Blamage tegen FC Moerstraten

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

6 april 2015 14:30

Jong, J. de

Raamsdonk leverde een wanprestatie tegen laagvlieger FC Moerstraten. Op het half uur keek men al tegen een 2-0 achterstand aan. Na een benutte penalty leek er bij een 2-1 ruststand nog niets aan de hand te zijn, zeker toen na rust ook nog de gelijkmaker gescoord werd. Toch ging Raamsdonk totaal onnodig in de slotfase alsnog de bietenbrug op, het werd 3-2 voor de gastheren.

FC Moerstraten – Raamsdonk

Voor de tweede keer in een week tijd reisde Raamsdonk af naar het 57 km verder gelegen Moerstraten. Vorige week werd de wedstrijd namelijk op het laatste moment door de scheidsrechter afgelast, omdat door de hevige regenval het veld onbespeelbaar was geworden. Op Tweede Paasdag waren de omstandigheden stukken beter. Terwijl Raamsdonk nog aan een serieuze warming-up bezig was, stonden de spelers van FC Moerstraten op het gemak te wachten tot de wedstrijd zou beginnen. Wellicht kregen de spelers van Raamsdonk hierdoor de indruk dat het deze middag niet zo’n vaart zou lopen, feit was wel dat men veel te slap én inspiratieloos aan de wedstrijd begon. De eerste mogelijkheid was voor FC Moerstraten, maar keeper Ralph Blankers kon de vrije trap nog net keren. Uit het niets kreeg Marcel v.d. Kieboom even later een goede kans. Een slechte uittrap van de keeper belandde in de voeten van Marcel, maar zijn lob ging een half metertje naast. In de 22e minuut kwam FC Moerstraten op voorsprong, al had het daarbij wel de hulp van Raamsdonk voor nodig. Niels van Strien kreeg de bal ongelukkig op zijn schoen en passeerde daarmee zijn eigen doelman, 1-0. In plaats van de mouwen op te stropen, liepen de Raamsdonk-spelers alleen maar tegen elkaar te mopperen en dat kwam het spel zeker niet ten goede. Het werd nog erger toen FC Moerstraten in de 27e minuut door een misverstand in de achterhoede via Stijn Boeijen op 2-0 kwam. Raamsdonk moest nu wel iets gaan doen en het antwoord kwam ook al snel. In de 36e minuut werd Luuk Nieuwesteeg in de zestien aangetikt en de toekende penalty werd door Jordi v.d. Korput verzilverd. Twee minuten later had Raamsdonk al langszij kunnen komen, nadat Koen Nieuwesteeg Lars van Strien met een steekpass vrij voor doel had gezet, maar helaas werd deze kans niet benut.

Na rust nam de druk van Raamsdonk toe en FC Moerstraten beperkte zich alleen tot verdedigen. Na twaalf minuten werd al de gelijkmaker gescoord. Koen Nieuwesteeg strafte een foutje van de verdediging af en tikte van dichtbij de 2-2 binnen. FC Moerstraten was rijp voor de genadeklap, maar Raamsdonk verzuimde om door te drukken. Er was wel een veldoverwicht, maar het tempo lag te laag en de passing was onzuiver, waardoor FC Moerstraten toch redelijk eenvoudig op de been bleef. Twee minuten voor tijd sloeg FC Moerstraten toch nog toe en dit nota bene uit een vrije trap voor Raamsdonk op twintig meter van het doel van FC Moerstraten! Te veel spelers stonden op dat moment voor de bal en voor Stijn Boeijen was het vervolgens een koud kunstje om de gastheren op voorsprong te schieten, 3-2. Wederom liep Raamsdonk tegen een totaal onnodige nederlaag op. Wil men er in de resterende vier wedstrijden nog een positieve draai aangeven, dan zal er rap verandering moeten optreden, anders dreigt het seizoen als een nachtkaars uit te gaan.

Opstelling FC Moerstraten: Sander Branderhorst, Martijn Huysmans, Jilles de Theije, Rowan de Nijs, Ko Bartelen (Ties de Theije), Reno van Tilburg, Stijn Boeijen, J. Dekkers (B. Teerlink), Bertjan Mulders, Jim v.d. Berge, Ritchi Franken (S. de Geus)

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Alan Koomans v.d. Dries, Niels van Strien (Sven Kerst), Jordi v.d. Korput, Justin van Strien (Pieter van Dorst), Koen Nieuwesteeg, Marcel v.d. Kieboom (Bram Baas), Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg