Goede start voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

13 september 2015 14:30

Timmers, W.A.P.M.

Op deze mooie zonnige zondag, na de viering van een geweldig 75 jarig jubileum, begon ook voor het 1e elftal de competitie  in de 5e klasse. Een nieuwe trainer: Ricardo Aguado, een nieuwe/oude spits terug: Marvin Blom en spelers die terug zijn gekomen van een blessure of lager elftal: Ivo Kuijpers en Thomas v.d. Pluijm. Dit aangevuld met nog een aantal ‘oud’ A jeugd-spelers. We zagen eigenlijk vanaf het begin van de wedstrijd wat de bedoeling van Raamsdonk was. Raamsdonk begon goed en dat leverde meteen een goede kans voor Jurre van Laarhoven op, de keeper had er echter goed zicht op. Kort hierna een beste kans voor OVV’67, maar Ralph Blankers haalde de bal knap uit de hoek. Daarna was het weer aan Raamsdonk, na 10 minuten weer een kans voor Jurre van Laarhoven die maar net over ging en ook Luuk Nieuwesteeg schoot rakelings over. In de 25e minuut werd Raamsdonk dan toch beloond voor het aanvallende voetbal. Justin van Strien leek een bal vanaf rechts voor te geven, maar omdat hij werd aangeraakt door een speler van OVV’67 zeilde de bal in de linker bovenhoek, 1-0. 2 Minuten later weer een grote kans voor Justin van Strien, hij lobte de bal mooi over de keeper maar de bal belandde op de paal. Ook Jurre van Laarhoven wist een paar minuten later de paal te vinden na een mooie actie en 5 minuten later kwam weer een voorzet van Justin via het hoofd van Marvin Blom op de paal. Hierna werd in een scrimmage een speler van Raamsdonk onderuit gehaald binnen de 16, dus een strafschop. Justin van Strien ging achter de bal staan maar………. raakte de paal. Zo zag het ernaar uit dat we met een 1-0 stand zouden gaan rusten, maar in een zeldzame aanval van OVV’67 werd vanaf een meter of 25 geschoten en de bal belandde buiten bereik van Ralph Blankers in de kruising zodat de thee kon worden opgezocht met een 1-1 stand.

Na de rust kwam Raamsdonk goed uit de kleedkamer. Er werd goed en fel gevoetbald en OVV’67 moest het gevoel hebben gekregen dat er weinig meer te halen was deze middag in Raamsdonk. Raamsdonk voetbalde het grootste deel van de 2e helft op de helft van OVV’67 en er kwamen kansen. Een klein kwartier na de rust werd de wedstrijd binnen een paar minuten beslist. Eerst speelde Jurre van Laarhoven zichzelf goed vrij en gaf een mooie steekpass op Justin van Strien en deze kon de bal mooi langs de keeper schuiven, 2-0. 5 Minuten later viel de beslissing. Raamsdonk kreeg een vrije trap en de ingevallen Jordi v.d. Korput ging achter de bal staan. Op zijn vrije trap liep Justin van Strien helemaal vrij voor de keeper en hij knalde de 3-1 binnen. Hierna kwam Raamsdonk eigenlijk niet meer in gevaar. Raamsdonk werd wat slordiger maar OVV’67 kon hier niet van profiteren. En dus was de conclusie dat de 3 punten verdiend in Raamsdonk bleven en dat we goed aan de nieuwe competitie zijn begonnen.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Thomas v.d. Pluijm, Sven Kerst, Lars van Strien (Jordi v.d. Kruijssen), Luuk Nieuwesteeg, Justin van Strien, Marvin Blom, Frank Schellekens (Jordi v.d. Korput), Jurre van Laarhoven (Eranio Paulus)

Opstelling OVV'67: Bas Aerts, Danny v.d. Heuvel, (Jelle Lambregts) Maks Blokdijk, Tim Hell (Nick Bastiaansen), Bryan de Jonge (Lars Janssen), Joren Rombouts, Alex van Groesen, Koen Rombouts, Emiel Hell, Patrick Sebregts, Merijn Snijders