Raamsdonk doet zichzelf tekort tegen PCP

PCP 1 (zon)

Jimmy van Endschot (vrije trap)
Jordy Zwetsloot (kopbal)
M. Bittich
Olcay Yener
Jordi van de Korput (vrije trap)
M. Bittich

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

27 september 2015 14:30

Blotevogel, E.

Raamsdonk was in het eerste halfuur heer en meester in het duel met PCP en kwam verdiend op een 1-0 voorsprong. Twee foutjes deden Raamsdonk echter de das om, PCP profiteerde hiervan optimaal en ging met 1-2 de rust in. Na rust ging Raamsdonk nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker, maar deed dit te gehaast. De verdiende gelijkmaker kwam er echter wel en in de slotfase kreeg Raamsdonk nog kans op de overwinning, maar gescoord werd er niet meer, 2-2.

Raamsdonk - PCP

Raamsdonk had vertrouwen getankt na de overwinningen op OVV’67 en Neerlandia’31 en keek uit naar het duel met PCP. Ook de gasten kenden echter een goede seizoenstart en verrasten afgelopen week in een Bredaas onderonsje SAB met 3-1. Raamsdonk was dus gewaarschuwd. Toch was de beginfase veelbelovend voor Raamsdonk. Met frivool aanvalsspel werd het doel van PCP bestookt en al snel kwamen er enkele goede mogelijkheden. Eerst kwam Jurre van Laarhoven in de 10e minuut een teenlengte tekort en schoot Justin van Strien in kansrijke positie over, maar een minuut later was het toch raak. Jurre van Laarhoven schoot onhoudbaar in de verre hoek na een mooie combinatie tussen Frank Schellekens en Justin van Strien. Het publiek ging er eens goed voor zitten, Raamsdonk was oppermachtig en de ene na de andere mooie aanval volgde. In de 19e minuut zag Marvin Blom de bal na een afgeslagen vrije trap van Jordi v.d. Korput maar net over gaan en ook Frank Schellekens kreeg een aardige mogelijkheid na een knappe passeerbeweging, maar helaas kwam zijn inzet in het zijnet. Het enige manco bij Raamsdonk was dat de vele kansen niet werden verzilverd, anders was de wedstrijd bij rust al gespeeld. Nu mocht PCP, gezien de geringe marge, hoop houden en waar voor gevreesd werd gebeurde ook. Raamsdonk haalde zichzelf uit de wedstrijd en daar profiteerde PCP optimaal van. In de 35e minuut oordeelde de prima leidende scheidsrechter Blotevogel dat keeper Ralph Blankers de bal te lang bij zich hield en gaf een indirecte vrije trap aan PCP. Dit buitenkansje werd door Jimmy van Endschot benut, 1-1. Raamsdonk was meteen van slag en drie minuten later profiteerde Jordy Zwetsloot van een miscommunicatie en kopte PCP op voorsprong, 1-2. Met deze stand gingen beide teams naar de thee.

Na rust ging Raamsdonk verbeten op zoek naar de gelijkmaker, maar deed dit te gehaast en te geforceerd. Bovendien had PCP de zaakjes verdedigend goed op orde en gaf nauwelijks iets weg. Daarnaast moest Raamsdonk oppassen voor de counter, een aantal keren kwam PCP er namelijk gevaarlijk uit en in de 64e minuut stond een Bredase aanvaller oog in oog met Ralph Blankers, maar gelukkig ging zijn inzet over. Raamsdonk daarentegen zorgde voor steeds minder dreiging. Toch kwam de verdiende gelijkmaker in de 73e minuut op het scorebord. Jordi v.d. Korput schoot een toegekende vrije trap snoeihard door de muur en liet de PCP-doelman kansloos, 2-2. Twee minuten later kwam PCP met tien man te staan na een tweede gele kaart voor M. Bittich. Raamsdonk veerde weer op en nam het doel van PCP veelvuldig onder vuur en met kunst en vliegwerk bleef PCP overeind. In de slotfase kreeg Ivo Kuijpers nog een beste mogelijkheid, helaas werd zijn inzet op de doellijn gekeerd en ook ver in blessuretijd had het zomaar 3-2 kunnen staan, maar de bal wilde er maar niet in. Zodoende moest Raamsdonk genoegen nemen met een punt en gezien het wedstrijdbeeld deed men zichzelf daarmee behoorlijk te kort. Komende zondag kan Raamsdonk zich revancheren als het op bezoek gaat bij Molenschot.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Eranio Paulus), Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm, Sven Kerst (Jordi v.d. Kruijssen), Lars van Strien, Frank Schellekens (Luuk Nieuwesteeg), Jordi v.d. Korput, Marvin Blom, Justin van Strien, Jurre van Laarhoven

Opstelling PCP: Jeffrey van Duuren, Nenad Ristanovic, Linshano Antonio (Olcay Yener), M. Bittich, Gino de Goede, Eric Adriaanse (Perry van Schijndel), Mickey Vermeeren, Guido de Zwart, Jordy Zwetsloot (Sabir el Azizi), Jimmy van Endschot, Nazmi Yener