Monsterscore voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

18 oktober 2015 14:30

Ahabbad, S.

Raamsdonk behaalde tegen een veel te hard opererend Oranje Blauw’14 een monsterzege. Bij rust was de stand al 1-4 en na de thee liep Raamsdonk uit naar dubbele cijfers. Het werd uiteindelijk 1-10.

Oranje Blauw’14 - Raamsdonk

In 2014 fuseerden Chrislandia en Oudemolen en gingen onder de naam Oranje Blauw’14 verder. In de competitie had men nog geen potten kunnen breken, gezien het schamele puntje uit zes wedstrijden. Toch werd het team uit Heijningen, behoudens de forse nederlagen tegen Dussense Boys en DVVC, nooit echt weggespeeld en ook vorige week zondag werd er maar nipt met 1-0 van SAB verloren. Volgens informatie bleek Oranje Blauw’14 over een fysiek sterke ploeg te beschikken, voor Raamsdonk was het dus zaak zich daar tegen te wapenen. Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Ahabbad maakte de thuisploeg haar reputatie waar. Er werd er stevig op los gebikkeld en de spelers van Raamsdonk leken hiervan toch een beetje onder de indruk te zijn. Gelukkig duurde dit niet lang en op het moment dat Raamsdonk besloot te gaan voetballen, was het ook meteen raak. In de 10e minuut werd Jurre van Laarhoven na een steekbal van Marvin Blom in het strafschopgebied onderuit gehaald en de toegekende pingel werd door Jordi v.d. Korput verzilverd, 0-1. Hét sein voor Raamsdonk om de tegenstander weer zo snel mogelijk onder druk te zetten en daar had Oranje Blauw’14 grote moeite mee. In de 15e minuut schoot Robert van Dorst van grote afstand op het doel, maar helaas kwam zijn inzet via de binnenkant van de paal terug het veld in. Uit het niets kwam Oranje Blauw’14 in de 18e minuut op gelijke hoogte. Bij een diepe bal gleed Thomas v.d. Pluijm uit waardoor de weg vrij kwam voor Jaap Punt, die hier wel raad mee wist en de 1-1 binnenschoot. Raamsdonk kon weer opnieuw beginnen, maar twee minuten later was de marge al weer hersteld. Marvin Blom rondde een individuele actie knap af, 1-2. Hierna probeerde de thuisploeg het spel te ontregelen met nog meer fysieke strijd, maar helaas ging men daarbij ook een paar keer duidelijk over de schreef. Gelukkig bleven de Raamsdonk-spelers van blessures gevrijwaard. In de 35e minuut werd het vroeg druk zetten weer beloond. Justin van Strien onderschepte de bal, kapte zijn tegenstander uit en schoot raak, 1-3. Op slag van rust zat Raamsdonk feitelijk al op rozen, het was Jordi v.d. Kruijssen die voor de 1-4 zorgde waardoor Raamsdonk met een gerust gevoel naar de thee kon gaan.

Na rust was er bij Raamsdonk in aanvang niets meer te zien van het leuke spel van voor de rust, het oogde erg rommelig. Raamsdonk vergat te voetballen en speelde te vaak de lange bal, waarmee Oranje Blauw’14 precies in de kaart werd gespeeld. Met enkele wissels probeerde trainer Ricardo Aguado de boel weer aan de gang te krijgen en dat lukte uiteindelijk prima. In de 65e minuut mocht Jurre van Laarhoven de bal na een goede actie van Marvin Blom vrij inschieten en zo werd het 1-5. De 1-6 liet niet lang op zich wachten en nu zorgde Lars van Strien voor de afronding. Bij deze stand bleef het lange tijd, maar in de slotfase liep Raamsdonk alsnog uit naar dubbele cijfers. Eerst kreeg Oranje Blauw’14 nog een uitgelezen kans, echter keeper Ralph Blankers was bij zijn enige actie van de wedstrijd ook deze situatie de baas. Nadat Oranje Blauw’14 na een onnodige charge van Bert Vermeulen met tien man kwam te staan, sloeg Raamsdonk meteen toe en vielen de doelpunten alsnog als rijpe appelen. Marvin Blom zorgde voor 1-7 en twee minuten later was het weer de beurt aan Jurre van Laarhoven. Beide spelers waren hierna nogmaals doeltreffend en zo liep Raamsdonk uit naar een 1-10 monsterzege en daar was niets op af te dingen. Raamsdonk deed goede zaken en kan a.s. zondag, als men het inhaalduel tegen Barca winnend weet af te sluiten, op gelijke hoogte komen met de koplopers DVVC en DEVO.

Opstelling Oranje Blauw'14: Michel v.d. Hurk, Hendrik Lodders, Dennis Jansen, Kunard Strootman, Deeny van Geel (Kees Slokkers), Rik v.d. Burgh (Arjan Nouwen), Max Maris, Bert Vermeulen, Bart Maris, Corné Polak (Mark v.d. Maarel), Jaap Punt

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Sven Kerst), Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Pieter van Dorst), Jordi v.d. Korput (Frank Schellekens), Marvin Blom, Justin van Strien, Jurre van Laarhoven