheid. Vorige week ging de eerste beproeving tegen het sterkere Barça met 3-1 verloren en afgelopen zondag kwam Dussense Boys op visite en dat is altijd een lastig te bespelen tegenstander. Het strijdplan was van te voren goed doorgenomen en de spelers kenden hun taken, maar bij de eerste de beste aanval van Dussense Boys was het al raak. Een lange bal van achteruit werd op de juiste waarde geschat door André Segeren en met een droge schuiver liet hij keeper Ralph Blankers kansloos, 0-1. Raamsdonk herstelde zich wel meteen. Men kreeg grip op de wedstrijd en twee minuten later was Marvin Blom al dichtbij de gelijkmaker, zijn halve omhaal was echter een prooi voor de keeper. De beste kans kreeg hij evenwel in de 26e minuut. Frank Schellekens kwam goed van achteruit op en zijn voorzet vanaf rechts was op maat, maar ook nu kon de keeper de inzet van Marvin keren. De druk werd door Raamsdonk steeds verder opgevoerd en Dussense Boys kroop in de verdediging in de hoop met een snelle counter er uit te komen, maar dat gebeurde niet. Op slag van rust kwam dan toch de verdiende gelijkmaker op het scorebord. Het was Justin van Strien die zijn afstandschot, waar een mooie “zwabber” aan zat, tegen het net zag ploffen, 1-1. Het had voor Raamsdonk voor rust nog mooier kunnen worden, als de inzet van Jurre van Laarhoven met een doelpunt zou zijn bekroond, maar helaas ging de bal over het doel.

Na rust was de verwachting dat Raamsdonk zou doordrukken, maar net zoals in de eerste helft begon men te slap en kreeg daar wederom in de 2e minuut de rekening voor gepresenteerd. Het was André Segeren die zijn 2e treffer mocht maken en daarmee Dussense Boys op een 1-2 voorsprong zette. Wederom was Raamsdonk aan zet, maar het dominante spel van de eerste helft was er niet meer. Al snel verzandde Raamsdonk in opportunistisch spel en dat was voor de Dussenaren met hun fysieke kracht een kolfje naar de hand. Toch kreeg Raamsdonk in de 51e minuut een mooie gelegenheid toen er randje zestien een vrije trap werd toegekend, maar de inzet van Jordi v.d. Korput werd door de keeper gestopt. In de 65e minuut werden de problemen voor Raamsdonk nog groter, na een goed uitgevoerde counter zorgde Gidion van Dijk voor de afronding en zette daarmee Dussense Boys op een comfortabele 1-3 voorsprong. Raamsdonk kwam nu wel voor een hele moeilijke opgave te staan, toch probeerde men nog de aansluitingstreffer te forceren en daar was Marvin Blom in de 79e minuut héél dicht bij. Met een geweldige volley schoot hij de bal richting de bovenhoek, echter de Dussense keeper wist met een knappe reflex de bal nog te keren. Hierna was het wel gedaan met de dadendrang van Raamsdonk en in de laatste minuut dacht Dussense Boys de score nog te kunnen verhogen. De scheidsrechter keurde in eerste instantie de treffer goed, maar op advies van assistent-scheidsrechter Kees v.d. Meeren werd dit doelpunt wegens hands alsnog geannuleerd. Het bleef bij 1-3. Raamsdonk moest de oorzaak van de nederlaag bij zichzelf zoeken, twee momenten van onachtzaamheid deden de gastheren namelijk de das om. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij koploper DVVC, dat na de 1-3 overwinning op SAB de eerste periodetitel voor zich opeiste.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Frank Schellekens, Ivo Kuijpers, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg (Aäron v.d. Korput), Jurre van Laarhoven, Marvin Blom

Opstelling Dussense Boys: Corné van Giessen, Werner Segeren, Gidion van Dijk, André Segeren, Hugo v.d. Stelt (Lars Stevens), Jordy v.d. Ouderijn (Sven Stevens), Bob Leemans, Mart van Mook (David v.d. Heuvel), Lars Branderhorst, Jerremy Moonen, Stefan Verhoeven