Raamsdonk spaart Molenschot

Molenschot 1 (zon)

Marvin Blom (kopbal)
Jurre van Laarhoven (afstandschot)
Lars van Strien (intikker)
A.C.L. Hanegraaf

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

4 oktober 2015 14:30

Lips, J.C.B.

Op bezoek bij Molenschot won Raamsdonk weliswaar met 4-0, echter deze uitslag was maar een magere afspiegeling van het grote krachtsverschil. Molenschot was alleen in de allereerste minuut gevaarlijk, de resterende tijd dicteerde Raamsdonk het spel, maar verzuimde dit in een hogere score tot uiting te laten komen.

Molenschot - Raamsdonk

Er moet ver terug in de geschiedenis worden gegaan voor een wedstrijd tussen Molenschot en Raamsdonk. Volgens informatie langs de lijn zou deze wedstrijd ooit een keer in de 2e klasse van de Brabantse Bond op het programma hebben gestaan. Op het knusse sportpark ’t Hoogeind was het onder een heerlijk najaarszonnetje aangenaam toeven en de grasmat lag er prima bij. Alle ingrediënten om er een leuke wedstrijd van te maken, waren derhalve aanwezig. Bovendien wilde Raamsdonk zich revancheren voor het puntenverlies tegen PCP een week eerder. Dat kwam er in de beginfase echter niet helemaal uit. Vanaf de aftrap was Molenschot namelijk héél dichtbij de openingstreffer, het was goed dat keeper Ralph Blankers wel bij de les was en met een stijlvolle duik de bal uit de rechterhoek wist te tikken. Hierna zagen de toeschouwers echter een gretig Raamsdonk dat de druk op de Molenschotse verdediging flink opschroefde. Al snel kreeg Raamsdonk enkele goede kansen, toch duurde het tot de 17e minuut alvorens Raamsdonk op voorsprong kwam. Uit een corner van Justin van Strien kopte Marvin Blom van dichtbij raak, 0-1. Hierna volgde de ene na de andere aanval, de mooiste kwam er in de 25e minuut en het was jammer dat deze aanval over meerdere schijven niet door Frank Schellekens doeltreffend kon worden afgerond. Vier minuten later werd het alsnog 0-2. Jurre van Laarhoven passeerde vier tegenstanders en liet de keeper met een droge schuiver kansloos. Raamsdonk nam geen gas terug en bleef het doel van Molenschot bestoken, het was voor de Raamsdonk-supporters een waar genot om naar te kijken. Het enige manco was het afronden van de vele kansen, waardoor het bij rust slechts 0-2 was.

Na rust was het eenrichtingsverkeer op het doel van Molenschot en al na vier minuten kreeg Marvin Blom een riante kans, zijn inzet belandde echter op de kruising. Twee minuten later werd er wél gescoord. Rechtsback Robert van Dorst haalde de achterlijn en gaf een knappe voorzet af op Jurre van Laarhoven die vervolgens met een halve omhaal de keeper het nakijken gaf, 0-3. Molenschot gaf zoveel ruimte weg en Raamsdonk mocht naar hartenlust aanvallen. Men deed dit echter niet erg effectief, te snel én te vaak werd de diepte gezocht, terwijl een oplossing in de combinatie meer voor de hand zou liggen. Toch kreeg Raamsdonk nog legio kansen. In de 65e minuut kwam Jordi v.d. Kruijssen vanaf links door, maar hij werd nog gestuit door de keeper en ook de rebound van Jordi v.d. Korput werd gepareerd. Drie minuten later zorgde Luuk Nieuwesteeg na een knappe actie voor het nodige gevaar, zijn inzet kwam echter in het zijnet. Molenschot kwam er niet meer uit, de druk was zo groot en doelpunten konden niet uitblijven. In de 80e minuut mocht Marvin Blom alleen op het doel afgaan, hij omspeelde de keeper en leek te gaan scoren. Toch werd zijn inzet nog van de lijn gehaald. Twee minuten later was het wel raak. Weer werd een schot van Marvin Blom op de lijn geblokt, de afgeslagen bal werd nu echter door Lars van Strien binnengeschoten, 0-4. In de slotfase ging Raamsdonk nog wel op zoek naar de vijfde treffer, deze kwam er helaas niet meer. Het bleef bij 0-4 en natuurlijk was dit een mooie uitslag, maar gezien het wedstrijdbeeld had deze zeker hoger uit moeten vallen. Komende zondag speelt Raamsdonk op Den Uilendonck en ontvangt dan het Dordtse SC Amstelwijck.

Opstelling Molenschot: R. Bluekens, S. Jacobs (P. Dikmans), L. Boemaars, J. Broeders, J. van Geffen, D. Wirken, M. Kantek (R. Vingerhoets), W. van Erk (R. van Oosterwijck), A. Hanegraaf, T. Oomen, B. van Oosterhout

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Sven Kerst), Ivo Kuijpers (Aäron v.d. Korput), Thomas v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen, Lars van Strien, Frank Schellekens (Luuk Nieuwesteeg), Jordi v.d. Korput, Marvin Blom, Justin van Strien, Jurre van Laarhoven