Raamsdonk geeft winst in slotfase uit handen

Schelluinen 1

Justin van Strien (vrije trap)
Remon de Kreij (schot)
Tom Peverelli (e.d.)
Tom Peverelli (schot)

Mannen, 1, Groep 2 27

29 augustus 2015 17:00

Hendriks, J.H.

In de laatste poulewedstrijd van het bekertoernooi speelde Raamsdonk thuis tegen zaterdag 4e klasser Schelluinen. Voor rust nam Raamsdonk een 1-0 voorsprong, maar deze werd direct na rust tenietgedaan. Raamsdonk kwam weer op voorsprong, maar kon deze helaas niet vasthouden. In de slotfase scoorde Schelluinen de gelijkmaker, het werd 2-2.

Raamsdonk – Schelluinen

Midweeks speelde Raamsdonk haar tweede bekerwedstrijd tegen Right’Oh in Geertruidenberg. De thuisploeg was sterker en won verdiend met 3-0, waardoor Raamsdonk al was uitgeschakeld voor een volgende ronde. Dat gold ook voor tegenstander Schelluinen, men verloor van Right’Oh en speelde gelijk tegen Good Luck. Deze wedstrijd kon dus worden gezien als een nuttige oefenwedstrijd en de technische staf had aan deze wedstrijd een trainingsdag gekoppeld voor alle selectiespelers. ’s Morgens werd begonnen met een training, gevolgd door een perfect verzorgde lunch op de club met ’s middags nog een lichte training. Dan de wedstrijd. Raamsdonk speelde tegen een fysiek sterke tegenstander met veel lengte. Het eerste gevaar kwam van Schelluinen in de 6e minuut, maar de vrije trap werd gekeerd door doelman Ralph Blankers. Een minuut later zorgde Marvin Blom aan de andere kant voor het nodige gevaar, maar helaas belandde zijn inzet in het zijnet. Tien minuten later kwam Raamsdonk op voorsprong. Libero Thomas v.d. Pluijm werd op twintig meter van het doel ten koste van een overtreding gestuit en de toegekende vrije trap werd door Justin van Strien verzilverd, 1-0. Acht minuten later mocht Justin dit nog een keer overdoen, maar nu ging zijn inzet net over het doel. In de 37e minuut leek Raamsdonk de voorsprong te gaan uitbreiden, Marvin Blom schoot vanaf rechts op doel, maar helaas kwam de bal via de binnenkant van de paal weer terug in het veld. Op slag van rust ontfutselde Lars van Strien de laatste man van Schelluinen de bal, toch werd hij op het laatste moment nog gestuit. In de tegenstoot leek Schelluinen de gelijkmaker te gaan scoren, echter met een uiterste krachtsinspanning wist doelman Ralph Blankers de bal op de lijn nog te keren.

Na rust was Raamsdonk even niet bij de les en dat werd meteen afgestraft door Remon de Kreij, 1-1. Vijf minuten later dacht Raamsdonk weer op voorsprong te komen. Jurre van Laarhoven ging op links langs zijn directe verdediger en gaf een voorzet op Marvin Blom. Met de rug naar het doel wist hij zijn tegenstander uit te kappen en de bal in het doel te schieten, echter tot verbazing van iedereen werd dit zuivere doelpunt afgekeurd wegens buitenspel….. Twee minuten later werd het alsnog 2-1. Lars van Strien bracht door goed druk zetten een verdediger van Schelluinen dusdanig in de problemen dat hij de bal maar in eigen doel stiftte. Hierna nam Schelluinen weer het initiatief. De ruimtes werden groter en er kwamen ook meer slordigheden in het spel van Raamsdonk, wellicht had dat ook te maken met de trainingsarbeid eerder op de dag. Toch kreeg Raamsdonk in de 80e minuut nog een grote kans op een doelpunt. Na een goed uitgevoerde counter werd Marc v.d. Meeren vrij gespeeld, maar helaas zag hij zijn inzet over het doel gaan. Ook Marcel v.d. Kieboom was in de 85e minuut dichtbij een treffer, echter zijn kopbal ging langs de verkeerde kant van de paal. Een minuut later sloeg Schelluinen alsnog toe en zette Tom Peverelli de 2-2 eindstand op het scorebord. Het bekertoernooi is voor Raamsdonk ten einde, over de drie wedstrijden gezien is het een nuttige oefenperiode geweest en heeft de nieuwe coach Ricardo Aguado een goed beeld kunnen vormen. Komend weekend start de competitie, echter geldt dat nog niet voor Raamsdonk. Vanwege de viering van het 75-jarig jubileum heeft Raamsdonk van de KNVB uitstel gekregen. Raamsdonk komt in het jubileumweekend echter wel in actie, komende zondag speelt men namelijk een wedstrijd tegen het kampioenselftal van 2005, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Jordi van der Kruijssen (Eranio Paulus), Aäron van de Korput (Robert van Dorst), Thomas van der Pluijm, Sven Kerst, Lars van Strien, Marcel van den Kieboom, Justin van Strien, Marvin Blom, Frank Schellekens (Marc van der Meeren), Jurre van Laarhoven

Opstelling Schelluinen: Tom Kroon, Colin de Jong, Yoeri Duyzer, Bart v.d. Bosch, Tom Peverelli, Victor Verhoef, Nicky van Driel, Michel Kemp (Remon de Kreij), Iliass Marso (Rowan Sanders), Moreno van Stelt, Dylan van Genderen