Raamsdonk doet zichzelf tekort

Mannen, 1, Groep 2 27

22 augustus 2015 17:00

Beumer, E.H.A.

Raamsdonk deed zichzelf in de eerste wedstrijd van het bekertoernooi behoorlijk tekort tegen buurman Good Luck. In de eerste helft werden liefst drie opgelegde kansen om zeep geholpen. Good Luck wist voor rust wel éénmaal het net te vinden. Na rust was Raamsdonk wederom de bovenliggende partij, maar verzuimde te scoren. Good Luck profiteerde van een verdedigingsfout en gooide na de 2-0 voorsprong de wedstrijd op slot.

Good Luck - Raamsdonk

In de eerste ronde van het bekertoernooi werd Raamsdonk gekoppeld aan Good Luck, Richt’Oh en Schelluinen. Afgelopen zaterdag was Raamsdonk te gast bij Good Luck en uiteraard waren de aanwezigen benieuwd hoe de beide teams er voor stonden. Good Luck degradeerde afgelopen seizoen uit de derde klasse en beschikt momenteel evenals Raamsdonk over een jonge ploeg in opbouw. In de eerste oefenwedstrijd een week eerder tegen Chaam liet Raamsdonk goed positiespel zien (3-0 winst) en ook tegen Good Luck probeerde Raamsdonk verzorgd voetbal te spelen. Dat lukte ook aardig al lag het baltempo wel te laag, maar dat had waarschijnlijk ook met de warmte te maken. Gelukkig had de scheidsrechter hier oog voor en gelastte zowel in de eerste als tweede helft een drinkpauze in. De eerste enorme kans was voor Raamsdonk in de 11e minuut. Marvin Blom omzeilde handig de buitenspelval, kapte de keeper en een verdediger uit en gaf Jurre van Laarhoven een niet te missen kans, maar helaas ging de bal toch nog over het doel. Raamsdonk domineerde, maar stond bij de eerste de beste tegenaanval wel op achterstand. In de 17e minuut draaide Rob van Os in de zestien goed weg en scoorde beheerst in de verre hoek, 1-0. Raamsdonk bleef de aanval zoeken en bracht de verdediging van Good Luck ook een paar keer in verlegenheid. In de 30e minuut kreeg Raamsdonk een penalty, nadat Jurre van Laarhoven was neergehaald. Marvin Blom zette zich achter de bal, maar helaas koos good-old Marc Verhagen dezelfde hoek en wist de gelijkmaker te voorkomen. Keeper Verhagen ontpopte zich als de grootste plaag voor Raamsdonk, de onmogelijkste ballen wist hij namelijk te keren. Zo ook in de 34e minuut toen hij een inzet van dichtbij op miraculeuze wijze uit zijn doel ranselde. Zo liet Raamsdonk voor rust drie 100% kansen onbenut en gaf de 1-0 achterstand duidelijk een vertekend beeld.

Na rust kwam Raamsdonk direct vanaf de aftrap met de schrik vrij. Met een prima safe voorkwam keeper Ralph Blankers een grotere achterstand. Raamsdonk ging nog nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker, maar deed dat iets te geforceerd. Wel kreeg men nog een paar aardige mogelijkheden. De beste kans was voor Marvin Blom in de 70e minuut toen hij oog in oog met de keeper stond, maar ook nu wist laatstgenoemde de gelijkmaker te voorkomen. Op dat moment stond Good Luck al met 10 man. Na een akkefietje kreeg Jeffrey Pruijssers zijn tweede gele kaart en mocht derhalve inrukken. Raamsdonk wist echter geen profijt te trekken uit deze man-meer-situatie. Sterker nog, in de 78e minuut profiteerde Yordi Vissers van een verdedigingsfout en wist de score naar 2-0 te tillen. De wedstrijd was gespeeld, Raamsdonk probeerde er nog wel iets van te maken, maar verder dan een ziedend schot van Sven Kerst, dat maar rakelings over ging, kwam men niet. Het bleef bij 2-0, maar gezien de kansenverhouding had Raamsdonk met drie punten van het veld moeten stappen.

Opstelling Good Luck: Marc Verhagen, Jeffrey Pruijssers, Maurice van den Kieboom, Stanley Link (Brent Fijneman), Jeffrey Leemans, Dave Kamp, Rens van Schijndel, Rob van Os, Mike Rutters (Frank van Wijk), Joeri van Seters, Pascal van Strien

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Sven Kerst, Aäron van de Korput, (Mike Vermeer) Thomas van der Pluijm, Jordi van der Kruijssen (Robert van Dorst), Jordi van de Korput, Luuk Nieuwesteeg, Lars van Strien, Marvin Blom, Justin van Strien, Jurre van Laarhoven (Marc van der Meeren)