Raamsdonk drukt in de 2e helft door

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

20 september 2015 14:30

Stok, P.J.A.

Mij is gevraagd om een wedstrijdverslag te maken omdat de vaste reporter(s) lekker aan het genieten waren van een welverdiende vakantie. Op 20 september, een mooie zonnige zondag, heeft Raamsdonk het opgenomen tegen Neerlandia’31. Voorafgaande aan de wedstrijd werd er al veel gesproken over de kwaliteit van het kunstgras, het feestje in de kantine (kom ik dadelijk nog op terug) en de matige resultaten tegen Neerlandia’31 in het verleden. Voor mij was het een eerste ontmoeting met Neerlandia’31, dus ik kon niet zoveel met zojuist genoemde uitspraken.

Onze focus moet liggen op zaken welke we wel in eigen hand hebben en dat is het zo goed mogelijk uitvoeren van eigen taken en het nakomen van afspraken. Met dit gegeven wilden we dus de stijgende lijn van afgelopen weken doorzetten. Het begin van de wedstrijd verliep voor beide partijen nog wat rommelig/onwennig. Dit zorgde voor veel balverlies en weinig opgelegde kansen. Op het moment dat we wat beter in ons spel kwamen, zorgde dit ook gelijk voor meer dreiging op de helft van de tegenstander. In de 20ste minuut was het dan ook raak. Een schitterende combinatie tussen Marvin , Frank en de scorende Jurre zorgde voor een 0-1 voorsprong. Toch was het Neerlandia’31 dat in de 35ste minuut zorgde voor de gelijkmaker. De bal viel meerdere malen via een scrimmage in de 5 meter en de attente, goed spelende nummer 10 van Neerlandia’31 profiteerde daar optimaal van. Wat toen opviel is dat Raamsdonk heel rustig bleef en een gevoel uitstraalde dat ze dit nog wel zouden rechttrekken. Dat gevoel bleek juist en Lars scoorde (wederom een mooie aanval) op aangeven van Marvin.

De tweede helft is Raamsdonk nauwelijks in problemen gekomen. Dankzij collectief goed verdedigen, goede/gretige invallers en een onhoudbare Jurre zorgde Raamsdonk voor een 1-6 score op het verstopte scorebord van Neerlandia’31. Conclusies van deze wedstrijd;

-       “Slecht” kunstgras is helemaal niet zo slecht;

-       Raamsdonk kan UIT dus ook gewoon winnen van Neerlandia’31;

-       Raamsdonk won niet alleen met voetballen maar had ook het winnende lot (Jan van Oort), won met spijkers slaan (Frank) en was het snelst bij de onvergetelijke kruiwagenrace (Aaron + Ralph).

-       Raamsdonk is goed bezig, maar heeft nog een lange weg te gaan!

Wekelijks zie ik verbetering in ons spel, en ik ben dan ook zeer tevreden met deze overwinning. Echter achterover leunen is er voor ons niet bij. Afgelopen zondag hebben we de punten uitbundig gevierd, maar vanaf deze week gaat de knop weer om!

A.s. zondag ontvangen we PCP op sportpark Den Uilendonck. We hopen weer op veel supporters welke Raamsdonk een warm hart toedragen. Op deze middag organiseert de selectie ook een Mexicaanse middag, een extra reden om zondag te komen!

De Trainer

Opstelling Neerlandia '31: Baudyn Stoopen, Bas van Dorst (Jeffrey van Velthoven), Frenk Loonen, Lars van Gool, Rick Raassens, Gijs Jansen, Cees van Es, Tim Biemans, Rick Boomaars, Nick de Bruijn, Glenn Boot (Enzo Verdult)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm, Sven Kerst (Jordi v.d. Kruijssen), Lars van Strien (Eranio Paulus), Luuk Nieuwesteeg (Aäron v.d. Korput), Jordi v.d. Korput, Marvin Blom, Frank Schellekens, Jurre van Laarhoven