Raamsdonk drukt na rust door

PCP 1 (zon)

Mohamed Zaryouh
Mickey Vermeeren

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

26 april 2015 14:30

Sheikhi, M.

De laatste thuiswedstrijd van het seizoen werd door Raamsdonk winnend afgesloten. Tegen PCP kreeg Raamsdonk in de eerste helft kansen te over, maar wist er slechts één te benutten, waarmee de eerder opgelopen achterstand teniet werd gedaan. Na rust werden de kansen wél verzilverd en won Raamsdonk verdiend met 4-2.

Raamsdonk - PCP

Nog twee wedstrijden en dan zit het seizoen er op! Voor eigen publiek probeerde Raamsdonk er nog iets van te maken en tegen laagvlieger PCP lagen er zeker mogelijkheden. Toch keek Raamsdonk al na zeven minuten tegen een achterstand aan. Een te snel genomen vrije trap van Raamsdonk werd door PCP onderschept en na een snelle omschakeling stond Mohamed Zaryouh oog-in-oog met keeper Ralph Blankers en scoorde beheerst in de verre hoek, 0-1. Al snel kreeg Raamsdonk een paar dikke kansen op de gelijkmaker. Twee minuten na de openingstreffer stond Justin van Strien alleen voor de keeper, maar met een prima reflex wist de doelman een doelpunt te voorkomen. Acht minuten later bracht Marcel v.d. Kieboom na een knappe actie Jurre van Laarhoven in scoringspositie, maar ook nu wist de doelman een treffer te voorkomen. Even later kreeg Bram Baas nog een uitgelezen kans, maar ook zijn inzet werd voor de doellijn gekeerd en zo bleef Raamsdonk volharden in het missen van kansen. In de 22e minuut trok een PCP-verdediger de doorgebroken Bram Baas aan zijn shirt en hij mocht van geluk spreken dat het slechts bij een gele kaart bleef. De verdiende gelijkmaker leek een kwestie van tijd, maar na een onoplettendheid in de verdediging van Raamsdonk kreeg PCP in de 38e minuut dé kans om de marge te vergroten. Het doel was leeg, maar gelukkig kon Koen Nieuwesteeg met een uiterste krachtsinspanning erger voorkomen. Op slag van rust werd het dan toch 1-1. Van dichtbij schoot Marcel v.d. Kieboom de dikverdiende gelijkmaker hoog in de touwen.

Na rust verhoogde Raamsdonk de druk op het doel van PCP en dit leidde al na vijf minuten tot resultaat. Lars van Strien ontfutselde de bal van de laatste man en zijn inzet hobbelde langzaam in het doel, 2-1. Raamsdonk ging door en tien minuten later werd het 3-1. De voorzet van Robert van Dorst vanaf rechts werd knap ingekopt door Marcel v.d. Kieboom. Twee minuten later werd de wedstrijd definitief beslist. Een perfecte combinatie door het midden werd door Bram Baas afgerond, 4-1. Hierna liet Raamsdonk de teugels vieren, toch kreeg men voldoende mogelijkheden om de score nog verder op te voeren, maar men ging slordig met de geboden ruimte om. PCP kon geen vuist meer maken, maar kwam in de 77e minuut nog wel terug tot 4-2 door een doelpunt van Mickey Vermeeren. Verder liet Raamsdonk het niet meer komen en de resterende tijd werd plichtmatig uitgespeeld. Het bleef 4-2 en Raamsdonk boekte een meer dan verdiende zege. Komende zondag speelt Raamsdonk de laatste wedstrijd van het seizoen en gaat dan in Wagenberg op bezoek bij VCW.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Koen Nieuwesteeg, Pieter van Dorst, Niels van Strien, Lars van Strien, Marcel v.d. Kieboom (Aäron v.d. Korput), Jordi v.d. Korput, Jurre van Laarhoven, Justin van Strien (Sven Kerst), Bram Baas (Luke de Bont)

Opstelling PCP: Abderazak Essoualhi, Stefan van Beek, Marco Vorstenbosch (Adam Saban), Ivo Coertjens, Hafid Bittich, Tom Knitel, Mohamed Zaryouh, Eric Adriaanse, Mickey Vermeeren, Adonis Bandeke, Linshano Antonio