Gemiste kansen nekken Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

3 mei 2015 14:30

Leeuw, S.A. de

In de wedstrijd tegen VCW stond er niets meer op het spel, beide teams konden dus vrijuit voetballen. VCW profiteerde in de eerste helft van twee verdedigingsfouten en nam een 2-0 voorsprong. Na rust was Raamsdonk de bovenliggende partij en kreeg ook voldoende kansen maar toch lukte het niet om te scoren, het bleef bij 2-0.

VCW – Raamsdonk

In de laatste competitieronde ging Raamsdonk op bezoek bij VCW in Wagenberg. VCW was al verzekerd van nacompetitie voor promotie en voor Raamsdonk was er niets meer te halen. Beide teams begonnen dan ook onbevangen aan de wedstrijd en op een goed bespeelbaar veld werd het ook nog een leuke pot. Raamsdonk kreeg in de 13e minuut de eerste mogelijkheid. Bram Baas troefde zijn directe tegenstander af en ging richting het doel. Eenmaal in de zestien aangekomen werd hij in de mangel genomen door de laatste man en de keeper. De scheidsrechter oordeelde dat de bal werd gespeeld en gaf dus geen penalty, maar vanaf de zijkant was duidelijk waarneembaar dat Bram door een duw uit balans werd gebracht. Hierna nam VCW het initiatief enigszins over en kwam prompt op voorsprong. De buitenspelval klapte in de 24e minuut te laat dicht en alleen voor het doel zorgde Kelvin Koppelaar voor een 1-0 voorsprong. Niet veel later kreeg Raamsdonk nog een mogelijkheid na een prima steekpass van Koen Nieuwesteeg op Robert van Dorst, maar helaas ging deze kans verloren. Na 38 minuten strafte VCW weer een fout in de defensie van Raamsdonk af en wederom was Kelvin Koppelaar de afmaker, 2-0.

Na rust zagen we een gretig Raamsdonk dat zich niet neer wilde leggen bij een nederlaag. Al snel kreeg Raamsdonk de eerste kansen. Tot tweemaal toe werd een afstandschot van Jurre van Laarhoven geblokt en ook Bram Baas was er dichtbij toen hij een foutieve pass van een VCW-verdediger onderschepte, maar helaas werd er niet gescoord. Raamsdonk bleef de betere ploeg en drukte VCW in de verdediging. In de 53e minuut kreeg Bram Baas weer een goede kans. Hij wist een stevige tackle te ontwijken, maar was daardoor wel dusdanig uit balans dat zijn inzet over het doel ging. Een kleine minuut later stoomde Justin van Strien op en werd op de rand van de zestien gevloerd. De vrije trap van Koen Nieuwesteeg ging naar de rechterhoek, maar de VCW-doelman kon er nog net zijn hand achter krijgen. VCW kreeg door de strijdwijze van Raamsdonk wel meer ruimte, maar deed daar heel weinig mee. Raamdonk was de baas op het veld, echter dat werd niet in de score tot uitdrukking gebracht. Zelfs in het laatste kwartier kreeg Raamsdonk nog een paar hele aardige kansen. Eerst was het Lars van Strien die zijn kopbal van de lijn gehaald zag worden en een paar minuten later was het schot van Jordi v.d. Korput net niet zuiver genoeg om de keeper te verrassen. Helaas kon de voor rust opgelopen achterstand niet meer worden goed gemaakt, al was op basis van een goede tweede helft een puntendeling zeker verdiend geweest. Na afloop van de wedstrijd namen de spelers afscheid van trainer Eugène v.d. Heijden, die na twee seizoenen Raamsdonk verlaat en aan de slag gaat bij HHC’09. Ook de kaderleden werden voor hun inzet bedankt en kregen een leuk presentje mee. Het seizoen zit er nu op. Voor Raamsdonk was het een eerste kennismaking met de vijfde klasse en over het geheel genomen viel dat niet eens tegen. Hopelijk hebben met name de jonge spelers, die dit seizoen hun opwachting in de hoofdmacht hebben gemaakt, voldoende ervaring opgedaan om daar komend seizoen de vruchten van te kunnen plukken.

Opstelling VCW: Hans Gelens, Ivo Marreel, Pim van Oers (Ari Stevens), Jim de Laat, Dylan van Dijk, Frank Meeuwissen (Mitchel Philippa), Lars Verschuren (Rudi Peeters), Rajiv Chitoe, Nick Marijnissen, Rob van Gageldonk, Kelvin Koppelaar

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Koen Nieuwesteeg, Pieter van Dorst (Luke de Bont), Niels van Strien, Lars van Strien, Alan Koomans v.d. Dries (Mike Vermeer), Jordi v.d. Korput, Jurre van Laarhoven, Justin van Strien, Bram Baas