Raamsdonk verzuimt de score op te voeren

SC Amstelwijck 1 (zon)

Jordi van de Korput (vrije trap)
Marvin Blom (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

11 oktober 2015 14:30

Sluyters, J.

SC Amstelwijck leek ook tegen Raamsdonk een speelbal te worden nadat de thuisploeg al na zes minuten op een 2-0 voorsprong stond. Toch gebeurde dit niet en bleven de Dordtse gasten goed overeind. Voor rust werd het nog wel 3-0, maar na rust werd er niet meer gescoord al kreeg Raamsdonk daar toch nog wel voldoende mogelijkheden voor.

Raamsdonk - SC Amstelwijck

Tegenstander Amstelwijck kende een bijzonder slechte start van de competitie. Na vijf wedstrijden had men slechts 3 punten met een doelsaldo van 10 voor en 41 tegen. Dit grote aantal tegendoelpunten kwam met name door de fikse 17-0 nederlaag tegen DVVC. Enigszins verklaarbaar was dit wel, omdat men met een compleet nieuwe ploeg aan de slag is gegaan. Toch hebben de Dordtenaren inmiddels maatregelen genomen en enkele routiniers teruggehaald die ook tegen Raamsdonk in de basis stonden. Het was zaak voor Raamsdonk vroeg in de wedstrijd de score te openen en in het begin van de wedstrijd tekende zich al een perfect scenario af. Al na drie minuten lag de 1-0 tegen de touwen. Een pass van Jurre van Laarhoven werd door Marvin Blom afgelegd op de vrijstaande Justin van Strien die vervolgens de bal onder de keeper in het doel schoof. Drie minuten later volgde al de tweede. Marvin Blom werd op de rand van de zestien neergehaald en de toegekende vrije trap werd door Jordi v.d. Korput in de uiterste hoek geschoten, 2-0. Als het in dit tempo zo door zou gaan, zat er een flinke score zeker in. Raamsdonk hield de druk er op en kreeg kansen op meer, echter de keeper van Amstelwijck, die van het 2e elftal was overgeheveld, speelde een dijk van een wedstrijd en pakte alle ballen. Uit één van de sporadische tegenaanvallen kreeg Amstelwijck in de 20e minuut nog een hele aardige kans, maar de inzet ging gelukkig naast. Na 25 minuten ging de “storm” liggen. Raamsdonk bleef wel domineren, echter het tempo was te laag en te vaak strandden de aanvallen door een slordige passing. Toch kon de score in de 32e minuut worden opgevoerd. Luuk Nieuwesteeg zette Marvin Blom met een steekbal vrij voor de keeper en op zijn inzet had hij geen verweer, 3-0. Dit was ook de ruststand.

Ook na de thee ging Raamsdonk op zoek naar meer doelpunten. Amstelwijck gaf Raamsdonk behoorlijk wat ruimte, maar men wist zich daar niet goed raad mee. In een veel te laag tempo liet Raamsdonk de bal rondgaan, waardoor Amstelwijck zich in verdedigend opzicht steeds weer goed kon opstellen. Aanvallend stelde men er niets meer tegenover, maar waarschijnlijk was men al lang blij dat de teller nog steeds maar op drie stond. Raamsdonk kreeg nog wel een paar hele aardige kansen o.a. via Frank Schellekens met een bal op de paal en Thomas v.d. Pluijm die tot tweemaal toe een prima kopkans geboden kreeg. Gescoord werd er in dit uiterst sportieve duel echter niet meer en na negentig minuten vond de jeugdige scheidsrechter Sluyters, die overigens een prima indruk achterliet, het welletjes en floot voor het einde. Beide teams gingen met een lach van het veld, Raamsdonk uiteraard vanwege de drie punten en Amstelwijck in de hoop dat het lek na de slechte competitiestart nu boven water is. Komende zondag reist Raamsdonk af naar Heijningen en speelt daar tegen de fusieclub Oranje Blauw’14.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst Sven Kerst), Aäron v.d. Korput, Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Frank Schellekens), Jordi v.d. Korput, Marvin Blom, Justin van Strien (Marc v.d. Meeren), Jurre van Laarhoven

Opstelling SC Amstelwijck: Jordi Wessels, Ibrahim Baran, Stanley Blanco Carlos, Cihan Kaya, Melih Yaman, Joey v.d. Wulp (Ziya Kemaldar), Veyis Yaman, Ayhan Sener (Mostfa Aziz), Musa Bozkurt, E. Kaya, Jakup Öztürk